Nem kapcsolódik szervesen a blog témájához, de morgolódnék kicsit...
Most olvastam, hogy az M1 autópályán Bicskénél veszélyes anyag ömlött az úttestre, ezáltal hatalmas a torlódás. Az ok: a szegélyt nyíró autót későn vette észre egy autó, hirtelen fékezett, ebbe rohant bele a veszélyes anyagot szállitó kamion.
Szinte naponta használom az autópályákat, és az elmúlt két hétben sokszor futottam bele a szegélynyiró autó okozta forgalomlassitásba, ezáltal feltorlódásba.
Kérdésem: mi a bánatos francnak kell azt a rohadt füvet pont a csúcsforgalom idején nyírni?
Miért nem lehet éjjel végigmenni az adott pályaszakaszon, amikor kilométerekről látszik az elterelést jelző tábla a szegélynyiró Unimogon.
Azt a magyarázatot nem fogadom el, hogy nem látják éjjel, hogy mit nyirnak. Csont egyenes a talaj, a szalagkorlát adja az út ivét, csak le kell ereszteni szintre a nyíróadaptert, és 10 km/h-val végigcsatangolni az útszakaszon.
Volt "szerencsém" belefutni az M3 gödöllői csomópontjánál leszakadt hídelem miatti dugóban is vesztegelni másfél órát. A hirekben azt hallottuk, hogy azért tart délutánig a lezárás, mert akkor érkezik a helyszínre a lezuhant elemet elbíró daru.
WTF?
Akkor hogy a fenébe került fel a helyére? Ott állt egy böszme daru mellette egész végig...
Ha már utak...
Annak idején elég sok kátyúztatást bonyolitottam le egy kisközség útjain. Körbe kellett gyalogolni az önkormányzati utakat, felirni hol/mekkora/milyen mély kátyúk találhatók. A mennyiség alapján megrendeltük az egyik csókos aszfaltozó cégtől a munkát, akik ezt el is végezték. Következő évben a kátyúk 80%-a ismét megjelent a jegyzékben.
Egyik nap megjelent egy középkorú úriember, zsákos aszfaltot ajánlott, hozott belőle egy próbazsákot is. Névjegyét otthagyta, árban nem sokkal volt a rendes aszfalt fölött.
Használati útmutató: a légmentesen zárt zsákból a szükséges mennyiséget a PORMENTESITETT, ELŐNEDVESITETT kátyúba kell önteni, lapáttal elsimitani, majd 5 perc után az aszfalt már járható is. Nyomásra, és levegő hatására szilárdul meg, így nem árt valami autóval végigmenni rajta, ha éppen döngölő nincs kéznél.
Ennek megfelelően cselekedtünk. A végén rámentem autóval oda-vissza, az aszfalt a guminyomokat nem mutatva azonnal megkötött. Hurrá! Gondoltam, mivel ez kézi erővel elvégezhető, legalább a kátyúzás munkadiját megspóroljuk.
Főnökeim a dolgot lefújták, mondván ez hülyeség, majd nézzük meg jövőre, ott lesz-e még. Jelentem, a kátyút tavaly néztem meg (épp arra jártam), 6 éve ugyanúgy ott van, ugyanaz az anyag. Karcoltam bele egy jellegzetes nyomot lapáttal, és elég könnyen megjegyezhető helyen is van számomra.
A község azóta is évente kátyúztat, hasonlóan a többi településhez...
Utolsó kommentek