Utolsó kommentek

Barkács sztorik, képek

Építőipari és barkács történetek ... mert mindenki ezermester. Egyszer legalábbis. A mekkelekblog kukac gmail pont com címre várom a hasonló sztorikat, képeket, valamint az esetleges kérdéseket, óhajokat-sóhajokat.

Épitési napló

Friss topikok

Címkék

1x1 (3) 3d (3) 600 (1) ablak (8) ács (1) adó (1) ágy (1) ajtó (4) alapozás (1) alkoholista (2) állagmegóvás (1) államosítás (1) állás (1) álláshirdetés (2) állványomlás (1) alufólia (1) alvó (1) amatciems (1) árokásás (1) aszfaltozás (1) asztal (5) átverés (1) autó (5) autópálya (1) avatar (1) baleset (18) barkács (53) barkácsolás (2) beázás (1) bérlakás (1) beruházás (2) beton (1) betonozás (1) bicikli (22) biztonsági (1) bkv (1) bolin (1) bolt (1) boltnyitás (1) bontás (5) burkolás (3) buszmegálló (3) bútor (5) cd (1) csalás (1) csap (2) csempe (1) cserép (4) cseréplift (1) csúszda (2) dekoráció (1) design (3) elektromos (3) ellenőr (1) elmélkedés (36) elszámolás (1) ember (1) energetika (1) engedély (1) épitési (11) épitésvezető (1) építész (2) épitőanyag (1) épületbontás (1) épületdisz (1) épületek (19) épületfelmérés (1) érdekeség (1) érdekesség (198) eresz (1) étdr (1) étterem (3) fa (1) faház (1) fal (1) falazás (2) falfűtés (4) falusi (1) faluújság (2) felelőtlenség (1) festés (1) fikció (14) foci (1) földhivatal (1) főnökösködés (1) fotó (1) fürdőszoba (4) fűtés (11) gányolás (1) garanci (1) garázsajtó (1) gáz (3) gázkazán (2) gipszkarton (1) gólyaláb (2) gumi (1) gyapot (1) gyerek (1) gyorsház (1) háló (1) hálószoba (1) használatbavételi (1) ház (2) házbontás (1) házépités (1) házilag (3) házilagos (3) hév (1) hiány (1) hirdetés (1) (1) hőszigetelés (5) hőszivattyú (2) hotel (2) hülyehirdetés (13) hülyeség (630) hülyesés (1) hurrikán (1) húsvéti (1) hüyeség (1) időjárás (1) igenytelenseg (1) ikea (3) inas (2) ingatlanközvetitő (1) ingtalanadó (1) iroda (2) járda (1) járható (2) játszóház (1) javitás (1) kályha (1) kandalló (1) kapcsoló (1) karácsony (1) kátyú (1) kazán (1) kémény (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kerités (2) kert (2) készités (1) kijelző (1) kina (1) kínai (1) kindle (1) kivitelezés (2) klima (1) költség (2) komment (1) kőműves (2) koncepció (21) kondenzációs (2) konyha (5) könyv (1) könyvespolc (1) koszorú (1) közlemény (2) közmű (1) közmunka (1) krónika (4) krónikák (1) kWh (1) lábazat (1) lakás (2) lakókocsi (2) lakópark (2) láncfűrész (1) lapát (1) laptop (1) láthatatlan (1) lépcső (6) lettország (1) liu (1) lopás (2) luxus (1) m3 (1) madár (1) margit hid (1) medence (2) média (1) megoldás (1) megtérülés (1) melós (1) melósautó (2) melósbusz (1) mennyezetfűtés (2) méter (1) minimál (1) minta (1) mobilház (1) mosdó (1) mosogató (1) mozi (1) műanyag (1) munkavédelem (1) műszaki (1) napelem (1) napenergia (1) napló (4) nappali (1) ócsa (2) offtopic (3) öko (1) ökofalu (1) olvasói (7) őr (1) ötlet (204) ötletek (1) pad (1) padlás (2) padlófűtés (2) palack (1) pálinka (1) pályázat (1) panel (2) paraszt (1) passzív (1) pellet (1) pénz (1) photoshop (1) pissoir (3) poén (1) pofátlanság (1) posta (1) poszt (1) puffer (1) putri (1) radiátor (2) rádió (1) rendszerlemez (1) renlig (1) részeg (1) retusálás (1) sanyi (2) segédmunkás (2) sörkollektor (1) spórolás (1) statika (1) szék (2) székesfehérvár (1) szél (1) szélkerék (1) szellőztetés (1) szemét (1) szigetelés (1) szocpol (1) szolgálati (1) szomszéd (1) szomszédjog (1) szünet (1) talált (1) talicska (2) tank (1) tégla (1) téglaburkolat (1) telefon (1) templom (2) terasz (1) térkő (1) tervezés (1) teszt (1) tető (2) tévé (1) tizszázalék (1) tojás (1) tojásház (1) touch (1) trafik (2) trágya (1) traktor (1) transit (1) transporter (1) tükör (1) turbós (1) újrahasznositás (1) unatkozó irodista (1) útlezárás (1) üvegmozaik (1) üzemeltetés (1) vállalkozó (3) vályog (1) védőtávolság (1) vegyestüzelés (1) video (5) videó (1) videoton (1) vidi (1) világitás (2) vilidzs (1) villany (2) villanyszerelés (2) wc (29) wv (1) xps (1) zsarolás (1) zuhany (1) Címkefelhő

2009.09.11. 20:08 KömKel

Ideális brigádautók

Az épitőiparban zömében két tipussal találkozik az ember. Ford Transit, és VW Transporter. Természetesen mindegyikből a régi tipusuból, az újak egyöntetű vélemények alapján "szarok". Harmadikként megjelenik még ritkán a Mercedes is, a 207 jelű buszával.

A régi tipusokból (Transit '85-2000, Transporter T2-3-4) nem ritkák az 5-600.000 km-t futottak, amik egy motorgenerál után ugyanott folytatják még hosszú évekig.

Közös tulajdonságaik:

- 80-90 km/h utazósebesség, nem túlhajtva elpusztithatatlanok

- karosszéria rohad mindegyiknek, főleg ha sérült. Viszont könnyű javitani.

- 1.5-2x-esen túlterhelhetőek, akkor is csak mennek és mennek

- nem igazán igényelnek odafigyelést, a rendszertelen olajcseréket is jól tűrik

- a benzines példányokat többnyire gázositják, amivel jó nagy gondot vesznek a vállukra

- fogyasztásuk 7-10 liter között alakul, akár padlógáz-padlófék autózással is

- alkatrészben, bontott elemekben nincs hiány

 Más tipusokkal mi a helyzet?

A kilencvenes évekből származó egyéb mikrobuszokat csak mazochisták vesznek, vagy akiknek van a családban egy autószerelő, és van tartalék autójuk.

A Peugeot-Citroen-Fiat szentháromság azonos platformú buszai katasztrófálisak, bár a '94 után gyártott Boxerek/Ducatok/Jumperek már jobbak egy fokkal, mint elődmodelljeik.

A Távol-Kelet gyártmányai magas alkatrészárról és megbizhatatlanságról hirhedtek, kivételt képeznek talán a Toyota Hiace modellek.

Az ezredforduló táján kezdtek elterjedni a pickupok, amik bővitették a melósautó fogalmát, de a legtöbb kőműves/ács/festő/stb brigádot T4 Transporterben, vagy Transitban látjuk viszont.

Az újabb kiadásoknál a turbódizel és az elektronika bonyolitja a dolgokat, amik bedöglése súlyos százezrekkel röviditi meg a vállalkozót, nem beszélve a rendszeres szervizigényről.

Kiváncsi vagyok melyik gyártó ismeri fel, hogy szükség lenne ilyen elnyűhetetlen igavonókra...

6 komment

Címkék: elmélkedés transporter transit melósautó


A bejegyzés trackback címe:

https://mekk-elek.blog.hu/api/trackback/id/tr641375785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FDV 2009.09.12. 09:18:44

Nálunk a Transit megy még mindig. Mellete van Doblo, Ducato. Utóbbit egyszer sikerült totálkárra törni. De bevált, mert megjárta párszor a Magyarország-Bulgária útvonalat. A Doblo viszont elég hulladék autó, 3 havonta jár szervizbe, de mindig van mit rajta cserélni, pedig ezt csak városon belül használjuk.

Kiskaresz 2009.09.12. 11:08:40

a világ legundorítóbb dízelhangja verseny nyertesei holtversenyben a transit és a vw féle 2.5ös

a gyártóknak nem érdekük elnyűhetetlen autót gyártani... fogyasztói társadalom vegyé' mindig mindenből újat...

sok f astra caravant is látni melósautók között

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.09.14. 08:54:41

@Vero22: Lehet, hogy szervízt kellene váltani. Mindig "kicserélnek" valamit, hiszen nekik is meg kell élni valamiből.

Bár nem a brigádautókhoz tartozik, de érdemes lenne megemlíteni, hogy a Margit-híd felújításánál tevékenykedő Tamás és Zsolt Kft. darui milyen műszaki színvonalat képviselnek. Megláttam és rögtön értettem a mentőcsónakot a dunában.

FDV 2009.09.14. 11:31:02

@ReWriter: Gondolom, hogy sokszor olyan dolgok is cserések, amiknek nem kellene azoknak lenniük, de pl a fék elég kényes ezen az autón, na meg mindig húz valamelyik irányba. De az utóbbit soha sem tudták rendesen megcsinálni...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.12.27. 13:59:43

Emlekszem anno a melosok Barkasszal, vagy kombi Wartburggal jartak.

Regi szep idok.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.03. 09:51:19

Azért nem lehet véletlen, hogy a Kalasnyikovval, mint kézipoggyásszal civil ruhában utazók mindenütt a világon elsősorban Toyota HiAce-el járnak. Motorcsere ~1-1,5 millió km-nél - ha addig nem fut aknára...
süti beállítások módosítása