Utolsó kommentek

Barkács sztorik, képek

Építőipari és barkács történetek ... mert mindenki ezermester. Egyszer legalábbis. A mekkelekblog kukac gmail pont com címre várom a hasonló sztorikat, képeket, valamint az esetleges kérdéseket, óhajokat-sóhajokat.

Épitési napló

Friss topikok

Címkék

1x1 (3) 3d (3) 600 (1) ablak (8) ács (1) adó (1) ágy (1) ajtó (4) alapozás (1) alkoholista (2) állagmegóvás (1) államosítás (1) állás (1) álláshirdetés (2) állványomlás (1) alufólia (1) alvó (1) amatciems (1) árokásás (1) aszfaltozás (1) asztal (5) átverés (1) autó (5) autópálya (1) avatar (1) baleset (18) barkács (53) barkácsolás (2) beázás (1) bérlakás (1) beruházás (2) beton (1) betonozás (1) bicikli (22) biztonsági (1) bkv (1) bolin (1) bolt (1) boltnyitás (1) bontás (5) burkolás (3) buszmegálló (3) bútor (5) cd (1) csalás (1) csap (2) csempe (1) cserép (4) cseréplift (1) csúszda (2) dekoráció (1) design (3) elektromos (3) ellenőr (1) elmélkedés (36) elszámolás (1) ember (1) energetika (1) engedély (1) épitési (11) épitésvezető (1) építész (2) épitőanyag (1) épületbontás (1) épületdisz (1) épületek (19) épületfelmérés (1) érdekeség (1) érdekesség (198) eresz (1) étdr (1) étterem (3) fa (1) faház (1) fal (1) falazás (2) falfűtés (4) falusi (1) faluújság (2) felelőtlenség (1) festés (1) fikció (14) foci (1) földhivatal (1) főnökösködés (1) fotó (1) fürdőszoba (4) fűtés (11) gányolás (1) garanci (1) garázsajtó (1) gáz (3) gázkazán (2) gipszkarton (1) gólyaláb (2) gumi (1) gyapot (1) gyerek (1) gyorsház (1) háló (1) hálószoba (1) használatbavételi (1) ház (2) házbontás (1) házépités (1) házilag (3) házilagos (3) hév (1) hiány (1) hirdetés (1) (1) hőszigetelés (5) hőszivattyú (2) hotel (2) hülyehirdetés (13) hülyeség (630) hülyesés (1) hurrikán (1) húsvéti (1) hüyeség (1) időjárás (1) igenytelenseg (1) ikea (3) inas (2) ingatlanközvetitő (1) ingtalanadó (1) iroda (2) járda (1) járható (2) játszóház (1) javitás (1) kályha (1) kandalló (1) kapcsoló (1) karácsony (1) kátyú (1) kazán (1) kémény (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kerités (2) kert (2) készités (1) kijelző (1) kina (1) kínai (1) kindle (1) kivitelezés (2) klima (1) költség (2) komment (1) kőműves (2) koncepció (21) kondenzációs (2) konyha (5) könyv (1) könyvespolc (1) koszorú (1) közlemény (2) közmű (1) közmunka (1) krónika (4) krónikák (1) kWh (1) lábazat (1) lakás (2) lakókocsi (2) lakópark (2) láncfűrész (1) lapát (1) laptop (1) láthatatlan (1) lépcső (6) lettország (1) liu (1) lopás (2) luxus (1) m3 (1) madár (1) margit hid (1) medence (2) média (1) megoldás (1) megtérülés (1) melós (1) melósautó (2) melósbusz (1) mennyezetfűtés (2) méter (1) minimál (1) minta (1) mobilház (1) mosdó (1) mosogató (1) mozi (1) műanyag (1) munkavédelem (1) műszaki (1) napelem (1) napenergia (1) napló (4) nappali (1) ócsa (2) offtopic (3) öko (1) ökofalu (1) olvasói (7) őr (1) ötlet (204) ötletek (1) pad (1) padlás (2) padlófűtés (2) palack (1) pálinka (1) pályázat (1) panel (2) paraszt (1) passzív (1) pellet (1) pénz (1) photoshop (1) pissoir (3) poén (1) pofátlanság (1) posta (1) poszt (1) puffer (1) putri (1) radiátor (2) rádió (1) rendszerlemez (1) renlig (1) részeg (1) retusálás (1) sanyi (2) segédmunkás (2) sörkollektor (1) spórolás (1) statika (1) szék (2) székesfehérvár (1) szél (1) szélkerék (1) szellőztetés (1) szemét (1) szigetelés (1) szocpol (1) szolgálati (1) szomszéd (1) szomszédjog (1) szünet (1) talált (1) talicska (2) tank (1) tégla (1) téglaburkolat (1) telefon (1) templom (2) terasz (1) térkő (1) tervezés (1) teszt (1) tető (2) tévé (1) tizszázalék (1) tojás (1) tojásház (1) touch (1) trafik (2) trágya (1) traktor (1) transit (1) transporter (1) tükör (1) turbós (1) újrahasznositás (1) unatkozó irodista (1) útlezárás (1) üvegmozaik (1) üzemeltetés (1) vállalkozó (3) vályog (1) védőtávolság (1) vegyestüzelés (1) video (5) videó (1) videoton (1) vidi (1) világitás (2) vilidzs (1) villany (2) villanyszerelés (2) wc (29) wv (1) xps (1) zsarolás (1) zuhany (1) Címkefelhő

2011.11.07. 07:49 KömKel

Egyszemélyes helikopter

 

Elektromos helikopter, 16 propeller hajtja. Ez a jövő, vagy csak egy újabb elvetélt prototípus? (forrás)

 

 

 

 

szerintünk: (4/5)
szerintetek: (0/5)

31 komment · 1 trackback

Címkék: érdekesség


A bejegyzés trackback címe:

https://mekk-elek.blog.hu/api/trackback/id/tr943360191

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: E-volo: a személyi helikopter 2011.11.08. 10:34:37

Az e-volo multikopter egy 16 motor és propeller által hajtott, joystickkal irányítható prototípus, melyet egy német szakértői csapat, Thomas Senkel fizikus, Stephen Wolf programozó, Phillip Halish tervező és Alexander Zosel fejlesztett ki....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szögyi (törölt) 2011.11.07. 13:39:58

Ez egy újabb eklatáns példája annak, hogy a helikopterek nem is tud repülni.
Csak olyan randák, hogy még a főd is eltaszítja magától

411 2011.11.08. 04:19:33

a rettegés emeli magasba attól, hogy nehogy kiessen a székből a LÉGCSAVAROK, ha úgy tecccik, akko a rotorok közé. Meee propellere a hajóknak van, ugye...

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.08. 06:00:11

Légcsavar, rotor, propeller.. :)) Nagyon jó megállapítás.
Ez meg egy nagyfokú hülyeség, amit művel ez az idétlen feltaláló.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.11.08. 06:22:37

Egyszemélyes repülésre már 74-ben is volt koncepció, és ez a gép úgy repül, hogy a fentivel nem is lehet egy lapon említeni:

erdekessegek.info/egyszemelyes-repulo-szerkezet-148.html

midnight coder 2011.11.08. 08:16:51

@spontan: Azért ne hasonlítsuk össze a kettőt. Az egy katonai fejlesztés volt, sugárhajtóművel. Egyébként hihetetlenül ügyes - picit túl ügyes is ahhoz képest amikkel próbálkoztak akkoriban.

Ez azonban több szempontból más. Egyrészt elektromos, másrészt fényévekkel biztonságosabb - legalábbis az lenne, ha valami normális elektronikus vezérlés is kerülne bele. Itt ha kimegy egy rotor akkor semmi bajod nincs. Ott ha meghal a hajtómű akkor féltéglává változik a pilóta.

jagger3 · www.jagger.hu 2011.11.08. 08:51:15

Nem kell feltalálni a spanyolviaszt, Google a jóbarátod: "G1 helicopter" kifejezésre tessék keresni.
Szerintem a gép alapvetően szamárság, mert az akkumulátorok energiasűrűsége és tömeg/enrgia viszonya alapvetően alkalmatlanná teszi.
Én tudok helikoptert vezetni, és nem ülnék be ebbe a szerkezetbe.

tükörfúró 2011.11.08. 08:57:36

Ez egy játék, ami épphogy repül, nem véletlenül csak kis magasságon, hidegben vetik be, utánna lehet számolni, ha 10fokal nő a hőmérséklet, vagy 100méterrel a repülési (tengerszint feletti) magasság, nem lineárisan hanem exponenciálisan növelt teljesítményű-mennyiségű forgószárnyra lenne szükség.

És akkor még nem volt szó a legkisebb szellőről, ami az ilyen épphogy repülő cuccokat azonnal odavágja és miszlikbe töri..

Egy hátirakéta viszont kellemes szórakozás, még ha közlekedési eszköznek szintén alkalmatlan is, el tudnám viselni ha valaki megdobna eggyel..:D

Rézfánfütyülő fűzangyal 2011.11.08. 08:58:25

Ez a jármű a szó konvencionális értelmében nem repült, hanem a felszín közeli légpárnán lebegett. Jól lehetett látni, hogy az irányítás sincs megoldva. Nem repült sem egyenesen sem kanyarodva. Az tudja, amit annak idején Asbóth Oszkár gépe, melyet, pont ezért nem fogadtak el a helikopter feltalálásának. És a lényeg tényleg tömeg/energia-sűrűség. Ezért nem képes a felszíni lebegésnél tovább emelkedni. vagyis egy jó kis amatőr buli, nem repülő szerkezet.

Plumper_ 2011.11.08. 09:19:07

Azért lenne ez a jövő, mert 5 méterre a földtől ügyefogyottan lebeg?
Nyilván, ha egyáltalán gyártják majd, 30.000.000 Ft-ba kerül minimum.

jeriko 2011.11.08. 09:31:38

Klassz lehet amikor megbillen, a pilóta meg beesik a légcsavarok közé. Sokkal jobb lenne - már csak egyensúlyi problémák miatt is - ha a súlypont a légcsavaroknál lényegesen lejjebb helyezkedne el.
Vannak ennél sokkal biztatóbb próbálkozások is:
www.youtube.com/watch?v=wd99ziWFF7Q
www.youtube.com/watch?v=nh2Ym7ehb8k&feature=related

jeriko 2011.11.08. 09:32:19

Súlypont áthelyezéssel irányítható.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.11.08. 09:42:39

Házi gyártású koporsó. Bármelyik légcsavar elszabadul máris új pilótát kell keresni.

währenßhöhleigkeitigchen 2011.11.08. 09:43:31

@Rézfánfütyülő fűzangyal:

Asbóth ilyenröl még nem is álmodhatott. Ha valaki utánanézett, akkor olvashatta, hogy a gépnek VAN elektromos vezérlése. Ez egy távirányítású, többrotoros modellhelikopter (amilyennel ma már Dunát lehet rekeszteni), mint ilyen, tökéletesen irányítható, csak éppen nagyobb kivitelben, elektromos meghajtással. A pilóta kezeli a távirányítót, csak éppen a gépen ülve. A kütyü prototípus, ahol elsösorban azt nézték meg, hogy egyáltalán müködöképes-e a koncepció. Gondolom, ezzel a videóval házalnak a lehetséges befektetöknél, és a szériamodell már tényleg olyan pöpec, összehajtogatható, szállítható élvezeti eszköz lesz, mint a készítöi honlapon a skicc. (Ne feledjük, a Sagway is így kezdte.)

Rézfánfütyülő fűzangyal 2011.11.08. 10:03:27

@währenßhöhleigkeitigchen:
1. "mint ilyen, tökéletesen irányítható"
Hüm-hüm, akkor miért nem irányította?
2. "A kütyü prototípus, ahol elsősorban azt nézték meg, hogy egyáltalán működőképes-e a koncepció." vs. "Ez egy távirányítású, többrotoros modellhelikopter (amilyennel ma már Dunát lehet rekeszteni)"
Akkor mit is lehetett ezzel bizonyítani?
3. A probléma azonban az akkumulátorok energiasűrűsége! Emiatt nem lehet jelenleg igazán használható elektromos autót sem készíteni. csak igen rövid hatótávolsággal. A repülés fajlagos energiaszükséglete a gördülésnek 15-30-szorosa. Ez a probléma!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.08. 10:32:46

Mennyi ideig tud a levegőben maradni? Ha legalább 10 percig, akkor ezzel fogok munkába járni! ;)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.08. 10:37:57

Azt a légpárnán lebegő szakértőit! Hol lehet látni itt legalább egy, változtatható dőlésszögű forgószárnyat, azaz rotort? Merthogy én csak fekve forgó légcsavarokat látok.

Maga a cucc üzembiztos és erősebb kivitelben, esetleg napelemekkel feldekorálva és egy toló légcsavarral is ellátva olyan 2-3 millió forintos értékhatárig pl. permetezőgépnek nagyon jó lenne. A ködpermetet a fekvő légcsavarok eljuttatnának a levelek fonákjára is, és 2-3 m-es repülési magassággal nem kellene olyan nagy elsodródással számolni.

Plumper_ 2011.11.08. 10:48:30

@währenßhöhleigkeitigchen: Segway... 1,5 millió Ft-ért, napersze. Pont a magyar átlagfizuhoz van mérve.

gpt32 2011.11.08. 10:51:54

És azt hallottátok, hogy feltalálták a vizisíelést?
Az mekkora egy szar!
A szárnyashajó gyorsabb és többen férnek el rajta, és még vizes sem lesz az ember. És a vizisínek magasabban van a súlypontja!

Csak szólnék, hogy ezek az emberkék saját pénzből építették ezt a szerkezetet, senkit nem köteleztek a megvételére, de még a megnézésére sem.
Vagy épített már valaki a jelenlévők közül olyan repülő szerkezetet, amivel fel is tud szállni egy ember?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.08. 10:52:34

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Zág són, hibridizálják, felraknak rá egy kis belső égésű motoros generátort (pl. modellfutar.hu/modell/motor/robbanomotor/lrp-z-18s-pro-spec-2-pullstart.html), oszt' lesz elég energia benne. Meg zokszigén is.
Az elektronikus vezérlő rendszer meg el tudja úgy osztani a fordulatszámokat, hogy a kívánt irányba haladjon a gép. amíg nincs túl nagy szél. Mondjuk attól én is összefosnám magam, ha szőlőpermetezés közben felkapna a fuvallat, és átdobna a hegy északi oldalára, ezért alighanem egy anemométeres vezérlő is kellene e tetejére, hogy szélroham esetén automatikusan és azonnal lassítsa a propellereket.

Plumper_ 2011.11.08. 11:22:51

@gpt32: ezért nem értem én a hegymászókat sem!:-D amikor lánctalpas járművel és helikopterrel is fel lehet menni egy hegyre.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.08. 11:28:45

@gpt32: A háromágú vasvillát és a gereblyét a nyelüknél kereszt alakban összekötve és a tratykost (más tájon korcos, négyzet alakú, sarkain kötelekkel ellátott, kb. 130×130 cm-es ("2 szeles") vászonponyva ráerősítve a Sípos-torokban a déli fekvésű meredek lejtésű szarvaskerep-föld felett délidőben egész messzire (~ 5-15 m-re) lehetett "repülni", egy kis (nagy) nekifutással. Mondjuk most nem tudnám megismételni, mert ha egyenes arányosság van a terület és a repülő tömeg között, akkor most legalább olyan 260×260-as (változatlan tömegű) "tratykos" kellene, aminek a saját tömege is emberes, nem beszélve arról, hogy olyan szerszámnyelek nincsenek is...

LongJohnHolmes 2011.11.08. 11:43:59

Pont ilyesmi kommenteket olvastak volna a Wright fivérek is, ha már lettek volna blogok :)
Ezekre a szerkezetekre nem a gravitáció a legnagyobb erő ami hat, hanem az emberi visszahúzórugók :)

Jól van ez a cucc nem egy nagy wasistdas, de ő volt az első, aki felszállt egy óriás modellhelikopterrel és ennek örült mi meg néztük. Ha leesett volna róla, akkor valami bukásos videó-összeállítás egyik része lenne csak :)

Plumper_ 2011.11.08. 11:50:21

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: és oda is lehet hordani, hogy aztán alagutat lehessen bele építeni.

währenßhöhleigkeitigchen 2011.11.08. 12:13:24

@Plumper_: Ki beszél itt magyar átlagfizuról? Németek. Nem neked csinálják.

währenßhöhleigkeitigchen 2011.11.08. 12:16:02

@Rézfánfütyülő fűzangyal:
1. Irányította.
2. Mit kell ezzel bizonyítani? Barkácsoltak maguknak heccböl egy helikopert. Ha mázlijuk van, lesz befektetö, és játékszerként gyárthatják gazdag ficsúroknak. Akkor már lesz neki formaterve is. Hol a gond?

währenßhöhleigkeitigchen 2011.11.08. 12:21:52

@währenßhöhleigkeitigchen: Nincs ellentmondás: A koncepció alatt az élvezeti eszkközként (gyk: játékszerként) használható, embert is elbíró modellhelikopter koncepció müszaki és gazdasági kivitelezhetöségének koncepcióját értettem. Addig, amíg nem csinálnak egy felszálló változatot, nincs befektetö, aki beszálljon. Az üzletbe, nem a gépbe. (Így már el lehet neki magyarázni, milyen bekerülés várható, nagyságrendileg.) Így már világos?

Plumper_ 2011.11.08. 12:37:50

@währenßhöhleigkeitigchen: a környezetvédelem tudtommal nem csak német ügy. ha azt akarják, hogy sok ember szálljon át az autójáról alternatív közlekedési eszközre, netán elektromos autóra, akkor az olyan eszközök árát le kell vinni.

währenßhöhleigkeitigchen 2011.11.08. 14:54:03

@Plumper_: De mi köze ehhez a segwaynek?Az nem elektromos haszonkármü, hanem élvezeti cikk. Jelenleg arra is használják. Arra viszont üzletileg sikeresen. (Eleve csak órás az akkukapacitása.)

PS: Az elektromos hajtás meg csak annyira környezetvédö, amennyire az elektromos energia termelése az. Ha gáz/szén erömüböl jön a villany, akkor humbug. És akkor még nem beszéltünk az akkumulátorok elöállításának és ártalmatlanításának környezetkárosító hatásairól. Szal, a kérdés összetettebb. Itt meg szvsz csak egy ügyes barkácsötletet látunk, amiböl még jó üzlet lehet.
süti beállítások módosítása