Utolsó kommentek

Barkács sztorik, képek

Építőipari és barkács történetek ... mert mindenki ezermester. Egyszer legalábbis. A mekkelekblog kukac gmail pont com címre várom a hasonló sztorikat, képeket, valamint az esetleges kérdéseket, óhajokat-sóhajokat.

Épitési napló

Friss topikok

Címkék

1x1 (3) 3d (3) 600 (1) ablak (8) ács (1) adó (1) ágy (1) ajtó (4) alapozás (1) alkoholista (2) állagmegóvás (1) államosítás (1) állás (1) álláshirdetés (2) állványomlás (1) alufólia (1) alvó (1) amatciems (1) árokásás (1) aszfaltozás (1) asztal (5) átverés (1) autó (5) autópálya (1) avatar (1) baleset (18) barkács (53) barkácsolás (2) beázás (1) bérlakás (1) beruházás (2) beton (1) betonozás (1) bicikli (22) biztonsági (1) bkv (1) bolin (1) bolt (1) boltnyitás (1) bontás (5) burkolás (3) buszmegálló (3) bútor (5) cd (1) csalás (1) csap (2) csempe (1) cserép (4) cseréplift (1) csúszda (2) dekoráció (1) design (3) elektromos (3) ellenőr (1) elmélkedés (36) elszámolás (1) ember (1) energetika (1) engedély (1) épitési (11) épitésvezető (1) építész (2) épitőanyag (1) épületbontás (1) épületdisz (1) épületek (19) épületfelmérés (1) érdekeség (1) érdekesség (198) eresz (1) étdr (1) étterem (3) fa (1) faház (1) fal (1) falazás (2) falfűtés (4) falusi (1) faluújság (2) felelőtlenség (1) festés (1) fikció (14) foci (1) földhivatal (1) főnökösködés (1) fotó (1) fürdőszoba (4) fűtés (11) gányolás (1) garanci (1) garázsajtó (1) gáz (3) gázkazán (2) gipszkarton (1) gólyaláb (2) gumi (1) gyapot (1) gyerek (1) gyorsház (1) háló (1) hálószoba (1) használatbavételi (1) ház (2) házbontás (1) házépités (1) házilag (3) házilagos (3) hév (1) hiány (1) hirdetés (1) (1) hőszigetelés (5) hőszivattyú (2) hotel (2) hülyehirdetés (13) hülyeség (630) hülyesés (1) hurrikán (1) húsvéti (1) hüyeség (1) időjárás (1) igenytelenseg (1) ikea (3) inas (2) ingatlanközvetitő (1) ingtalanadó (1) iroda (2) járda (1) járható (2) játszóház (1) javitás (1) kályha (1) kandalló (1) kapcsoló (1) karácsony (1) kátyú (1) kazán (1) kémény (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kerités (2) kert (2) készités (1) kijelző (1) kina (1) kínai (1) kindle (1) kivitelezés (2) klima (1) költség (2) komment (1) kőműves (2) koncepció (21) kondenzációs (2) konyha (5) könyv (1) könyvespolc (1) koszorú (1) közlemény (2) közmű (1) közmunka (1) krónika (4) krónikák (1) kWh (1) lábazat (1) lakás (2) lakókocsi (2) lakópark (2) láncfűrész (1) lapát (1) laptop (1) láthatatlan (1) lépcső (6) lettország (1) liu (1) lopás (2) luxus (1) m3 (1) madár (1) margit hid (1) medence (2) média (1) megoldás (1) megtérülés (1) melós (1) melósautó (2) melósbusz (1) mennyezetfűtés (2) méter (1) minimál (1) minta (1) mobilház (1) mosdó (1) mosogató (1) mozi (1) műanyag (1) munkavédelem (1) műszaki (1) napelem (1) napenergia (1) napló (4) nappali (1) ócsa (2) offtopic (3) öko (1) ökofalu (1) olvasói (7) őr (1) ötlet (204) ötletek (1) pad (1) padlás (2) padlófűtés (2) palack (1) pálinka (1) pályázat (1) panel (2) paraszt (1) passzív (1) pellet (1) pénz (1) photoshop (1) pissoir (3) poén (1) pofátlanság (1) posta (1) poszt (1) puffer (1) putri (1) radiátor (2) rádió (1) rendszerlemez (1) renlig (1) részeg (1) retusálás (1) sanyi (2) segédmunkás (2) sörkollektor (1) spórolás (1) statika (1) szék (2) székesfehérvár (1) szél (1) szélkerék (1) szellőztetés (1) szemét (1) szigetelés (1) szocpol (1) szolgálati (1) szomszéd (1) szomszédjog (1) szünet (1) talált (1) talicska (2) tank (1) tégla (1) téglaburkolat (1) telefon (1) templom (2) terasz (1) térkő (1) tervezés (1) teszt (1) tető (2) tévé (1) tizszázalék (1) tojás (1) tojásház (1) touch (1) trafik (2) trágya (1) traktor (1) transit (1) transporter (1) tükör (1) turbós (1) újrahasznositás (1) unatkozó irodista (1) útlezárás (1) üvegmozaik (1) üzemeltetés (1) vállalkozó (3) vályog (1) védőtávolság (1) vegyestüzelés (1) videó (1) video (5) videoton (1) vidi (1) világitás (2) vilidzs (1) villany (2) villanyszerelés (2) wc (29) wv (1) xps (1) zsarolás (1) zuhany (1) Címkefelhő

2009.07.31. 19:21 KömKel

Útlezárások

Nem kapcsolódik szervesen a blog témájához, de morgolódnék kicsit...

Most olvastam, hogy az M1 autópályán Bicskénél veszélyes anyag ömlött az úttestre, ezáltal hatalmas a torlódás. Az ok: a szegélyt nyíró autót későn vette észre egy autó, hirtelen fékezett, ebbe rohant bele a veszélyes anyagot szállitó kamion.

Szinte naponta használom az autópályákat, és az elmúlt két hétben sokszor futottam bele a szegélynyiró autó okozta forgalomlassitásba, ezáltal feltorlódásba.

Kérdésem: mi a bánatos francnak kell azt a rohadt füvet pont a csúcsforgalom idején nyírni?

Miért nem lehet éjjel végigmenni az adott pályaszakaszon, amikor kilométerekről látszik az elterelést jelző tábla a szegélynyiró Unimogon.

Azt a magyarázatot nem fogadom el, hogy nem látják éjjel, hogy mit nyirnak. Csont egyenes a talaj, a szalagkorlát adja az út ivét, csak le kell ereszteni szintre a nyíróadaptert, és 10 km/h-val végigcsatangolni az útszakaszon.

Volt "szerencsém" belefutni az M3 gödöllői csomópontjánál leszakadt hídelem miatti dugóban is vesztegelni másfél órát. A hirekben azt hallottuk, hogy azért tart délutánig a lezárás, mert akkor érkezik a helyszínre a lezuhant elemet elbíró daru.

WTF?

Akkor hogy a fenébe került fel a helyére? Ott állt egy böszme daru mellette egész végig...

Ha már utak...

Annak idején elég sok kátyúztatást bonyolitottam le egy kisközség útjain. Körbe kellett gyalogolni az önkormányzati utakat, felirni hol/mekkora/milyen mély kátyúk találhatók. A mennyiség alapján megrendeltük az egyik csókos aszfaltozó cégtől a munkát, akik ezt el is végezték. Következő évben a kátyúk 80%-a ismét megjelent a jegyzékben.

Egyik nap megjelent egy középkorú úriember, zsákos aszfaltot ajánlott, hozott belőle egy próbazsákot is. Névjegyét otthagyta, árban nem sokkal volt a rendes aszfalt fölött.

Használati útmutató: a légmentesen zárt zsákból a szükséges mennyiséget a PORMENTESITETT, ELŐNEDVESITETT kátyúba kell önteni, lapáttal elsimitani, majd 5 perc után az aszfalt már járható is. Nyomásra, és levegő hatására szilárdul meg, így nem árt valami autóval végigmenni rajta, ha éppen döngölő nincs kéznél.

Ennek megfelelően cselekedtünk. A végén rámentem autóval oda-vissza, az aszfalt a guminyomokat nem mutatva azonnal megkötött. Hurrá! Gondoltam, mivel ez kézi erővel elvégezhető, legalább a kátyúzás munkadiját megspóroljuk.

Főnökeim a dolgot lefújták, mondván ez hülyeség, majd nézzük meg jövőre, ott lesz-e még. Jelentem, a kátyút tavaly néztem meg (épp arra jártam), 6 éve ugyanúgy ott van, ugyanaz az anyag. Karcoltam bele egy jellegzetes nyomot lapáttal, és elég könnyen megjegyezhető helyen is van számomra.

A község azóta is évente kátyúztat, hasonlóan a többi településhez...

50 komment

Címkék: m3 baleset autópálya útlezárás kátyú aszfaltozás


A bejegyzés trackback címe:

https://mekk-elek.blog.hu/api/trackback/id/tr301280306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.07.31. 20:22:19

Miért nem lehet éjjel nyírni? Azért mert az túl praktikus lenne. A csúcsforgalomban történő szegélynyírásnál, már csak az a jobb, mikor télen nyírják a füvet ezek az okostojások. Erről egyszer írtam is: tudtad.blog.hu/2008/12/11/valsag_hol

szentfazék 2009.07.31. 20:44:46

szvsz! az a helyzet, hogy az m1-en nincs olyan, hogy nincs csúcsforgalom. ott mindig az van. csóri autópályás karbantartók meg csak csuklanak!
at m1 terhelése 110-120 %, ami azt jelenti, hogy avalós és eredetileg tervezett áteresztő képességénél jóval nagyobb forgalmat bonyolít. ezért van, hogyha bármi kisebb gubanc adódik, akkor 10 perc alatt kilóméteres dugó alakul ki. alegnagyobb show az volt, amikor pár éve egy kamion borult, és néhány ezer db nyulat kellett a zsaruknak, meg a tüziknek összefogdosni :)))

m0 dettó! sőt!!

a megoldás irányonként plusz egy-egy sáv. szerinted mikorra reális? ;)

KKZZ 2009.07.31. 20:46:08

Ez azért van, mert M.o.-n autópályát nem azért építenek és üzemeltetnek, hogy te minél hosszabb utat minél rövidebb idő alatt tehess meg a legkisebb balesetveszéllyel. De nem ám !
Nálunk azért építenek és üzemeltetnek autópályát, hogy a lehető legtöbb pénzt kihúzzák az adófizetők zsebéből a kib...szottul drága Ft / km építési díjakkal. Gondolj csak az M7 völgyhídjára vagy az M6 alagútjaira.
Ez az ország egy katasztrófa...

lifelike 2009.07.31. 20:47:16

buzik ezek mind
ebben az orszagban annyi faszsag van mint egen a csillag

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.07.31. 20:47:36

@szentfazék:
Azt én már nem érem meg :)

De egyébként napi szinten megyek el az emlitett gödöllői csomópontnál, ahol az M31-nek a lehajtó csomópontját építik, és ott is kanyarodósávokkal baszakodnak. Minden reggel azon kell gondolkodnom, hogy hány percet számoljak rá az útra az ottani torlódás miatt...

szentfazék 2009.07.31. 20:57:11

@Kőmíves Kelemen:

ez már csak ilyen móka! győr-budaörs 1óra, budaörs-déli pu 1óra :)

de azért minden rendes amcsi filben is van ilyen jelenet, ugye, pedig ott mér a budira is autópálya vezet a hálódból!

don't worry, be happy!

Maura 2009.07.31. 21:12:27

Nem eri meg tartos dolgot csinalni... Aki minden evben ujra es ujra aszfaltozik, elvenned a napi kenyeret? Naugye.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.07.31. 21:16:26

@Maura:
El-e? Mint a huzat... :)

Az ilyen szemlélet miatt kell most 3 év után felújitani a 4-6-os villamos pályáját is.
Én most vagyok házátépitésben. Ha megcsinálom úgy, hogy jövőre újra kelljen, szerinted mit csinál velem az asszony? :D

2009.07.31. 21:27:26

Nem hiszem, hogy éjjel, mikor sokak látásélessége eleve gyengébb, meg sokan fáradtabbak, netán az ingerszegényebb forgalomtól be is lassulnak, kevésbé lenne balesetveszélyes az ilyesmi.
Más kérdés, hogy nem feltétlen pénteken, pláne nem déltől kellene, lehetne az ilyesmit csinálni, hanem mondjuk szombat délután, mikor kevesebb a teherautó, kamion és a turisták zöme is eltűnt az útról.
Amúgy az m1 tényleg nagyhalál, szinte olyan kamion forgalom van rajta, kéne még sáv, majd 20 év múlva biztos lesz is.

KovacsArankaOtto 2009.07.31. 21:28:12

Tényleg, éjjel, miért is?
Mi a faxért kell 20-al elmenni az autópályán egy szegélynyíró Unimog mellett? Hogy jut eszébe a marhának, hogy belesatuzik a fékbe, keresztben állt talán az unimog a pályán???
Elmész mellette és kész, nem fog történni semmi. Akik oda kimennek dolgozni, arra számítanak, hogy autók fognak viszonylag közel hozzá elhúzni 100++km/h-s sebességgel.
Ennyi és higgyétek el nem lenne itt semmi baj, ha a sok nyomoronc, aki így belefékez ilyenkor otthon maradna...
A fűnyírást meg meg kell csinálni!

Nyulacs 2009.07.31. 21:31:10

Szép estét Mindenkinek!
A morgolódást kiegészíteném egy kicsit!
Kb.1 órával a baleset előtt jártam az M1-esen . A munkát jól láthatóan jelezték a kijelzőn! Előtte jól látható terelés és sebességkorlátozás jelzés volt.
A munkát el kell végezni valamikor. Utólag mondhatjuk, hogy nem ott, nem úgy ,nem akkor kellett volna.

Az a helyzet, hogy mindenki ész nélkül száguldozik, nincs tekintettel a környezetére és veszélyezteti a többi közlekedőt.

Mit keresett a kamion az előző sávban????

A Hegyeshalom-Budapest útvonalon kb. 10-15 veszélyhelyzetet okoztak előzésbe kezdő 80-90 km/óra sebességgel kivágó kamionok, amelyek sávváltáskor a folyamatosan 120-130-km/óra sebességgel haladó sor elé húzódnak be. ( ne is beszéljek az ennél gyorsabban haladóktól)

Bicske magasságában kirívó volt az a Waberer's kamion , amelyik egy folyamatosan haladó sor elé vágott be. Nem rajta, hanem a 15-17 autó sofőrjén múlt , hogy nem lett tömeges baleset. Szerencsére én a sor végén voltam :-)

Mikor lesz vége az eszetlen ide oda rohangálásnak, a fölösleges áruszállításoknak?

Pl. Veszprém közeli településekről a megtermelt terményeket viszik a budapesti nagybani piacra, ahol megveszi a veszprémi kereskedő és kiteszi a standra a veszprémi piacon. Fogy az üzemanyag, terheljük az utakat, szennyezzük a környezetünket azért hogy ugyan oda vissza kerüljön egy termék, ahonnan elszállították??? Zseniális!
Ezeken kellene jobbítani, nem minden második - harmadik poszttól anyázni...

MP 2009.07.31. 21:47:57

Azért mert itt nálunk mindent kicsit másképp értelmezünk mint a normális országokban. Meg mert akkor többet kell fizetni a sofőrnek meg jobb drágább tábla kell meg mert akkor....

warren buffet 2009.07.31. 21:49:02

a Bpről kiinduló autopályáknak kéne a városhatártól egy 20-35km-es távolság amig 3 (+leálló) sáv lenne mindkét irányban.

plusz egy 2x3 plusz leállósávos teljes M0.amig ez nincs buko.

charlie 2009.07.31. 21:55:36

@Nyulacs: hmm, mikor jártál arra? mi is beleszaladtunk egy ilyenbe. plusz egy autós satufékezett a fűnyírós előtt (130-ról), ott majdnem belementünk az ürgébe (elment a leállóba)

czejp (törölt) 2009.07.31. 22:11:58

Mi van ? Az autópályákon már fű is nő ? Nem értem. Ha a pálya szélén van, akkor azt a leállósávból lehet nyirni. Ha meg pályán kivül van, akkor meg csak kivülről.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.07.31. 22:20:19

@czejp:
A két szembeforgalmi sávot elválasztó részen van fű, sövény

balazsisandor · http://bakasztorik.blog.hu 2009.07.31. 22:20:33

Hasonló.
Volt már egy régebbi bejegyzésem, hogy miért is nem kapcsolom le egy órára a világítást akkor, amikor az egész "normális világ" lekapcsolja.
Röviden.
Hasonló sztori, amikor egész utcákban, netán településen nappal ég az összes oszlopon az égő.
Eonos autó persze sehol. Esküszöm, volt, hogy napokig égtek éjjel nappal.
Hó végén meg valaki fizet ugye?
Nem lehetne éjszaka végig járni, és kicserélni amit kell?
Igaz, nappal sem azt teszik, és a profit ugye nagy úr...

Nyulacs 2009.07.31. 22:21:58

@charlie: cca 15 körül talán. 16.kor landoltam Óbudán.

Dave_hu (törölt) 2009.07.31. 22:26:47

tények:
Magyarországon nem lehet éjszaka építeni, takarítani, lezárni, felújítani, mert a munkásnak is 4-kor lejár a munkaideje, és nem hajlandó éjjel dolgozni.

Magyarországon nem lehet a felújításokat a lezárom, felverem, megcsinálom, menyitom, megyek a következőre módszerrel végezni, hanem először fel kell túrni, lezárni, majd otthagyni bármeddig, amíg csak kedvünk tartja.

Magyarországon nem megoldható a járdán vagy az út mellett elhelyezni a csatornafedelet, kizárólag az aszfalton, 20 méterenként, változó helyen, ahol a legegyszerűbb kivezetni.

bgyozo 2009.07.31. 22:34:04

Bizony, lehet ezt maskepp is...
En egy ideje Miamiban toltom napjaimat. Itt kicsit maskepp allnak hozza az autosokhoz. Valahogy ugy erzem, hogy az uzemeltetok ertem vannak...
Nemreg ujraaszfaltoztak az autopalyat, amin reggelente munkaba jarok. Egyik reggel csak azt vettem eszre, hogy hoppa, valaki leaszfaltozott 2 km-t a belso savbol. Masnap reggelre a kozepsot is.
Munkagepet sehol sem lattam, dugo nem volt, korlatozas nem volt.
Meg a regi es az uj aszfalt talalkozasanal sem volt docceno.

A legtobb karbantartast ejszaka vegzik. Neha talalkozom szep nagy digit tablakkal, amik arrol tajekoztatnak, hogy par nap mulva este 9-tol hajnal 5-ig lezarnak majd par savot.

Es nincs sebessegkorlatozas a munkak mellet! Ha a 6 savbol 4 lesz, akkor sem tetezik a bajokat tovabbi lassitassal.
Csak egy tabla van kint, hogy ha munkasok dolgoznak, akkor duplaja a gyorshajtasi birsag.

Dave_hu (törölt) 2009.07.31. 22:38:42

@bgyozo: ez itt nem Amerika. Csak annyiba kerül.

cso zsi 2009.07.31. 22:40:40

@Maura: Főbe lőném, vagy akasztatnám a második évben.
Kínában működik.

Azt aki az anyagot úgy keveri be...
aki nem a megfelelő munkaerővel dolgoztat...
aki nem szakszerűen tömi be a kátyút..
...és aki mindezekért pénzt kaszál a harmadik évben is.

kinney 2009.07.31. 22:58:08

én legutóbb szerdán jártam az M1-en, és mit ad isten, akkor is sövényt nyírtak. odafelé és visszafelé is, és szerintem kb. ott, ahol ma is.
egyébként nem volt fennakadás, simán be lehetett sorolni, jól ki volt táblázva, de mi a fenéért tart három napig, amíg lenyírják bp és tatabánya között a sövényt, hogy nagyobb távról ne is beszéljünk?

warren buffet 2009.07.31. 22:59:40

@cso zsi:
az az érdekes, hogy bármelyik részéről vehetünk példát a világnak, mert egyszerűen mindenhol máshol müködik.
van mire büszkének lennünk tényleg..:S

bojl 2009.07.31. 23:07:55

@kinney: ha meg mar nyirtak a sovenyt miert nem tudott volna beallni mögé/elé egy fűnyíró is?

Pelydzs 2009.07.31. 23:41:30

Hazaértem miután végigültem a fent említett M1-es incidenst, úh. tessék szépen mindenkinek befogni a csuszalesőjét mert nem ők szívtak, hanem én!

1.,
Slanger!
Kérlek próbálj meg sötétben füvet nyírni! Kíváncsi leszek az eredményre!

2.,
Remélem, hogy az összes mocskos, szemét leállósávon 80-nal végigrepesztő vadállatot egy jegesmedve felhúzza a f*ra és megpörgeti rajta!
AUTÓPÁLYÁN NEM MEGYÜNK LEÁLLÓSÁVBAN!!!
HA BALESET VAN ÉS CSAK OTT LEHET, AKKOR SEM!!!

3.,
Az M1-el nincs semmi baj, csak az idiótán közlekedő emberekkel, akik szerint 200 km/h alatt nincs élet.
Jelentem a 130 km/h nem véletlenül találták ki! (A kamionoknak meg a 90-et!!!)

Uff! Én beszéltem!

kinney 2009.08.01. 00:30:13

hát igen, szép is volt, amikor még nem radaroztak, és nyugodtan lehetett 200-zal menni. sajnos ez manapság már drága játék :-))

psmith 2009.08.01. 04:16:15

@Jómunkásember: "a Bpről kiinduló autopályáknak kéne a városhatártól egy 20-35km-es távolság amig 3 (+leálló) sáv lenne mindkét irányban."

Miért, van olyan autópályánk ami nem Bpről indul?

Persze, tudom van: M8 10km, M9 20km. :)

Nick Leeson 2009.08.01. 06:22:31

@Jómunkásember: Talán máshol elvégzi a rendőrség a feladatát, itt nem. Szerintem minden erre vezethető vissza...

Pillanatok alatt svájci közlekedési kultúránk lenne ha minden kihágásért tudnánk, hogy jó nagy valószínűségél megbüntetnek. Ez válik be mindenhol...

spawn666 2009.08.01. 08:03:34

Tisztelt autós társaim ! Először is csak nappal lehet az ilyen munkákat elvégezni mivel a melósoknak sem túlóra sem éjszakai pótlék nem jár ( az átkosban volt ilyen ) Másodszor: tudtommal fenemód ki vannak táblázva vagy nem láttok??? Télen nem lehet ilyen munkákat végezni, igaz némely autóstársamat még azis felháboritja ha előtte szórják az utat. Utóljára gyere állj ki oda mikor némely agyalágyult 140-el elszáguld meletted leszarva a tábla jelzését meg téged is. Aki akarja elviszem egy napra melózni egy ilyen helyre !!! További jó zsörtölődést autóstársak.
Ui. Javaslom az éjszakai kukaüritést is arra mit lépnétek???

cso zsi 2009.08.01. 08:20:08

@az aki: Elég lenne a német kultúra is.
A híreink viszont a különböző, szomszédos országokbeli autósokról, és kamionosokről szólnak, mostanában egyre több..
Azokról, akik tranzitként használják az országot, mert mi az az 500 kilométer, amíg átrobognak rajtunk.
Csak tegnap, az idézett baleset, és a másik:
"Az autópályán történt korábbi baleset miatt – akkor egy horvát és egy román kamion ütközött, majd borult lángba – az M7-es súlyosan megrongálódott. Így a műszaki mentésnek hiába van már vége, egész hétvégén forgalomkorlátozásra kell számítani Sávolynál, a 182-es kilométerszelvényben."
Kérdem én. ha a kamionstop gyakorlatilag nem vonatkozik senkire, az is csak szombattól él, akkor miről is beszélünk?
De a pályáinkon elszaporodtak a román rendszámú luxusautók, amikkel 150 alatt ritkán látni közlekedőket. Pedig, ahonnan jönnek (Németország), ott bizony nagyon a körmükre néznek.
Évek óta hordják haza a roncsautókat, mint tizenéve mi. Az M1-en konvojokban, 15-20 egy sorban. Nálunk bontóba küldenék, ők járnak vele a mi útjainkon.
Kamionnal még csak tankolni sem muszáj nekik a mi eszement árú üzemanyagunkból.
Kinek az érdeke ez?

redhotchili 2009.08.01. 08:26:10

18-Wheeler tortenetek Canada es USA utjairol Janos Trucker baratunktol :)

Itt van a legujabb:

kanadakamion.blog.hu/2009/07/29/cape_bald_boston_rhodesdale_new_minas

Getz 2009.08.01. 08:32:41

@Pelydzs:" (A kamionoknak meg a 90-et!!!)"

Akkor nézd meg lényszíves a kereszt, mert ott csak 80, van. Az más kérdés, hogy a teherautók, kamionok 85-89 között - gyárilag - leszabályoznak.

Nem a kamionosokat kell szapulni, hanem azt a sok balkáni vadbarmot, akik a balesetek jelentős részét okozzák.

warren buffet 2009.08.01. 08:34:58

@psmith:
azok egyike sem autopálya.:)
különben is tudod hogy azért hangsulyoztam ki h Bp, mert ez egy 2-3 milliós város, és mivel begyüjtő- elosztó szerepe is van, lehet h inkább kell ide a 2x3 sáv mint a Gyöngyös Kelet csomopontba.:D

KIZS 2009.08.01. 09:06:24

"mi a bánatos francnak kell azt a rohadt füvet pont a csúcsforgalom idején nyírni?"
Pont ezért, amiért az M5 bevezetőn hétfő reggel 8-kor kell elkezdeni a csatornafedelek felújítását. Vagy amiért reggel 9-kor kezdik az M0-án a hidak mosását. És útjelzéseket is csak napközben lehet festeni a legnagyobb útkereszteződésekben...
Látszik, hogy nem vagytok szakmabeliek: ezek a munkások fényevők, a napfényből élnek. Éjjel a sötétben ledermednek mint a gyíkok.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.08.01. 09:10:16

@KIZS:
"Éjjel a sötétben ledermednek mint a gyíkok. "

Félrenyeltem a reggelimet a röhögéstől :D

Egyébként meg szerintem fizetünk annyit az autópályáért (matricában, miegymás), hogy jusson éjszakai pótlékra a melósoknak. Azt meg ne mondja nekem senki, hogy mindenhol le lehet nyirni a füvet/sövényt éjszaka, csak pont nálunk nem...
Gázolajjal megy az Unimog, nem napelemes bakker.

czejp (törölt) 2009.08.01. 09:13:36

Bocs, olyan ritkán mozdulunk ki otthonról, hogy el is felejtettem, hol vagyok. Amennyire én tudom az elválasztósávnak külön szervizutat szoktak csinálni, ha egybeépitik a pályát. Egy link: hu.wikipedia.org/wiki/Aut%C3%B3p%C3%A1lya
Egy idézet: Kizárólag olyan gépjárművek, illetve gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvények közlekedhetnek rajta, amelyek sík úton legalább 70 km/h sebességgel képesek haladni.
Kérdés akkor most mi van ? Forduljanak a rendőrséghez.

redhotchili 2009.08.01. 09:14:11

itt angliaban ejjel javitjak az autopalyakat, 90%-ban ki vannak vilagitva az autopalyak, ahol viszont nem, viszik a mobilis vilagito oszlopokat. Ez pedig meg a jooreg Edison talalmanya, alkalmazhatnak Mo-on is :)

spawn666 2009.08.01. 09:24:17

@Kőmíves Kelemen:

Igen én is fizetek érte de addig mig a Fényes E utcai központba százezres fizetéseket adnak a menedzsereknek és László ur évente 500-600 milliót költ tréningeker addig az utakra nem jut. Szóval nem a melós a hibás hanem a fenti vezetés akik talán utjavitást csak könyvekből láttak !!

yanchi345 2009.08.01. 09:28:44

@Rozsomak: engem pl. tegnap egy német rendszámú ezeréves Opelben ülő két kölyök akart letolni úgy 1m-re a seggembe tapadva, mert csak 130-cal (a GPS szerint 130) előztem egy kamionsort, és a naccságos urak kedvéért sem satuztam és álltam be a kamionok közé 85-tel.
Amíg az autópályán nincsenek a szabálysértőket a forgalomból azonnal kiemelő rendőrök, az utcán dettó, amíg főrendőreink olyat nyilatkoznak, hogy kampányokat kell szervezni, amikor egyes szabálysértésekre "utaznak" a rendőrök (a többivel meg nem törődnek), addig itt mindenki azt csinál, amit csak akar. Végig be van kamerázva az M1 is, de az nem visszatartó erő még a magyaroknak sem, ha esetleg majd 4 hónap múlva jön egy 50.000 Ft-os csekk. Ha 5km-rel később kiemelik a forgalomból, elviszik drogtesztre, stb., az igen. Pláne, ha ez egy 100km-es úton belül az agresszív vezetővel legalább háromszor megismétlődik.

yanchi345 2009.08.01. 09:34:37

@az aki: Egyetértek, itt kell keresni mindennek az okát. Ha a törvényt nem tartatják be, akkor mindent lehet. És a betartatásnak minden állampolgárra egyenlően meg kell történnie, annyi különbséggel, hogy a törvényszegő politikusnak, közszolgának (miniszterek, államtitkárok, stb.) még a pozíciójába is kell kerüljön a dolog.

Imbolygó Hollander 2009.08.01. 09:35:32

@spawn666: "Először is csak nappal lehet az ilyen munkákat elvégezni mivel a melósoknak sem túlóra sem éjszakai pótlék nem jár"

Dehogynem. Legfeljebb nem jut....

Pelydzs 2009.08.01. 09:52:38

@Rozsomak:
"a teherautók, kamionok 85-89 között - gyárilag - leszabályoznak."
Ezt majd lécci akkor mond következő alkalommal, amikor 120-al előznek meg kamionnal, mert ez sztenderd!

Getz 2009.08.01. 09:53:24

@yanchi345: Biztos román, bolgár, vagy török volt. Nem értem miért durrognak az első két ország fuvarozói a EU közlekedési biztosánál, hogy sz@rrá büntetik őket a magyar hatóságok. Csak magukba kellene nézni és levetni a balkáni mentalitásukat (ez talán az egész frusztrált közép-európára ráférne).

Nem feltétlen százezres büntetések kellenek. Eltiltani a vezetéstől x hónapra (és azalatt kitiltani az ország útjairól) - mint pl. az olaszoknál - azt azalatt gondolkozhat. Igazad van, ehhez gondolkodó emberekre van szükség, nem agyatlan gumibot-huszárokra...

Getz 2009.08.01. 10:04:45

@Pelydzs: az okoskodásodból gondolom sok ismereted van a tehergépjárművek közlekedési feltételeiről. Biztos sokat mond neked a menetíró készülék (gy.k. tachográf és kötelező felszerelés), annak jelentése, és működése. A 120 kicsit túlzás, nincs akkora hegyünk, amiről el lehetne engedni, hogy 45 mp belül elérje ezt a sebességet. ;-) Ugyanis a digitális ezután rögzíti és egy éven keresztül tárolja a sebességtúllépést, a korongos tűje meg leszalad a papírról.

MágnesPeti 2009.08.01. 10:05:27

nem okoskodásképpen, de én autópálya-kezelőnél dolgozom egy civilizáltabb országban. Itt úgy kezdődik egy munka tervezése, hogy éjszaka 22-6 között végzik. Ha nappali fényviszonyokra van szükség, akkor 10-16, de nem a reggeli v. esti csúcsban. Ez nem pénzkérdés, vagy kényelmi szempont. Ez csak az emberi élet védelmének érdeke. Mo.-on talán ez van legalul a szempontok listáján.
A darus dologhoz pedig annyit, hogy mikor derül ki hogy ki hibázott?

MágnesPeti 2009.08.01. 10:13:32

feljebb láttam a teherautó sofőrt, sofőröket, az autópályán közlekedőket marasztalják el. erről szerintem annyit, hogy mindenki úgy vezet, hajt ahogyan akar. őrültek sajnos mindig lesznek. Angliában pl. ha lerobbansz a kocsiddal és a leállósávon vesztegelsz, átlagban 11 perced van addig amíg valaki belédszáll hátulról. 11perc, leállósáv.

dezso__ 2009.08.01. 10:16:04

Kénytelen vagyok szintén az USA-val példálózni. És ennek semmi köze a pénzhez (persze nyilván mégis van, mert mindennek köze van a pénzhez. :) ).
Szóval a morál. Éltem ott egy darabig, láttam pár dolgot. Ott, ha valami lezárás van, akkor nem akad rögtön egy rakás élelmes (ignoráns, pökhendi, bunkó, másokat leszaró) autós, aki a dugót azonnal meg akarja kerülni, ha máshogy nem megy, hát a leállósávon urambocsá a füvön.

Szóval, ha nálunk nem lennének olyanok, akik az autópályán a 100-as, 80-as, 60-as korlátozó táblát leszarva mondjuk a 160/130/100 (jó esetben) sebességeket választják, lehet, hogy kevesebb lenne a gond.

spawn666 2009.08.01. 11:13:25

@Imbolygó Hollander:
Köszi. Ebben nagyon igazad van :-)))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.09. 09:44:34

Az aszfaltos úriember névjegyét átküldhetnéd privátban, nekem csak a garázsbejáró előtt kigödrösödött betont kellene meggyógyítani.
süti beállítások módosítása