Utolsó kommentek

Barkács sztorik, képek

Építőipari és barkács történetek ... mert mindenki ezermester. Egyszer legalábbis. A mekkelekblog kukac gmail pont com címre várom a hasonló sztorikat, képeket, valamint az esetleges kérdéseket, óhajokat-sóhajokat.

Épitési napló

Friss topikok

Címkék

1x1 (3) 3d (3) 600 (1) ablak (8) ács (1) adó (1) ágy (1) ajtó (4) alapozás (1) alkoholista (2) állagmegóvás (1) államosítás (1) állás (1) álláshirdetés (2) állványomlás (1) alufólia (1) alvó (1) amatciems (1) árokásás (1) aszfaltozás (1) asztal (5) átverés (1) autó (5) autópálya (1) avatar (1) baleset (18) barkács (53) barkácsolás (2) beázás (1) bérlakás (1) beruházás (2) beton (1) betonozás (1) bicikli (22) biztonsági (1) bkv (1) bolin (1) bolt (1) boltnyitás (1) bontás (5) burkolás (3) buszmegálló (3) bútor (5) cd (1) csalás (1) csap (2) csempe (1) cserép (4) cseréplift (1) csúszda (2) dekoráció (1) design (3) elektromos (3) ellenőr (1) elmélkedés (36) elszámolás (1) ember (1) energetika (1) engedély (1) épitési (11) épitésvezető (1) építész (2) épitőanyag (1) épületbontás (1) épületdisz (1) épületek (19) épületfelmérés (1) érdekeség (1) érdekesség (198) eresz (1) étdr (1) étterem (3) fa (1) faház (1) fal (1) falazás (2) falfűtés (4) falusi (1) faluújság (2) felelőtlenség (1) festés (1) fikció (14) foci (1) földhivatal (1) főnökösködés (1) fotó (1) fürdőszoba (4) fűtés (11) gányolás (1) garanci (1) garázsajtó (1) gáz (3) gázkazán (2) gipszkarton (1) gólyaláb (2) gumi (1) gyapot (1) gyerek (1) gyorsház (1) háló (1) hálószoba (1) használatbavételi (1) ház (2) házbontás (1) házépités (1) házilag (3) házilagos (3) hév (1) hiány (1) hirdetés (1) (1) hőszigetelés (5) hőszivattyú (2) hotel (2) hülyehirdetés (13) hülyeség (630) hülyesés (1) hurrikán (1) húsvéti (1) hüyeség (1) időjárás (1) igenytelenseg (1) ikea (3) inas (2) ingatlanközvetitő (1) ingtalanadó (1) iroda (2) járda (1) járható (2) játszóház (1) javitás (1) kályha (1) kandalló (1) kapcsoló (1) karácsony (1) kátyú (1) kazán (1) kémény (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kerités (2) kert (2) készités (1) kijelző (1) kina (1) kínai (1) kindle (1) kivitelezés (2) klima (1) költség (2) komment (1) kőműves (2) koncepció (21) kondenzációs (2) konyha (5) könyv (1) könyvespolc (1) koszorú (1) közlemény (2) közmű (1) közmunka (1) krónika (4) krónikák (1) kWh (1) lábazat (1) lakás (2) lakókocsi (2) lakópark (2) láncfűrész (1) lapát (1) laptop (1) láthatatlan (1) lépcső (6) lettország (1) liu (1) lopás (2) luxus (1) m3 (1) madár (1) margit hid (1) medence (2) média (1) megoldás (1) megtérülés (1) melós (1) melósautó (2) melósbusz (1) mennyezetfűtés (2) méter (1) minimál (1) minta (1) mobilház (1) mosdó (1) mosogató (1) mozi (1) műanyag (1) munkavédelem (1) műszaki (1) napelem (1) napenergia (1) napló (4) nappali (1) ócsa (2) offtopic (3) öko (1) ökofalu (1) olvasói (7) őr (1) ötlet (204) ötletek (1) pad (1) padlás (2) padlófűtés (2) palack (1) pálinka (1) pályázat (1) panel (2) paraszt (1) passzív (1) pellet (1) pénz (1) photoshop (1) pissoir (3) poén (1) pofátlanság (1) posta (1) poszt (1) puffer (1) putri (1) radiátor (2) rádió (1) rendszerlemez (1) renlig (1) részeg (1) retusálás (1) sanyi (2) segédmunkás (2) sörkollektor (1) spórolás (1) statika (1) szék (2) székesfehérvár (1) szél (1) szélkerék (1) szellőztetés (1) szemét (1) szigetelés (1) szocpol (1) szolgálati (1) szomszéd (1) szomszédjog (1) szünet (1) talált (1) talicska (2) tank (1) tégla (1) téglaburkolat (1) telefon (1) templom (2) terasz (1) térkő (1) tervezés (1) teszt (1) tető (2) tévé (1) tizszázalék (1) tojás (1) tojásház (1) touch (1) trafik (2) trágya (1) traktor (1) transit (1) transporter (1) tükör (1) turbós (1) újrahasznositás (1) unatkozó irodista (1) útlezárás (1) üvegmozaik (1) üzemeltetés (1) vállalkozó (3) vályog (1) védőtávolság (1) vegyestüzelés (1) video (5) videó (1) videoton (1) vidi (1) világitás (2) vilidzs (1) villany (2) villanyszerelés (2) wc (29) wv (1) xps (1) zsarolás (1) zuhany (1) Címkefelhő

2012.11.19. 06:23 KömKel

Pofátlan ingatlanosok

A taxisokra a köznyelv ráragasztotta a "guruló koldusok" jelzőt. Az ingatlanosokra talán a "pofázó hiénák" lenne a legmegfelelőbb...

Van egy lakásunk, aminek az eladását hol felpörgettük, hol hagytuk ellaposodni az utóbbi 3 évben, annak megfelelően, hogy milyennek láttuk a piaci viszonyokat, illetve a korábbi bérlőnk vételi szándékának figyelembevételével. A bérlő a vételi szándéktól pár nappal a szerződéskötés előtt visszalépett, nekünk nem lett sürgős az eladás, a piac is pangott, elfektettük a dolgot. Jött új bérlő (ő is bejelentett, leadózott, mielőtt valaki elkezdene visítani), és a korábbi ingatlanirodákkal felmondtuk a hirdetéseket.

Eltelt egy év, úgy látjuk ideje lenne túladni a kéglin, felpörgettük a dolgokat, pár dolog figyelembevételével:

1. A lakás hiteltörlesztését a bérleti dij majdnem fedezi, igy a bérlőket mindenképpen meg akartuk tartani.

2. Mivel vidéken élünk, és dolgozunk, nincs időnk/benzinünk arra, hogy randomszerűen berohangáljunk a lakáshoz.

Ezek figyelembevételével úgy döntöttünk, hogy kéthetente lehet CSAK megnézni a lakást. Hónap elején úgyis megyünk a bérleti dijért, meg egy hónap közepi időpontban. Igy minimalizáljuk a bérlőink "zaklatását", és mindenki számára tervezhető a látogatás.

Készitettem egy nagyon részletes információkkal ellátott, sok képpel rendelkező honlapot a lakáshoz, amit a hirdetésekben bele is tettünk, illetve telefonon is elmondom mindig (mert sajnos nem mindig látják a linket).

A honlapon is, és a hirdetésben is kértük az ingatlanközvetitők mellőzését.

Ennek ellenére napi több telefont kapok különböző kisebb-nagyobb ingatlanirodáktól, amiben ők érdeklődnek az ingatlan iránt, és szivesen hirdetnék. Alig hagynak szóhoz jutni, hogy udvariasan elutasitsam őket...

Miért?

Mert a lakás nagyon jó helyen van, most már olyan áron hirdetjük, ami abszolút piacképes. Ennek ellenére kicsit túlárazott, mivel a lakópark eléggé különleges és sok extra szolgáltatást nyújt. Ennek megfelelően megvan az a vevőkör, akik kifejezetten itt keresnek lakást, mert ez a városrész "Rózsadombja" (nívóban).

Ezért aztán rohadt jól mutatna az ingatlanosok portfóliójában is, jönnek a hülye szövegeikkel rendesen.

"Hozok azonnali vevőt"

"Van ügyfelem aki itt keres lakást, holnap már meg is mutatnám neki" (a következő kérdése: "Hol is van pontosan?")

stbstb...

Az ingatlanirodák jellemzően 3-4.5% jutalékkal dolgoznak, ami laza 800 ezres összeg. Ha engedek egy komoly vevőnek az árból még fél millát, plusz a jutalékot, akkor máris 1 millió fölötti buktában vagyunk.

Mondtam nekik, hogy rakják rá a mostani árra a jutalékot, és úgy hirdessék. Hát az úgy nem jó, mert a mi hirdetésünk is kint van, 1 millióval kevesebbért... jah, hát sorry.

A másik problémájuk, hogy miért csak kéthetente lehet megnézni a lakást, mert ez így nem működik.

Nem az anyátokat nem! Akit komolyan érdekel, az eljön erre az időpontra (mint ahogy már jöttek is páran), az ingatlan-látogatók meg maradjanak szépen otthon.

Korábban előfordult, hogy hoztak olyan érdeklődőt, akinek sem az ár, sem a szobaszám nem felelt meg. Én meg időt-benzint beleölve bebumliztam emiatt. Abba is belefutottam párszor, hogy a fülem hallatára hülyeségeket mondott a lakásról és társasházról az ingatlanos a vevőjelöltnek. A pláne az volt, amikor a hirdetéseikben nem is a mi lakásunkhoz tartozó képek szerepeltek.

Most hirdetjük magánban, szerencsére vannak is magánérdeklődők, akik közül már jelentkezett pár komolyabb is. Azért, hogy az ingatlanos hirdetési portálon kint legyen egy kép a társasházról, és egy alaprajz, valamint a lakáshonlap címe, fizetünk havi 4000 Ft-ot.

Teljesen véletlenül egy blog oldalhirdetésében figyeltem fel az ingatlanportál hirdetésére, ahol a mi lakásunk képe (is) szerepelt. Jé, mondom ennyi pénzért még ez is jár?

Rákattintottam, és meglepetésemre egy noname ingatlaniroda hirdetése jött fel, amiben a mi lakásunkat hirdetik, a honlapról lelopott képekkel és alaprajzzal. Ügyes módon a képek alja levágva, hogy a vízjel eltűnjön, amit ráraktam... A hirdetésben a lakás adatai vevőcsalogatóan megmásítottak (nagyobb m2, garázs beírva), és az ár irányárnak megadva (mi árunk+jutalék).

Végignéztem a telefonom híváslistáját, és az ingatlaniroda kontakjainál megadott számok közül egyik sem szerepelt.

Közben rábukkantunk még egy ingatlaniroda hirdetésére, ahol az összes referensük hirdeti a lakást, szintén részben fals adatokkal, gagyi rajzolt alaprajzzal, és olyan irányáron, amiből levonva a jutalékukat, mi kevesebbet kapunk, mint amit kérnénk.

Én elhiszem, hogy kurvajól mutat a lakópark a képeken, és azt is, hogy nehéz (lehetetlen) engem meggyőzni arról, hogy bármelyikükkel is szerződést kössek.

De ez feljogositja őket arra, hogy a képeket lelopják a honlapról, és sajátjukként hirdessék az ingatlant? Ráadásul ugyebár ők kiemelt ügyfélként olcsóbban tudják kiemeltetni a hirdetéseket, tehát berakják egy ilyen csomagba ezt a lakást is, és a leendő vevő az ő hirdetésüknél fog először találkozni a lakásunkkal, magasabb áron, mint valójában megkapná.

Meglehetősen sunyi dolognak tartom, és mindegyik ingatlanos referens illetve ingatlaniroda megkapta az igen kemény hangvételű levelünket ezzel kapcsolatban. Amennyiben nem hajlandóak ezeket eltávolitani, vagy későbbiekben is ezzel találkozunk, megfontoljuk a jogi lépéseket.

(a blog gazdája épitész, valamint van értékbecslői és ingatlanközvetitői szakmája is. Kérem, hogy az "ingatlanközvetités egy szakma, meg kell fizetni és nem ért hozzá mindenki" lózungoktól kíméljenek meg az esetleges kommentelők)

142 komment

Címkék: elmélkedés pofátlanság ingatlanközvetitő


A bejegyzés trackback címe:

https://mekk-elek.blog.hu/api/trackback/id/tr84913607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbenedek 2012.11.19. 07:14:04

Az mindenképpen elgondolkodtató, hogy - bár itt sem szeretnek "feleslegesen" fizetni - Németországban 90% ügynökön keresztül megy el.

Túl vagyok itt is vagy 10 komolyabb ingatlan megnézésén (ezalatt vettünk egyet és kibéreltünk egy másikat - ebből is látszik, hogy az ingatlanturistáskodás itt nem annyira játszik) - és ez alapján azt kell mondjam, az itteni ingatlanosok kicsit sem okosabbak-ügyesebbek az otthoniaknál (sőt! viszont szerencsésebbek, jobb helyre születtek). És a vevőknek nem nyújtanak többet, mint Magyarországon, többször előfordult, hogy többet tudtam érdeklődőként az ingatlanról, mint az ingatlanos. Eladóként még nem bíztam meg őket, de szerintem az eladó helyzetét sem könnyítik meg sokkal. Nem informálják le a bérlőt pl., csak elmondják, hogy le kellene informálni. És vételnél szerződéskötésben sem nagyon segítenek, kb. ugyanannyiért (3-4%) fizetheti a vevő a közjegyzőt is.

Még sem szidja az ingatlanosokat senki úgy, mint Magyarországon, és még mindig az ingatlanok nagy része rajtuk keresztül megy el. (Társadalmi oka valószínűleg az, hogy a német eladóknak ez a kényelem kell. A vevő fizeti egyébként a jutalékot, ezért a privát lakások 2-3%-kal olcsóbbak szoktak lenni)

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 08:48:50

@mbenedek:
Szerintem ugyanúgy kihalnak pár éven belül, mint az újságkihordók, a net átveszi a szerepet. (legalábbis megritkitja őket)
Amikor gyakorlatilag mindenki az ingatlan.com-on hirdet és keres elsősorban, addig nem sok értelmét látom a "szakértelmüknek".

De egye fene, sokan rájuk hagyatkoznak eladás vagy vétel terén, ám tegyék.
Csak aki kifejezetten kéri, hogy ne basztassák, azt hagyják már békén! És pláne ne lopkodják el a lakás adatait, képeit a saját portfóliójuk szinesitésére...

Ez kb olyan, mintha én az épitész referenciám közé a netről lelopdosott képeket raknék, mert az kurva jól mutat.

szogyi 2012.11.19. 10:08:26

Ellenpont: Anglia
Fiúnk talált egy jónak kinéző ingatlant, kontakt az ügynökséggel. Igen, persze, éppen üres. De akkor először is elmúlt három havi bankszámla emailban át az ügynökségnek, akkor látták hogy van keresetet, elmehettek megnézni. Megfelelő volt, következő lépés, mindkettejük munkahelyéről referencia, referencia a jelenlegi meg még az azelőtti landlordtól is. Idehaza ezért már ombuccanóért kiáltanának. Végül elnyerték a lakhatás jogát, örömbódottsá, állj, akkor még várjanak két hetet, mert előtte felújítják!
A ház tényleges tulajának összesen nyolc ingatlana van a városban, ezeket kezeli egy ügynökség, amiből fedezi a karbantartásokat meg a saját hasznát, a többit utalja a landlordnak spanyolba, mert ugyanis ő meg ebből ott él, mint Marci Hevesen.

Na, ez ingatlanügynökség.

Kétszobás ház bérleti díja 400 GBP, de ez úgy, hogy amikor eldurrant a mosógép, két napon belül ott állt a vadonatúj másik készülék.

gelsystem 2012.11.19. 10:26:31

a guglinak van képalapú keresője..........azzal még megröptetném a helyedben, hátha még kiszór pár kOtsOgot:):):)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.11.19. 13:41:53

@Kőmíves Kelemen: Nem te lennél az első, sem az utolsó...

Egyébiránt az eladókat még csak-csak megértem, ha ügynökhöz fordulnak, pláne, ha jó messze laknak, de a vevőket nem. Legalábbis országon belüli vásárlási szándéknál nem. Hellyel-közzel működő autóval, vagy tömegközlekedéssel 16 órán belül, legfeljebb 600 km utazással, vélhetően 40000Ft utazási költség alatt el lehet érni az ország legtávolabbi pontjait is (pl. Kölcse-Rédics). Szinte mindenhol lehet valamiféle olcsó (10 euró körüli) szállást kapni, ha nem helyben, akkor 20 km-en belül. Postás (egyelőre) mindenütt van.
Na már most, ha az ember a kinézett település/városrész postásának ad reggel egy kétdekás csavaros kiflit, vagy egy doboz bonbont, meg egy telefonszámot, estére az összes releváns cím birtokában lehet, pláne, ha valami sikerdíjat is beígér. Ha másnap reggel szétnéz a házak környékén, estére már a házra és az eladóra vonatkozó összes életrajzi és technikai adat birtokában lehet, ha a legközelebbi kisboltban vesz valami ennivalót, és a legközelebbi kocsmában iszik egy-két kávét.
Mire eljön a délután, és belülről is megnézi a lakást/házat, már fog is tudni mirefel alkudni. Ha este még bulizik egyet, akkor sem kerül többe 100 eFt-nál (kivéve, ha taxival megy, és/vagy ellopatja a pénzét).
Akinek meg nincs 100eFt-ja, az ma ne vegyen házat.

Schlomo Goldberg 2012.11.19. 14:15:18

Az ingatlanközvetités egy szakma, meg kell fizetni és nem ért hozzá mindenki.

Monster Lewis 2012.11.19. 14:25:23

A cikk szerzője meglehetősen "egyszerű ember" stílusban ír egy olyan szakmáról, amellyel valójában nincs tisztában, emellett a taxisok is megkapják a magukét.
Természetesen mindkét szakmában vannak trógerek, akik azért csapódnak ide mert némi szerencsével nagyobb összeg csapódhat le náluk. De néhány gazember miatt nem lehet általánosítani, emellett természetes, hogy egy kétkezi munkásnak csípi a szemét, hogy ilyen (látszólag) könnyű pénzkereset is létezik. Szerencsére ez a szakma teljesen nyitott úgyhogy nyugodtan be lehet állni a sorba kipróbálni és egy félév múlva pocskondiázni

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 14:30:59

@Monster Lewis:
Évekig dolgoztam értékbecslőként jópár banknak, emellett tervező épitészként rontom a levegőt.

Biztos nincs fogalmam az ingatlanszakmáról...

De vonatkoztassunk el ettől, mert a poszt nem erről szól.
Hanem arról, hogy hogyan merik lelopni egy MAGÁNhirdetés képeit és adatait, és sajátjukként hirdetni, rontva ezzel a MAGÁNhirdető esélyeit?
Én nem kérek belőlük. Nem érdekel mennyire dolgoznak meg a pénzükért, meg mennyire szakmai amit csinálnak. Ha nem kérek egy szolgáltatást, akkor jogosan várom el, hogy békén hagyjanak.

(egyébként meg köszönöm a "kétkezi munkás" jelzőt, bármilyen hihetetlen, de büszke vagyok arra, hogy irodakukac létemre elég sok mindent megcsinálok magam)

kasu 2012.11.19. 14:44:29

Pofátlan a téma: hogy egy foglalkozás űzői pofátlanok. :-)) A jegyellenőr? Pofátlan? Nem a dolgát végzi, csak akkor válik ge**vé, amikor a tahója verekszik és erőszakoskodik. Pofátlan emberek vannak, nem szakmák. Láttatok már erőszakos szemét orvost? Mennyi ideig tanulja?! Igaz?
Szóval az ingatlanos szakma becsülettel űzhető, de nálunk sajnos teli van napi megélhetést kereső linkekkel és kevés munkát vállaló rossz példákkal. De a normális itt is a saját hirdetéseit használja, védi az eladó de a vevő érdekeit is és ért az ügylethez, a házhoz. Az, hogy ügyvéd/közjegyző kell, nos ingatlan adásvételnél kötelező a jogi háttér. Ennek is van költsége. Külföldön pedig ha a vevő keres, akkor a vevő ezért fizet. Neki keresnek lakást, szolgáltatás. Különben meg valami oka lehet, hogy az amerikai földrészen csaknem kizárólag irodák közvetítenek és az eu-ban is 70-90 %-ban. Kialakult kultúrája van.

mákospacal 2012.11.19. 14:46:07

@Kőmíves Kelemen:
"rontva ezzel a MAGÁNhirdető esélyeit?"

Hát ezen jót nevettem.
Igazad van, nem etikus, ha így tesz egy iroda, de azért arra rájöhetnél, hogy ha nem szerződtél vele, akkor hiába hirdeti a lopott képekkel a lakásodat, nem követelhet semmit tőled.

Nem is értem a problémádat.

Monster Lewis 2012.11.19. 14:50:41

@Kőmíves Kelemen:
Ok! Tételezzük fel, hogy én egy jószándékú, segítőkész, becsületes diplomás ingatlanközvetítő vagyok, aki nem nyúlja le mások képeit. Ebben az esetben az általad leírt pofázó hiénák megnevezés kissé zavar. A levél stílusa ezzel együtt elég bántó. Jelen esetben a "kétkezi munkás" nem mint pejoratív jelző kerül előtérbe, hanem mint olyan emberek, akik nem néznek utána, hogy ki mennyit dolgozik csak azt nézik, hogy mennyi jutalék van benne. A jutalékot általában az iroda kapja. 1 millió forintból legjobb esetben 500 ezret kap az ingatlanos, tételezzük fel, hogy számlára. Ehhez neki kb 50-100 alkalommal kell kimenni mutatni, mire szerencsével eladhat egy-egy 30 millió körüli lakást. Szerinted ez tényleg olyan nagy biznisz?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 14:51:06

@mákospacal:
A probléma ott van, hogy nekem magánemberként a hirdetés kiemelése 5500 Ft/2 hét.

Neki, mivel leszerződött ingatlaniroda, és csomagban kéri, sokkal olcsóbb.
Ha az ügyfél rákeres a kereső az ő hirdetését dobja fel előbb, amin levágott alju/tetejű képek vannak, egy full gagyi alaprajz, rossz szobaszám (!), és rossz alapterület.

Ezután az ügyfél felhivja őt, erről a lakásról érdeklődve. Az ingatlanos felhiv engem, hogy van egy komoly érdeklődője, mikor jöhet megnézni a lakást. Én meg elhajtom a büdös picsába, mert az összes ingatlanos ezzel a szöveggel jön...
Ugrott egy lehetséges vevőm.

Almiri 2012.11.19. 14:52:11

Azt nem tudtam soha megérteni, hogy az ingatlanosok egy része miért akar hazudni még az ingatlan helyében is. Egyik családtagom vett házat kb 1 éve, kizárólag a 16. kerületben kerestünk.Egy tucatnyi olyanba belebotlottunk (az ingatlan.com-on) ami a környékbeli falvakban lévő házakat akarta elsütni Budapestiként, vagy nem is a 16. kerületben volt a ház. Csak a legutolsó beszélgetéskor árulták el általában, hogy hol is van, de volt amelyik még akkor se és pl Csömörre próbált átvinni, mondván, hogy "már összenőtt".
Ennyire hülyének nézik az embert? Többségük, (tisztelet a kivételnek) csak a vevő idejét rabolja, lövése sincs mit árul és hol

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 14:55:21

@Monster Lewis:
Van ingatlanos a tágabb családi körben. A 4% jutalékból ő 0.8%-ot kap meg, a többit benyeli az "anyacég".
Ezért ő talpal, telefonálgat, stb.

Nekünk nagyon rossz tapasztalataink vannak az elmúlt 3 évben az ingatlanosokról, de ez a mostani eset kissé felpaprikázott.
Sajnos annyira kevés a becsületes ingatlanos, hogy az átlagember nem is találkozik velük, csak a hiénákkal.

Biztos jönnek majd pozitiv kommentek is, ez a poszt most "fikázós", és megvan rá minden okom.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 14:57:55

@Almiri:
Ma reggel ránéztünk az ingatlanos honlapra, hogy levették-e a hirdetéseket, ahogy kértük.

8 esetből 6 már levette, csak közben "keletkezett" kettő újabb. Az egyik csak a kerületet adta meg címül, a másik viszont totálisan más utcát jelölt meg.

Ment azonnal egy igen kemény felszólitó levél, most már ügyvéddel fenyegetőzéssel...
Nem értenek a szép szóból egyáltalán.

protézisesh 2012.11.19. 14:59:47

@Kőmíves Kelemen: szerintem simán hirdethetnek, de mivel nem tud mutatni olyan megbízólevelet v. megbízási szerződést, amiben te felkérted őt az ingatlan "elközvetítésére", ezért akárkit is hoz vevőnek, jutalékot nem kérhet érte. Ha meg van valaki, akinek komolyan kell a lakásod, akkor úgyis szóba áll veled...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 15:02:36

@protézisesh:
Sajnos kinézem belőlük, hogy ha én azt mondom telefonba, hogy nem érdekel az állitólagos vevőjelöltje (mert mindegyik ingatlanos ezzel jön egyébként), akkor azt mondja, hogy sajnos a lakás elkelt, de tudok ajánlani hasonlót.

Almiri 2012.11.19. 15:02:43

@Kőmíves Kelemen: Gondolom az ügynökség több hiénája is hirdeti, ők meg egymástól szedik a képeket és adatokat, ezért szaporodnak.
A szép szóból biztos nem értenek, mivel a hazudozásaik miatt nem valószinű, hogy retorzió érné őket, max a kuncsaft nem veszi meg.

Gera 2012.11.19. 15:02:45

"Mondtam nekik, hogy rakják rá a mostani árra a jutalékot, és úgy hirdessék. Hát az úgy nem jó, mert a mi hirdetésünk is kint van, 1 millióval kevesebbért..."

Ja, ez a szöveg általános és kurvára idegesítő. Mert mi is az a plusz, amit nyújtani tud nekem egy ingatlanos? Az, hogy vannak emberek, akik nem néznek a neten hirdetéseket, hanem őket keresik meg. Na, egy ilyen vevőért tényleg hajlandó vagyok jutalékot adni, mert vele amúgy sose találkoznék. Azért viszont kurvára nem, hogy hozzon egy olyat, aki véletlenül az ő hirdetését látta meg előbb az ingatlan.comon és nem az enyémet. Ráadásul az ember azt gondolná, hogy legalább a hirdetéshez értenek, de a legtöbbje primitív, mint a kurvaélet és gagyibb hirdetést tesz fel, mint én, szar képekkel és béna alaprajzzal.

Volt egy panelom, amit 2 éve adtam el. Na, az pl úgy ment el, hogy az Otthon Centrumos csaj szerződéskötés után kb egy nappal felhívott, hogy van itt egy ügyfél, aki kb 2 hónapja nézeget lakásokat kb olyat, ott és annyiért, őt szerinte érdekelné. A hölgy megnézte és megvette, egy hét alatt eladtam a lakást úgy, hogy volt a környéken olyan, aki egy fél éve árulta a saját hasonlóját. Baromira nem zavart a háromszázezres jutalék. Ennek van értelme, ha viszont csak annyit tud, hogy kiteszi a comra és várja a százból egyet, amivel szerencséje lesz, akkor elmehet a fenébe.

mokusketto 2012.11.19. 15:03:48

Teljes mértékben egyetértek a cikk írójával!

Régebben a családunk egyik lakását kiadó albérletként hirdettem. Több estben is előfordult, hogy olyan érdeklődő jött, hozzám albérlet nézőbe, aki egy „ingatlanostól” 5000Ft-rt vett 5 címet és kiadták az általam hirdetett lakást is neki megnézésre. Az engedélyem nélkül hirdették az albérletet. Holott egyik ingatlanossal sem álltam kapcsolatban.

A legpofátlanabb azaz ingatlanos volt, aki bejelentkezett bérlőként, eljött megnézte a lakást, majd fényképezni akart. Kérdezem miért? Mert hozna nekem bérlőket 1 havi bérleti díj fejében.
De hát telefonon azt mondta, hogy ő maga akarja kivenni a lakást, és nem ingatlanos. Pedig a hirdetésemben is kértem, hogy ingatlanosok ne keressenek! És mégis akadnak ilyen csodabogarak!

mákospacal 2012.11.19. 15:05:24

@Kőmíves Kelemen:
"A probléma ott van, hogy nekem magánemberként a hirdetés kiemelése 5500 Ft/2 hét.
Neki, mivel leszerződött ingatlaniroda, és csomagban kéri, sokkal olcsóbb."

Ezért (is) érdemes irodára bízni. Amíg nincs adás-vétel, neked egy filléredbe sem kerül.
A csomagokról annyit, hogy egy normális(!!) iroda, ami megosztásos elven működik (több oldalon hirdet), havi több százezret fizet ki csomagokra. És nem biztos, hogy ő adja el, így az kidobott pénz.

"Ha az ügyfél rákeres a kereső az ő hirdetését dobja fel előbb"

Igen, ezért az iroda nagyon sokat fizet (kiemelés)

"...amin levágott alju/tetejű képek vannak, egy full gagyi alaprajz, rossz szobaszám (!), és rossz alapterület."

Szólj neki, hogy ez a szolgáltatás így szar.

"Ezután az ügyfél felhivja őt, erről a lakásról érdeklődve. Az ingatlanos felhiv engem, hogy van egy komoly érdeklődője, mikor jöhet megnézni a lakást. Én meg elhajtom a büdös picsába"

Oké. De szerződtél vele? Ha nem, küldd el a picsába.

"mert az összes ingatlanos ezzel a szöveggel jön...
Ugrott egy lehetséges vevőm."

Persze, hogy ezzel jön, mert
1. Lehet hogy igaz. Lehet, hogy pont a te lakásodat kereste egy régi vevőjének. Akkor viszont örüljél, mert ő biztos nem turistát hoz.
2. Küzd az életben maradásért, mint minden szakma jelenleg ebben a gané országban.

A szemét irodákat azonnal el kell küldeni, van helyette bőven másik.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 15:08:23

@mákospacal:
Már azon is gondolkodtam, hogy azt fogom mondani a legközelebb "tuti vevőt hozónak", hogy rendben.
Kifizeti nekem a
- benzint
- a kiesett munkabéremet
- a bérlő kiesett munkabérét+benzinét
és hozhatja a tuti vevőt.
Hiszen ha tuti, akkor neki ez megéri mindenképpen, még vissza is adom a lóvét szerződéskötéskor a jutalékon felül.

Szerinted mekkora felháborodás lenne? :)

mokusketto 2012.11.19. 15:09:47

Az a pofátlanság, hogy másoktól pénzt kértek azért, hogy megnézhessék a kiadó lakásunkat.

És azok közül egy sem vette ki a lakást, akiket ingatlanos a tudtomon kívül küldőt. Mert nem velem egyeztettek telefonon, mert teljesen fals infókat mondtak neki és félrevezették őket!

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 15:13:48

@Dolgozónép:
Volt ilyen felajánlás is, a Félszázalék.com-tól. Azért irom le őket, mert tényleg korrektek voltak, és megértették, hogy nekem nincs rájuk (sem) szükségem.
Ők ezért az összegért komplett fotózást, alaprajzot készitenek, és megvásárolják a kiemelt hirdetési csomagokat a nagyobb portálokon asszem fél évig.
(mondjuk az alaprajzaikon van mit javitani, mert nagyon gáz)

De nekem készen voltak a fotók, méretezett alaprajz, külön weblap, szóval ami pluszot adnának a hirdetési csomagon felül azt megintcsak nem kérném. A hirdetési csomag meg olcsóbb önmagában, mint a 0.5%.

Küldött mailben a kérésemre infót az egészről, és másnap visszahivott, majd nyugodtan fogadva a "nem"-et elbúcsúzott.

mákospacal 2012.11.19. 15:15:51

@Gera:
"Mondtam nekik, hogy rakják rá a mostani árra a jutalékot, és úgy hirdessék. "

:)) Gondolkozz. Ha Te olcsóbban hirdeted 1 millával, akkor mi értelme megbízni irodát?
Ez úgy megy, hogy egyforma áron kell hirdetni. Ha a kereső mégis a magánhirdetésedet találja meg, akkor örülj. Ha az ingatlanosét, akkor annak megvan az oka.
Attól még nagyon messze vagyunk, hogy mindenki csak a netet használja. Sokan szívesen fizetnek az irodának.

De azt értsétek meg: addig, amíg nem valósul meg az adás vétel, addig ez egy INGYENES szolgáltatás. Mondjatok még ingyenes szolgáltatásokat.

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.11.19. 15:16:19

"Alig hagynak szóhoz jutni, hogy udvariasan elutasitsam őket..."

Konkrétan el kell őket küldeni az anyjukba. Pofátlanok mint a piaci legyek.

Bafana 2012.11.19. 15:17:28

@Kőmíves Kelemen: Nem védem az ingatlanosokat, de az általad említett anyacég azért "nyeli be" a nagyobb darabot, mert a nevét adja hozzá. Egy "kovácsistván" nem név a szakmában, de pl egy DH. az igen.
Amúgy ha nem tetszik, lehet "kovácsistván" név alatt is dolgozni, csak nem érdemes.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.11.19. 15:17:28

Én se értem a problémádat. Bár valóban idegesítő, de ennyivel többen látják ingyen és bérmentve a hirdetésedet. Ha meg megy az ingatlanos, semmilyen szerződésben nem állsz vele.

Dolgozónép 2012.11.19. 15:19:35

@Kőmíves Kelemen: Igen, ismerem őket, bár ők nem egészen azzal foglalkoznak, mint a hirdetési ügynökség, akik kizárólag a hirdetést kezelik, viszont a fél százalék töredékéért, nagyjából egy ötezresért, korlátlan ideig.

mákospacal 2012.11.19. 15:20:09

@Kőmíves Kelemen:
Nincs ilyen, hogy tuti vevő. Ha ezt mondják, az gáz.
A te helyzeted speciális és nagyon nehéz dolgod lesz a távolság és a bérlő miatt.

Bafana 2012.11.19. 15:20:15

Nem lehetne egy olyan megoldás, hogy a képed alá odaírod, hogy kinek a tulajdona és hogy a hozzájárulása nélkül tilos felhasználni. Ha meg felhasználja, a gatyáját le tudod róla perelni.
Volt már ilyenre példa a történelemben.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 15:20:23

@Bafana:
Az a poén, hogy ez a konkrét ingatlaniroda egy totálisan noname cég, életemben nem hallottam még róluk...

Gera 2012.11.19. 15:20:35

@mákospacal: Most írtam le baszki, hogy mi az értelme. Az ingatlanos bevonásának kizárólag annyi értelme van, hogy olyan vevőt tud hozni (ha tud), aki nem a comról jött, hanem őt kereste meg, hogy kéne neki egy lakás. Tegye csak fel szépen az én áram plusz jutalékért, aztán ha bejön neki, engem nem zavar, hogy keresett rajta, de alapvetően nem azért fordulok hozzá, hogy feltegye a comra, mert arra én is képes vagyok.

valogatos 2012.11.19. 15:22:19

ugynokokkel csak ovatosan! es aki nem szimpi, azt elkuldeni melegebb eghajlatra.
olyanok ezek, mint a piocak, de nem szabad elfelejteni, hogy ok vannak mi ertunk es nem forditva!
ja es azert ne akarjuk mar eladni ezt komoly szaktudast igenylo munkakent...

nincs1itt 2012.11.19. 15:22:26

Az alapvető hozzáállással van a baj! Az "ingatlanos" CSAK olyasmit hirdessen, bármilyen felületen, amihez valóban van köze! Az pedig nem vélemény, hogy "nincs szerződése", tehát nem is követelhet semmit. Mivel az ilyen magatartással az eladó jogait sérti, nem kis mértékben, tehát KÁRT OKOZ, anyagi és erkölcsi értelemben is! Nem lehet elnézni, meg egy legyintéssel elintézni, ahogy az emlegetett külföldön sem tennék! Ott valszeg csendesen kitaposnák belőle a xart is, amúgy jogilag és passz! Többek között ezért is van "kultúrája" ennek külföldön! De ez itten kérem, Hátsó Hátasztán!(valaha volt, Magyarország)

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 15:22:29

@Bafana:
Tettem egy kurva nagy vizjelet mindegyik fotóra, a lakáshoz készült weblap cimével, baszott nagy betűkkel.
Most hogy levágták róla ezeket, teljesen 16:9 arányú lett a kép :)

A képek alatt pedig ott van, hogy "A képek szerzői jogvédelem alatt állnak, felhasználásuk csak engedéllyel lehetséges"

2012.11.19. 15:22:30

Egyszer elárulhatná már nekem egy ilyen hiéna, hogy pontosan mi az a szolgáltatás, amit a pofátlanul magas jutalékért nyújtanak? (Azon kívül, hogy elrebegik, "több ügyfelünk hasonló lakást keres a környéken", majd az első alkalommal jól lehordják a lakást. Ha földszinti, az a baj, ha emeleti, az, nem jó a közlekedés vs. túl forgalmas, zajos, stb.)

1. Képtelenek értelmes fotókat készíteni az ingatlanról.
2. Nem tudnak egy normális alaprajzot elkészíteni, nem is akarnak, az már munka lenne.
3. Lövésük nincs az ingatlan jellemzőiről (nálunk volt, aki azt sem tudta, hogy garázs is van...)
4. A jókora sikerdíjban nincs benne pl. egy ügyvéd munkadíja (bár erre már mostanában láttam példát).
5. Az ingatlannal kapcsolatban – még üzletkötés esetén sem – csinálnak semmit (földhivatal, stb.)
6. Tevékenységük általában kimerül abban, hogy felnyomják az ingatlan.com-ra a lakást/házat.
7. Semmiféle eredménykötelem nincs részükről.
8. A szerződéseik gorombán egyoldalúak.

Erőszakosak, nyomulnak, zaklatnak, hazudoznak. „Ez is egy szakma”, no persze... 6 hetes OKJ-s képzéssel.

gombosg 2012.11.19. 15:25:26

@mákospacal:
Szólj neki, hogy ez a szolgáltatás így szar.

Az a szolgáltatás, ami úgy szar, hogy nem rendelték meg, sőt kifejezetten nem kérték, az valójában inkább gusztustalannak nevezhető.

Mintha fognám a Facebookos képeidet (ha tudnám, ki vagy :)), és társkereső oldalakon elkezdeném hirdetni. Mennyire örülnél neki? :o)

mákospacal 2012.11.19. 15:25:47

@Bafana:
"Egy "kovácsistván" nem név a szakmában, de pl egy DH. az igen."

Szerencsére azért valamelyest tisztul a szakma, hullik a férgese.
A DH, illetve a nagycégek, a tapasztalatok alapján a legrosszabbak. Országos hálózatban dolgoznak, így a 2-3 havonta cserélődő referenseknek fingjuk sincs a helyi viszonyokról, pláne nem az adott ingatlanról (tisztelet a kivételnek)
A kis helyi cégek a jók, akik maguk mennek ki felvenni, fotózni az ingatlant és számít nekik a helyiek véleménye róluk.

Bafana 2012.11.19. 15:26:23

Én is adtam már el lakást és akárhány irodától jött ki valaki, a saját gépével fotózott. Ezeknek az irodáknak van utcai kirakata, ahol kint van a kép és van nézelődő, nem is kevés. Ez talán egy plusz, amit akkor talán érdemes igénybe venni, ha sürgősen akarsz eladni.

mbenedek 2012.11.19. 15:26:48

@kasu: Pont arra akartam utalni, hogy Németországban ugyan szokás, de még sem kap a vevő/bérlő (és kizárólag ők fizetnek jutalékot) szinte semmit.
Az ingatlanos a meglévő címei közül jó, ha ajánl másikat, de már nem megy utána. Volt, hogy én többet tudtam az adott ingatlanról, mint az ügynök :(
Viszont ingatlanos nélkül nem áll szóba veled az eladó, mert ez a szokás.
Külön pénzért egyébként az ingatlanosok készítenek értékbecslést, energia tanúsítványt... de azt külön pénzért teszik, nem a jutalékért.

Bafana 2012.11.19. 15:27:36

@Kőmíves Kelemen: Ha ez rá volt írva, akkor ne habozz, irány egy jó ügyvéd!!!
Én is kérek jutalékot ezért a tanácsért :)

telkoe 2012.11.19. 15:29:29

@mákospacal: A fotó és alaprajz jogvédett alkotás, engedély nélkül felhasználni gyakorlatilag lopás. Az ingatlanos tipikusan olyan gané trógerek elfogaltsága akinek még a pofája is nagy amikor lopkod.

mákospacal 2012.11.19. 15:31:54

@valogatos:
"olyanok ezek, mint a piocak, de nem szabad elfelejteni, hogy ok vannak mi ertunk es nem forditva!"

Napersze.
Ez is a kultúra hiánya vastagon.
Ez egy üzlet, amiben mindkét fél egyenlő (kellene, hogy legyen). Mindenki jól jár...

Nem egy tévét veszel, ahol tényleg az eladó van érted, hanem te szeretnéd eladni az ingatlanodat, persze minél magasabb áron ugye...
Ehhez segítséget kérsz, ha akarsz.

Rossz a szemlélet - ez a baj.

Gera 2012.11.19. 15:35:04

@mákospacal: Egy ilyen ismeretlen kis céghez, amiről senki se hallott, ki a franc megy be, hogy ingatlant keres? Baromira nem hiszem el, hogy ők lennének jobbak.

mákospacal 2012.11.19. 15:37:49

@telkoe:
"Az ingatlanos tipikusan olyan gané trógerek elfogaltsága akinek még a pofája is nagy amikor lopkod."

Köszönjük Emese.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.19. 15:40:55

nem kellene izgulni hogy mas is hirdeti hat tegye, azzal az "ingatlanirodaval" meg nem kell alairni semmit

egyszer ala akartam volna irni ingalanossal a nem kizarolagos szerzodest, es sikerult egy olyan papirt az orrom ala tolni, ami mindenben ellenkezett az altalam vallott ertekekkel... gyakorlatilag egy bianko csekket akartak velem alairatni, azt hiszem a legdurvabb kitetel az volt hogy en bizonyitsak valamit nemlegesen, persze csak a sarcra huztak volna le, azaz a nem kizarolagos szerzodes kvazi kizarolagos lett volna...

mákospacal 2012.11.19. 15:41:23

@Gera:
"Egy ilyen ismeretlen kis céghez, amiről senki se hallott, ki a franc megy be, hogy ingatlant keres? Baromira nem hiszem el, hogy ők lennének jobbak."

Ezért írtam még fentebb, hogy egy normális, megosztásos elven működő (10-15 webfelületen hirdető) cég a jó.
Rá kell kérdezni, hogy hogyan és hány helyen hirdetik majd az ingatlanodat.
Ne ragadj le az "ismeretlen" meg a "kis" szavakon. Ismeretlent nem is írtam...

Bafana 2012.11.19. 15:41:32

@Gera: aki egy bizonyos környéken keres lakást, és szétnéz elötte azon a helyen, belebotlik abba a helyi kis ingatlanosba és onnan fog választani. Hidd el, van amiben jobbak a nagyoknál.

wdo 2012.11.19. 15:42:07

Biztos óriási károd származott ebből, hogy pár kép megjelent más weboldalon. A helyedben beperelném a Google -t is mert szerintem ők is beindexelték a képeket és megtalálható a szervereiken.
Őrizzen meg az isten mindenkit az ilyen eladótól/főbérlőtől!

Reklamátor · http://reklamator.blog.hu/ 2012.11.19. 15:43:53

Itt néhányan óriási tévedésben vannak. Az ingatlanos nem azért lopja le a képet, mert olyan jó fej, hogy vevőt akar neked szerezni! Azért lopja le a képet, mert olyan lakást hirdethetsz, ami sok vevőnek keltheti fel az érdeklődését /jó képek, vagy szép lakás stb. miatt/. És azok mind őt fogják hívni. Ő meg sajnálkozik, hogy ez a lakás már elkelt, de van hasonlója. Adott esetben még ugyanazon lakótelepen/lakóparkban, mint ahol te hirdeted. Magyarul: a te képeiddel nyert egy vevőjelöltet a saját portfóliójában lévő ingatlanokra, és kigolyózott egy konkurens eladót. Javaslom a szerzőnek, hogy hívja fel őket vevőjelöltként telefonon....

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.11.19. 15:44:12

Tolvaj ingatlanirodának pénzbekérő levél az oldal másolatával.
Nettó 50.000,- elég lenne....

ZSoros 2012.11.19. 15:44:32

@Kőmíves Kelemen: Ahogy írod, a képek jogvédelem alatt állnak. Innentől nem értem, miért _csak_ fenyegetőzöl az ügyvéddel?
Ellopták? El. Fizetni fognak? Csak rajtad áll.

2012.11.19. 15:45:05

Egyébként vevőként sem értem, mifasznak kell ingatlanoshoz fordulni, hacsak valaki nem milliomos és/vagy nincs ideje erre.
Az ingatlanosnak járó jutalék inkább legyen az alku alapja - mindkét fél jobban jár, felesleges ezeket a kullancsokat hízlalni.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 15:45:53

@wdo:
Ha neked van egy autód, amit szeretnél eladni, sé feldobod a Hahu-ra, majd egy nepper lenyúlja a képeket
ÉS
- átirja a ccm3-t nagyobbra, hogy jobbnak hasson az autó
- beleir még 2 légzsákot
- rárak 4%-ot az árra
- kiemelteti a hirdetést, hogy a tiéd fölé kerüljön

akkor te nem háborodsz fel?
Mert a leendő vevő kurvára átbaszva fogja magát érezni, amikor szembesül azzal, hogy a nepper hirdetésében szereplő dolgokból csak a képek igazak, a többi "szépitett" adat.

2012.11.19. 15:47:17

Arról nem beszélve, amikor az ügyfél megtévesztése végett, egyfajta önigazolásként, esetleg árcsökkentő szándékkal kamu érdeklődőket szállítanak az ismeretségi körből - ilyenre is volt már példa.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 15:48:59

@ZSoros: @(IMF-et átverő) THY Rokk 'n' Troller:

Hála égnek nyakig vagyok munkákkal, nincs se időm, se kedvem ügyvédhez rohangálni.
Negativ tapasztalataim vannak a pereskedéses dolgokról, a nyugalmunk többet ér ennél.

Sajnos tudom, hogy amig valaki a tökükre nem lép, addig nem változnak a dolgok, de ez nem én leszek, ha eltávolitják a hirdetéseket.

Gera 2012.11.19. 15:49:06

@mákospacal: Mint említettem, nem érdekel különösebben a weben való megjelenés, azt én elintézem. Aki a neten keres ingatlant, az az ingatlan.comot biztos átböngészi, ha még azt az egy-két hasonlót is hozzácsapja az ember, akkor ez ki van pipálva. Itt arról van szó, hogy ki tud több olyan ügyfelet vonzani, aki felkeresi őket és közvetlenül tőlük kér ajánlatokat, nem nézelődik a neten, tehát nem látja a hirdetésem. Ezek miatt érdemes ingatlanost megbízni, mint említettem volt.

Bafana 2012.11.19. 15:49:09

@Reklamátor: Bocs, de te most elmagyarázod a lopás szépségeit. Egy jogvédett termék olyan, mint a boltban a konyak. El tudnám én is magyarázni, hogy azért lopom el, mert kellemesen akarom magam érezni, ami jó a környezetemnek is.
Nagyon sántít!

Gera 2012.11.19. 15:51:24

@Bafana: Ja, és tutira nem a helyi OC vagy DH partnerbe fog először belebotlani.

coni 2012.11.19. 15:54:10

Az ingatlan szakma is egy szakma (lenne) de sokan néhány hetes gyorstalpalón sajátítják el és ezért sokkal jobban nem értenek hozzá mint az utca embere.
Én a gondot abban látom (pár hónapja árulom a lakásom), hogy azok a vevők akiknek nagyon szűkös az anyagi kerete és néhány százezer forinton múlik, hogy nem tudja kifizetni a neki tetsző ingatlant, ingatlanost vesz igénybe ami nem ritkán milliós plusz költség, ahelyett, hogy a népszerűbb portálokon SAJÁT MAGA keresgélne a tulajdonosok között.
Azt én is furcsálom, hogy milyen eszközöket képesek bevetni az ingatlanosok azért, hogy plusz egy ingatlant hirdethessen.

Gera 2012.11.19. 15:56:20

@Bafana: Mi sántít? Olvasd már el még egyszer, amit írt. Egy mocskos praktikáról beszél, amit egyesek előszeretettel alkalmaznak.

2012.11.19. 16:03:08

Három éve költöztünk, megegyezéskor a tulaj (akit egyébként ismertünk, lévén szomszédok voltunk :-D ) megígérte, hogy minden ingatlanirodát (összesen kettőt), akivel hirdette a kéglit, értesít, hogy elkelt, tárgytalan a további munka. Az ingatlan ugyanakkor továbbra is fent maradt a neten, mint eladó és olyan cégeknél, akikkel az eladó-szomszéd nem is állt szerződésben. Nem kicsi, no name irodák voltak, hanem két jó, na jó, jobb nevű hálózat tagjai, ráadásul mindkét esetben olyan irodájuknál lehetett érdeklődni, ami fizikailag is baromi messze esett az ingatlantól (ami Bp környéki városka, az irodák meg bp-iek voltak, de a túlfeléről, mint amerre a mi városkánt van) Sejtésem szerint az ingatlanos új gazdához szerződve vitte az ingatlant magával.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.19. 16:06:32

Ismerős sztori... Nekem az ingatlanosok (volt pár próbálkozásunk) mind azt mondták, hogy 20-25%-kal alacsonyabb áron hirdessünk. Erre jött volna rá a 3-5% + ÁFA jutalékuk. Ha összeadjuk, hogy mennyit spóroltam meg az eladás saját kézbe vételével, az jön ki, hogy elég jó órabérrel volt dolgoztam. Mondjuk megspóroltam másfél-két millió forintot és dolgoztam érte összesen 40-50 órát.

mákospacal 2012.11.19. 16:06:38

Én azt hiszem leírtam amit érdemes.
Amíg nem lesz itthon kultúrája ennek (sem - iroda és ügyfél oldalon egyaránt), addig feszültség lesz.
Mindenki csak próbál megélni valahogy.
De nézzen mindenki magába, hogy mennyire veszi ki a részét ő maga is a "megoldjuk okosba" szemléletből a saját életében... :)

Dr. Shit Pál (törölt) 2012.11.19. 16:14:43

Én vevőként találkoztam a lenyúlós, sürgetős, hazudozós ingatlanosokkal. A Duna House úgy bűnbanda, ahogy van... persze tisztelet a kivételnek.

Abban pedig teljesen egyetértek a posztolóval, hogy eladóként nettó ráfizetés irodát megbízni... Semmit nem tesznek hozzá az eladáshoz, csak pár egyeztetésért, telefonhívásért és ügyvéd ajánlásáért elkérnek több százezer forintot.

ex-dr. vuk 2012.11.19. 16:16:20

En azt nem ertem, hogy az ingatlanos ha jelentkeznek az ingatlanra mit fog csinalni? Nem tudja megmutatni sem eladni neki meg semmi. Mire jo neki akkor, hogy hirdeti?

Gera 2012.11.19. 16:19:52

@ex-dr. vuk: Vagy azt, amit fentebb írt Reklamátor (közli, hogy elkelt, de ajánl hasonlót, ezzel egészen konkrétan rontja az eladó esélyeit), vagy felhívja az eladót és közli, hogy lenne egy érdeklődője, szerződjön már le vele és akkor viszi.

telkoe 2012.11.19. 16:40:56

@mákospacal: Az igazan bajos amikor egy hozzad hasonlo kis takony ingatlanos hulyegyereknek van a legnagyobb pofaja hogy megmagyarazza a sunyi kis lopkodo ugyeskedeseket.

Nem az orszag gane, csak tul sok hozzad hasonlo hulladek van benne.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.11.19. 16:42:49

Rény egyszerű. A vízjelet átlósan kell elhelyeznia képen, a honlap címével jól olvashatóan, ám nem túl zavaróan.

Azért kíváncsi lennék, hogy melyik jogi kategóriába fér bele ez a képlelopás, illetve milyen alapon fog pénzt kérni a közvetítő, ha véletlenül mégis vevőt hoz? van szerződés? Hát az nincs. Akkor viszonlátásra, köszi a vevőt, itt egy ezres giroszra.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.11.19. 16:48:11

@szogyi: Namost ez vagy heti bérleti díjj, vagy valahol kurvamessze vidéken, ahová a nationalexpress is kétszer tankol. Nem?:) Amúgy miért volt fontos az ár?

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.11.19. 16:50:35

@Kőmíves Kelemen: Szerintem hagyd monster Louist, nem érdemes... Tudod, ne etesd a trollt:)

a katona fehérben 2012.11.19. 16:53:11

Lebonyolítottam és közelről is végignéztem 4-5 ingatlan-adásvételt az elmúlt években. Egyetlenegy hozzáértő és tisztességes ingatlanközvetítővel sem találkoztam, akár eladói, akár vevői oldalról kerültem-kerültek velük kapcsolatba. A trükkök százait nem sorolnám, megtették a korábbi kommentek és persze a poszt. Ehhez képest nevetségesen túlárazott a jutalék mértéke. Önmagában nem lenne ezzel baj, és sokaknak lenne rá igénye, ha a minimális elvárások teljesülnének a folyamatban. Szerintem kb. így: közvetítő eljön, alaposan megnézi a lakást, minden lényeges adatot megkérdez, PONTOSAN feljegyez, minőségi fényképeket készít, és ezek így kerülnek majd a hirdetésbe is. Árat egyeztet a vevővel, olyat, ami mindkét fél számára ésszerű, mert ismeri a piacot, és tudja, mi a reális. Azután elköszön, és legközelebb az ügyvédnél találkozom vele az adásvételi szerződés aláírásakor. A kettő között nem baszogat kéthetente, hogy csökkentsük az árat, mert így nem jut elég gyorsan pénzhez (hisz neki 1 milliós árcsökkentés is csak pártízezer mínusz, ugye), nem kell minden hobbista lakásnézegetőt alkalmanként más-más tudatlan ügynökkel végigkísérni a pecón, és eleve nem hoz olyat, aki nem ilyet, ekkorát, itt keres lakást azért, hogy "hátha beleszeret". (Én még ilyen esetről életemben nem hallottam, viszont egy csomó bloggertől olvastam, hogyan rabolták az idejüket ilyenekkel a kupecek, az alapvető preferenciákat is figyelmen kívül hagyva.)

HiRoKin 2012.11.19. 17:00:03

Kedves Posztoló, ha három év alatt nem adtad el azt a lakást annak ellenére, hogy jó helyen van, akkor ott valami komoly baj van.
Egy jó helyen lévő lakást még az utóbbi 3-4évben is 2-3 hónap alatt el lehetett adni, ha jók a képek, jó a leírás és reálisan van beárazva.

mákospacal 2012.11.19. 17:01:15

@telkoe:
hmm...lássuk csak. a kurva anyádat.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 17:07:24

@HiRoKin:
A 3 év a következőképpen nézett ki:
- első évben benne laktunk, mellette épitkeztünk, közben hirdettük elég magas áron (mivel a lakóparkban ezek a m2 árak mentek)
- második évben kiköltöztünk, jöttek bérlők, felfüggesztettük az eladást. Ráadásul a bérlők meg is akarták venni, csak visszaléptek a végén
- harmadik évben nem is hirdettük, az új bérlők nyugisan elvoltak benne

Most tartunk a harmadik év végén járunk, és elkezdtük intenziven hirdetni, az eredeti ár -30%-ért, mivel közben lepadlózott a lakáspiac (is).
Tehát azt kell mondanom, hogy hirdetve nem igazán volt, eladási szándék két évre felfüggesztődött.
A mostani ár viszont nagyon jó ezért a lakásért, érdeklődnek is utána rendesen.
(bónuszként a bérlőink nyáron megvennék, ha addig nem adjuk el)

zbzbzb 2012.11.19. 17:13:38

@HiRoKin: te nem nagyon olvasol, ugye? de írni azt tudsz...
mielőtt legközelebb kinyomsz magadból valamit próbáld már meg értelmezni a szöveget amit leírtak neked.

Gera 2012.11.19. 17:14:56

@Kőmíves Kelemen: A havi 4000 amúgy hogy jön ki? Már ha az ingatlan.comról van szó, mert náluk nem látom, hogy jönne ki ennyiből normális fényképes hirdetés linkkel.

zbzbzb 2012.11.19. 17:15:57

@Kőmíves Kelemen: hagyd a fenébe inkább írj valamit arról, hogy mi van a faluban :)

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 17:17:37

@Gera:
Két képet raktam fel az ingatlan.com-ra, egyet a társasházról kivülről, és egy méretezett, berendezett alaprajzot.
Ez 2x990 Ft.
A weblap linkje pedig 1990 Ft.

Mivel ott a weblap kb 30 képpel, feleslegesnek tartottam több képért fizetni :)

bohuš 2012.11.19. 17:23:49

Én nem értem a problémát, bár ingatlankérdésben elég egyszerű vagyok. Hirdeti valaki a lakásod, akinek semmi köze hozzád. A legrosszabb esetben, ha talál valakit, aki meg akarja venni, felveszi veled a kapcsolatot és összehoz vele, akkor udvariasan elbúcsúztok tőle és kettesben folytatjátok tovább.
Nem tudok rájönni, miként lehet neki haszna ebből, neked meg károd.
De ha csak simán a pofátlanság bosszant, azt mondjuk megértem.

Gera 2012.11.19. 17:27:44

@Kőmíves Kelemen: Ja, így világos. Értem a logikádat, de nem tudom, én nem biztos, hogy meg merném kockáztatni, hogy ne legyen egy rakás kép a lakásról a hirdetésben, még ha van is link. Én most tavasszal akarok eladni egy 35-40 millió körüli értékű lakást, szerintem megveszem a garantált csomagot, vagy mi a túrót 50-ért, csinálok egy honlapot egy rakás képpel, ahhoz a link havi 2000, meg folyamatosan kiemelem, ez így együtt fél évre kb 115ezer, remélem annyi idő alatt el is adom.

Gera 2012.11.19. 17:30:39

@bohuš: Nem igazán. Legrosszabb esetben mindenféle hülyeséget beszél a lakásodról a tudtod nélkül, akár azt is, hogy már el van adva, vagy le van foglalózva. Innentől kiestél, az érdeklődő a te hirdetésed már fel sem hívja, ha bele is botlik, mert a képekből felismeri, hogy az ugyanaz az ingatlan.

Phrascarica 2012.11.19. 17:37:00

@szogyi: "Kétszobás ház bérleti díja 400 GBP"
Hol a ház, és mennyi időre ennyi a bérleti díj?

Phrascarica 2012.11.19. 17:41:14

@Joey Gatto: "Az ingatlanközvetités egy szakma, meg kell fizetni és nem ért hozzá mindenki."
Jah, kb. mint a kubikolás ;)
A baj hogy az ingatlanosok esze is kb annyi. Nekem van néhány ingatlanom amit ki szoktam adni (nem lakás)
4%-ban volt sikeres az ingatlanos, velem szemben, tehát 25 ből egyszer Ő hozott bérlőt hamarabb, mert a bérlő nem olvasta el a kettővel lejjebb lévő hirdetésemet.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.11.19. 17:41:44

Csak ne ma hívtam volna 3 különböző lakást, amiből EGY SEM volt igazi hirdetés,.

Cserébe az ingatlanosok élénken érdeklődtek, vajon diplomata vagy külföldiüzletember-e vagyok, "akit nem érdekel a pénz".

Ezek még mindig keresik a szent grált, holott már évek óta nincs olyan cég, ami számolatlanul szórna a munkatársak lakhatására.
És persze ha külföldi lettem volna, baszhatták volna a kommunikációt, mert még magyarul is alig ment.

telkoe 2012.11.19. 17:42:25

@mákospacal: Jol van kisfiam, igy mar teljesen ertheto hogy milyen az ostoba taknyos ingatlanos troger. A nagyon hulyeje meg buszke is ra :)

daito 2012.11.19. 17:57:33

Az ingatlanosok pont annyira gengszterek, és tuskók, mint az ingatlanpiacon mindenki más:
az építtetők, az eladók, a vevők.

Sőt, meggyőződésem, hogy mint az összes többi szakmában és iparban ebben az országban, köztük is kb. annyi a gyökér.

Ezt írom úgy, hogy ügyfél vagyok, és rosszul vagyok a jelenlegi helyzettől, DE. Azt már magamtól tudom, hogy nem én vagyok az év ügyfele, és mire mi házat/lakást/ólat veszünk, addig a nyertes ingatlanos vért fog izzadni. :-)

Egyébként nem tudom, hogy ki, mi alapján gondolja, hogy az internetes hirdetés eltünteti az ingatlanosokat - erre pont nincs nagyon példa; a válság inkább tizedeli őket.
A netes hirdetések pont annyi előnnyel járnak, mint hátránnyal: bár nem kell megvenni, mint régen az Expresszt pl, meg "minden" hirdetés fent van; de cserébe:
Minden fent van 18x, sokszor 18x ugyanaz a 0 info; olyan képek vannak fent, amiket félbetört Smena Simbollal készíthettek valamikor 1985 környékén; és csak ezért nem kap tőlük az ember azonnali szívhalált; amikor meglátja a tizenkettedik fotót a zuhanyzótálca sarkáról; vagy a koszos zoknikról az étkezőasztalon.

Az internetes hirdetések nagy százalékából az derül ki, hogy az ingatlanokat agyhalott zombik lakják és árulják, akik híján vannak minden elemi jó ízlésnek - mármint annak a fajtának, amit egy neanderthalensistől elvártak anno.

Gyk. az internetes hirdetések arra jók: hogy elijesszenek az ingatlantól; vagy ne ijesszenek el. Amelyik nem ijesztett el, ott érdemes lehet megkeresni a hirdetőt.

még egy realm fan 2012.11.19. 17:59:09

Voltam ingatlanos egy pár évig.
Az eladók csak azt a kiutat keresték hogy ne kéne fizetniük az egyébként 2-2.5 5-os jutalékot.
Rendszeres volt a megkerülés.
Macska egér játék

karit 2012.11.19. 18:12:44

@Kőmíves Kelemen: "Ezután az ügyfél felhivja őt, erről a lakásról érdeklődve. Az ingatlanos felhiv engem, hogy van egy komoly érdeklődője, mikor jöhet megnézni a lakást. Én meg elhajtom a büdös picsába, mert az összes ingatlanos ezzel a szöveggel jön...
Ugrott egy lehetséges vevőm."

És ha engednéd, hogy elhozza a vevőjelöltet? Aztán az érdeklődő leültetése után az ingatlanost finoman "elhajtod a büdös picsába" (amikor előveszi a papírt, hogy akkor itt írja alá a megbízási szerződést)?

bohuš 2012.11.19. 18:18:31

@Gera:
És ha a saját oldalán feltünteti, hogy nem hirdet ingatlanosnál, ha onnan szerzett bármilyen infót, azt tekintse semmisnek vagy ilyesmi?

kisvirag78 2012.11.19. 18:22:26

Dettó ugyanebben a cipőben járunk. 3 éve áruljuk, szintén nem sürgős az eladás, nem átlagos kislakás, nem is olcsó emiatt, bár már bőven áron alul fut, nem könnyű vevőt találni, és több helyen rendszeresen belefutunk a mi képeinkkel visszaélő hirdetésekbe, olyan cégekkel, akikkel soha nem is beszéltünk. És 2-3 millióval a mi árunk alatt kínálják. Mi ilyenkor fel szoktuk hívni őket, mintha a lakásról érdeklődnénk, és úgy fenyegetjük meg aztán őket a perrel. Általában 1-2 hétre leveszik, aztán kezdődik elölről. Egy idő után belefárad az ember. Ez egy tipikus magyar ingatlanos szemétség, ahogy az is, hogy reflexből mondják, hogy tuti vevőjük van, közben pedig az ég világon senkivel nem beszéltek hasonló adottságú igényekről.
Volt, aki azt mondta, ha engedünk 5 milliót a hirdetésből, hoz egy biztos vevőt, akivel beszélt, és annyiért másnap leteszi az asztalra a pénzt. Mondtuk, a hirdetést ne vigye le 5 millióval, de hozza ide az illetőt, tutira megegyezünk. Azóta is hozza...
Én még tisztességes ingatlanossal csak eggyel találkoztam, ott is hagyta a szakmát rövid úton.

Gera 2012.11.19. 18:26:43

@bohuš: Tökmindegy, akárhogy nézzük, megengedhetetlen, hogy olyan emberek, akikkel semmiféle jogviszonyban nem vagy, veled párhuzamosan a saját telefonszámuk alatt "hirdessék" a lakásodat. Ebből semmi jó nem sülhet ki, legjobb esetben nem baszol rá, ennyi. Az ilyeneket fel kell hívni, mint érdeklődő, meghallgatni, hogy mit mondanak, hogy legalább tudja az ember, mivel van dolga, aztán bemutatkozni és elküldeni őket a halál faszára azzal, hogy ha egy órán belül nem törlik a hirdetést, akkor irány a bíróság. Igazából itt akár még valami büntetőjogi dolgok is felmerülhetnek szerintem.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.11.19. 18:31:57

tehát összefoglalom: van egy tótumfaktum ingatlantulajdonos aki mellesleg értékbecslő és ingatlanos végzettséggel is rendelkezik, de 3-4 éve nem tud eladni egy lakást hiába a szupi honlap meg a 6 nyelven beszélő alaprajz.

És van az általa mélyen lenézett ingatlaniroda, ahol több száz tranzakciót zárnak le havonta és több százan elégedetten fizetik ki nekik a jutalékot.

akkor most ki is a hülye?

Gera 2012.11.19. 18:35:36

@mybudapest: Írta már, hogy igazából most kezdte el hirdetni, szóval egyértelműen TE :)

Phrascarica 2012.11.19. 18:53:51

@mybudapest: "akkor most ki is a hülye? "Az ingatlanos.
Érdekes lehet ma egy ingatlaniroda, ahol havi több száz ingatlant adnak el. Mutass már egyet, légyszi.

polly graph 2012.11.19. 18:55:37

Hát, nekem eddig úgy tűnt, hogy elképesztő túlkínálat van az ingatlanpiacon, ahol nem eladókat, hanem vevőket kell lasszóval fogni.

Most már határozottan kíváncsi vagyok erre a szuper-ingatlanra, amit minden ingatlanos felrak a honlapjára.

Phrascarica 2012.11.19. 18:58:27

@mybudapest: Mellesleg az ingatlanos is akkor tudja eladni az ingatlant, ha folyamatosat basztatja az eladót hogy csökkentse az árat. Egy idő múlva mindenképpen elmegy az ingatlan, amikor az ára a béka segge alatt van, és akkor learatja a pénzfát, mert neki gyakorlatilag mindegy hogy 20 milláért adja el vagy 12 ért, mert a 12 után is kap 600 ezret+ÁFA ;)

Phrascarica 2012.11.19. 19:02:36

@Kőmíves Kelemen: Én nem erőltetném ezt a kéthetes megnézést, mert pont ezen múlhat hogy elmegy egy komoly vevő, hanem inkább telefonban -szálybarágósan, minden sarkalatos pontot kiemelve- elmondanék mindent az ingatlanról és ajánlanám hogy rágódjon rajta még 1-2 napot, és ha még akkor is érdekli akkor mehetünk megnézni.

Phrascarica 2012.11.19. 19:03:11

@Phrascarica: szóval, szájbarágósan :))

manyuska 2012.11.19. 19:11:40

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Kitalátor, a gyüttmentet egy faluban nem kezdik el ellátni belső hírekkel. Épp a te módszereddel nem sikerült házat találnom pár éve. Mindenki azt mondta, ő nem tud semmit.

HomicideWatch (törölt) 2012.11.19. 19:29:29

@Brother Love:
" Arról nem beszélve, amikor az ügyfél megtévesztése végett, egyfajta önigazolásként, esetleg árcsökkentő szándékkal kamu érdeklődőket szállítanak az ismeretségi körből - ilyenre is volt már példa."
Sőt a nagyoknál így tanítják. A végén ugyanannyiért fogod eladni, mint az ingatlanosok nélkül, minusz 5% jutalék.

2012.11.19. 19:29:33

@Kőmíves Kelemen:

Függetlenül attól, hogy teszel-e magánjogi lépéseket, esetleg érdemes lenne egy bejelentést tenni a Gazdasági Versenyhivatalnál megtévesztő reklám miatt.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 19:41:03

@Phrascarica:
A weblapot azért csináltam, mert nagyon-nagyon részletesen le van irva MINDEN a lakásról, fényképekkel is dokumentálva, méretezett alaprajzzal, sőt még energetikai tanúsitvány is van hozzá.

A kéthetes megtekintés miatt érdekes módon egy ügyfél sem rinyált eddig, de az ingatlanosok közül mindegyik.
Pedig előre lehet tudni egy időpontot egy hónapra, ami megkönnyiti a szervezést mindenkinek.
Múltkor volt egy hölgy, két hét múlva jön a férjével második körre.
Egy másik érdeklődő elmondta, hogy hónapok óta keresnek lakást, nekik sem számitott, hogy a telefonos érdeklődést követően másfél hét múlva lehetett jönni csak.

Szerintem aki lakást vásárol, az a mai piacon minimum egy hónapot keresgél, mert akkora akciók és túlkinálat van.

Számunkra elég nagy érvágás lenne a bérleti dij kiesése, ha a bérlőink a sok zargatást megunva továbbállnának. Újat meg kizárt találni egy olyan lakásba, amit árulsz közben...

Phrascarica 2012.11.19. 19:44:06

@Kőmíves Kelemen: "Szerintem aki lakást vásárol, az a mai piacon minimum egy hónapot keresgél, mert akkora akciók és túlkinálat van."
1./ a bérlő is ki van szolgáltatva, ezért nem megy el ameddig nem muszáj, mert egy költözés az nagyon drága.
2./a vevő addig nézelődik amíg talál mást, amibe beleszerelmesedik
...szerintem

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 19:44:17

@karit:
Sajnos/hálaégnek nekem ehhez nincs gyomrom :)
Én becsületesen próbálok élni, és szeretem nyugodtan álomra hajtani a fejem.

Mellesleg meg az ingatlanközvetitő még a kapuban aláiratja az eseti megbizásról a papirt, szóval biztos találkoztak már ügyeskedőkkel :D

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 19:48:17

@Phrascarica:

Ha én bérlő lennék (és ugyanúgy vállalkozó mint ő), és hetente többször hazarángatnának lakásmutogatási célból a munkából, akkor bármilyen drága is a költözés, húznék a picsába nagyon gyorsan.
A bérlő késő estig dolgozik, állandóan vidéken van, és ritkán tudja előre tervezni a hazaérkezési idejét.

Almiri 2012.11.19. 19:56:52

Az még nem derült ki számomra, hogy az ingatlanosok miért hazudoznak rendszeresen az ingatlan helyével kapcsolatban?
Ha a vevő megnézi, akkor úgyis kiderül, hogy a kerület, vagy rosszabb esetben a település nem stimmel. A vevő bosszankodik és valószinüleg még azzal a céggel sem áll szóba többet, ahova az ilyen ingatlanos-majom tartozik.
Az pedig már rutinszerű, hogy az ikerházakat családi házként, a sorházakat pedig ikerházként árulják.
Az egyik ingatlanos még értetlenkedett is, mikor elküldtem az anyjába egy ilyen családi házként hirdetett ikerházat meglátva, amiért elautóztam egy fél órát. Mondtam a bugrisnak, hogy ha ő akar egy VW Golfot, elmegy egy hirdetésre megnézni és csak ott derül ki, hogy az egy Wartburg kombi, akkor mit szólna.

kabelbarat (törölt) 2012.11.19. 20:24:57

@mybudapest:
"s van az általa mélyen lenézett ingatlaniroda, ahol több száz tranzakciót zárnak le havonta és több százan elégedetten fizetik ki nekik a jutalékot."

Erre a mesebéli irodára kiváncsi lennék. Általában borzasztó pangás van. A jobb értékesítők ugy ahogy elélnek, a legtöbben pedig lehúzzák a három hónapjukat, és örülnek, hogy megszabadulnak, a munkájuk gyümölcsét pedig besöpri az irodavezető.

csőcsere 2012.11.19. 20:30:03

@daito: mi nemrég vettünk lakást, 1 (!!!) évünk ment rá az ingatlanpiacon. Tudnék mesélni ingatlanközvetítőkről, eladókról, újépítésű lakásoknál meg a fejlesztőkről. Szerintem még mindig túlárazott az ingatlanpiac.

Fotó, az is egy külön téma, azon belül a "kedvencem": telibefotózzák a wc-t. :-) Amikor elkezdtünk ingatlanokat keresni, először, amikor budifotókkal találkoztunk, viccelődtünk és röhögtünk. Aztán amikor a 10. budiportrét láttuk, akkor be kellett látnunk, ez egy köznépi sport ingatlan eladó-próbálkozóknál. Szakkifejezést is kreáltunk a jelenségre: loo shot. :-))

csőcsere 2012.11.19. 20:35:10

@Kőmíves Kelemen: szerintem ez a konkrét időpontban lakásnézés kifejezetten jó kezdeményezés. Vevőként nekem nem volt probléma, ha egy lakást később tudtam megnézni. Sztem azok problémáznak, akiknem gondolják komolyan.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 20:38:23

@csőcsere:
Amikor banki értékbecslő voltam, az elején előfordult, hogy visszabaszták a képeimet az ingatlanról, hogy csináljak újat, mert nem jók.
Saját költségen ismét vidéki út, volt mikor 200 km (oda-vissza) 5 fotó kedvéért.
Kurva gyorsan megtanultam rendes képeket csinálni az ingatlanokról...

Nah, valami hasonló ösztönzés kellene az ingatlanosoknak is.
Nálunk volt olyan a 3 évvel ezelőtti ingatlanosnál, hogy lefotózta a macskát az ablakban (80%-ban a macska látszódott csak), és kirakta "nappali" felirattal.
És persze neki állt feljebb mikor küldtünk neki képeket, hogy azokat rakja ki inkább...

csőcsere 2012.11.19. 20:43:37

@Kőmíves Kelemen: :-)))
milyen cica?
Az ingatlanok 99,99999999%-ról tragikus képek jelennek meg az ingatlanhirdetésekben, borzalmasak, semmitmondók, jellegtelenek, homályosak, irrelevánsak.

we 2012.11.19. 20:46:52

Odáig olvastam, hogy "abszolút piacképes" "kicsit túlárazott". A "randomszerűen" csak hab a tortán. Modoros.

csőcsere 2012.11.19. 20:49:26

@Kőmíves Kelemen: :-))) fekete makka szerencsét hoz.

Stabilo 2012.11.19. 22:10:18

Hűha. Végigolvastam a blogot.
Két dolog jutott eszembe.

1. Ha olyan jó ingatlanosokra bíztad a lakásid eladását, mint amilyen jó vagy te az írásban, akkor nagy a baj.
2. Baromira jó lenne már ha az Indexen valaki tényleg szelektálná ezeket a blogokat.

Mi a tököm értelme van, egy olyan blognak, ahova mondjuk az ingatlanos, helyett akármilyen szakmát be lehet illeszteni?
Bármilyen szakmád is van, mindig találkozol nyavalygó, sopánkodó, elégedetlen hülyékkel. Akik mindig megvannak győződve, hogy nekik van igazuk és az összes ügyvéd, pék, ellenőr, szobafestő, építész hülye...
A való életben az ember ránéz egy ilyen palira és elsőre levágja, hogy zakkant. Itt meg ír egy blogot és egyből igazat adunk neki...
???
Miért is?

Javaslatom:
Töröljük ezt a szart az indexről, vagy hagyjuk fent, hisz innentől kezdve, ha jön még egy hasonló vadparaszt, akkor elég csak az általa kifogásolt szakmát beírni az ingatlanos helyére és mehet az adjad neki.
A "blogíró" pedig fogja a szar lakását, vigye le az árát, akkor majd eladja és nem kell idejárni nyavalyogni...
Ja! És döntse el, hogy mit akar? Kiadni vagy eladni? Ifjúkoromban a hajamat téptem mikor kimentem egy kiadó lakást megnézni és már majdnem megegyeztünk, mikor mondta az ürge, hogy de ő közbe árulja...
Mi van????

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 22:17:04

@Stabilo:
1. Nem kötelező olvasni a szar blogokat. Tudtommal senki sem kényszeritett rá.

2. Nem kötelező kommentelni. Maszturbálj másra, vannak 18+os oldalak bőven, még az Index égisze alatt is.

3. Nekem meg azokból van kurvára elegem, akikszerint ez az ország normálisan működik, és egy hentesből 6 hét alatt ingatlanos lehet.
Engedtessék már meg nekem, aki több ezer ingatlant értékbecsült, több száz ingatlan tervezésén van túl, és meglehetősen mélyen benne van a kivitelezésben is, hogy fikázhassam a hozzá-nem-értőket!

4. Ez a poszt nem arra fókuszál, hogy én hogyan szenvedek a bérlőimmel és a lakás eladásával, hanem arról, hogy LELOPJÁK a képeimet, adataimat a weblapról, és sajátjukként hirdetik az ingatlant.
Ha ez nem jut el a csöpp agyadig, akkor mi a bánatos fasznak kezdesz el okoskodni?!

mákospacal 2012.11.19. 22:21:10

Végsősoron érdekes olvasni , hogy milyen gecik az ingatlanosok, miközben soha nem látott mértéket ölt az irodamegkerülés.
Bárhol, bármilyen blogot olvas az ember, mindenhol ez az álszent szar folyik a fejére. Mindenki nyomja a saját igazságát.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 22:23:02

@mákospacal:
Ha ez megnyugtat, a családban van bankos is, ők is célkeresztben vannak állandóan :D

mákospacal 2012.11.19. 22:28:01

Hát. Nem vagyok ideges, csak csalódott.

Na szóval, a rohadt bankosok... :)

Zabaalint (törölt) 2012.11.19. 22:40:15

@Almiri:
Azért hazudnak, hogy ők vihessék el a potenciális vevőt az ingatlanhoz, nehogy a hátuk mögött egyezzen meg az eladóval. Téved, aki azt gondolja, vannak korrekt és nem korrekt ingatlanosok, az egész rendszer olyan, hogy csak inkorrekt lehet az ingatlanos, mert különben éhen hal.

Zabaalint (törölt) 2012.11.19. 22:42:20

@Stabilo:
Nem, nem lehet akármilyen szakmát beilleszteni. Ügynököket meg MLM-eseket be lehetne, de a normális szakmákból csak vannak szélhámosok, de nem épül az egész rendszer arra, hogy kizárólag mindenki a szélhámosságban legyen érdekelt.

mákospacal 2012.11.19. 22:44:39

Tényleg ahhoz mit szólnátok, ha olyan rendszer lenne, mint angliában, ahol gyakorlatilag nincs / nem lehet ingatlan magánhirdetés. hmm?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 22:51:53

@mákospacal:
Nekem nem lenne ez ellen kifogásom, ha a szakmai nivó is meglenne hozzá.
Azaz csak olyan lehessen ingatlanos, akinek INGATLANHOZ kapcsolódó végzettsége van. (statikus, épitész, netán gépész, stb)
És természetesen ne lehessen fullajtárnak alkalmazni embereket végzettség nélkül, akik kimennek mutogatni az ingatlanokat.

Emellé ennyi pénzért (az itthoni reálbérekhez képest) meglehetősen sok szolgáltatást kellene még hozzácsapni. Földhivatali ügyintézés, ügyvéd, energetikus, és mondjuk egy komplett szakmai adatlap az ingatlanról, övezeti besorolásáról, stb.
És mindezek mellé nagyon komoly szankciókat is betenni a kókler ingatlanosok ellen.

Kicsit olyan a helyzet, mint az épitőiparban, ahol senkitől nem kérnek végzettséget, elég ha csinál egy kft-t, és épitőipari tevékenységbe kezdhet másnap.

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.11.19. 22:56:47

@mákospacal:

Én meg inkább az ingatlanos szakmát tiltanám be... 1:1, léphetünk tovább. :)

(Bár ha az időjárás-jelentést be lehet tiltani... Érdekes világban élünk, mostanában egyre gyakrabban tiltanak be ezt-azt, ahelyett, hogy a piac értékítéletére bíznák a dolgot. Belőlem pl. nem sok ingatlanos élne meg. :) Kb. annyi hasznuk van, mint a benzinkutasoknak.)

mákospacal 2012.11.19. 23:06:54

@dark future:
"mostanában egyre gyakrabban tiltanak be ezt-azt"
Na hát a mostani vezetés, amellett hogy a szakadék szélén álló építőipart besegítette a szakadékba, pont ilyen környezetet teremtett.
Mindenki írja össze mi nem teccik neki, azt tíccsuk be. :)

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.11.19. 23:10:10

@Kőmíves Kelemen:

Nekem meg lenne kifogásom... A vevők egy része kb. leszarja az energetikai paramétereket, amikor annyi pénze van, hogy épphogy csak meg tud venni egy lakást, hitelre. Aki meg környezettudatos és van rá elég pénze, az úgyis felméreti az ingatlant. Ez a kötelező energetikai besorolás dolog megint csak egy újabb lehúzás.

Amerikában sem nagyon kérnek semmihez sem végzettséget, ha értesz hozzá, akkor megélsz belőle, ha nem akkor nem, ha meg faszságot csinálsz, akkor leperelik rólad a gatyát is. Apáink még maguknak építették a weekend házat kalákában, ma már erre esélyük sem lenne, megöl mindent a túlszabályozás.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.19. 23:15:00

@dark future:
Látod, nálunk vadkapitalizmus van.

Mindenki csinálhat amit akar, aztán mikor perre kerül a sor, akkor bedönti a céget, és lelép...

Az energetikai tanúsitvánnyal kapcsolatban egyetértünk, annak ellenére, hogy én is csinálok. Bár egyre ritkábban és egyre kevesebbet, mert nekem nem éri meg egyre lejjebb menni az árakkal, mint ahogy sokan teszik.

mákospacal 2012.11.19. 23:15:07

@Kőmíves Kelemen:
Rendszer szinten van a gond.
Az ingatlanirodák többsége úgy működik, hogy full bejelentetlenül, megbízási szerződéssel, mindenféle fizetés és fizetési kötelezettség nélkül dolgoztat referenseket.
Így nekik sem nagyon lehet követelményrendszerük felvételkor. A referensek jönnek, csalódnak, mennek. Az ingatlan piac (is) döglött. Nincs sikerélmény.

Az iroda örülhet, hogy sok a munkanélküli, mert mindig van egy kétségbeesett, aki "ingatlanosnak" áll, a jelentkezővel pedig ugyanezt éreztetik: örüljön, hogy ingyen, bejelentetlenül dolgozhat.

Ez a szomorú helyzet és ezért sem olyan a színvonal, amilyennek lennie kellene (itt sem)

Almiri 2012.11.19. 23:21:21

@Zabaalint: ezt értem, de egész másról írtam.
Azt nem értem, hogy az ingatlanosok jelentős része miért hirdet ikerházat családi házként, vagy sorházat ikerházként.
Félreértettél, nem az utcanevet kellene, hogy megadják, akkor igaz lenne, amit irtál.
Az viszont elvárható lenne, h Budapest környéki falvak ingatlanjait ne budapesti kerületekben hirdessék és a kerületekben se hazudozzanak (pl 17.ker házakat, amik min 20 %-kal olcsóbbak, ne tegyenek fel 16. kerületiként).
Ezzel a sumákolással csak rabolják a vevők idejét.
2 lehetőség van
-vagy annyira tudatlanok, hogy azt se tudják mit árulnak és hol, akkor menjenek vissza kocsitologatónak a Tescoba
-vagy át akarják vágni a vevőt, akkor meg az iroda, vagy az ingatlanos szakma dobja ki őket.

2012.11.19. 23:24:38

@mákospacal:

Oké, vezessük be, de ahhoz mit szólnál, ha csak releváns diploma utáni OKJ-s szakképzés, meg kreditszerzéshez kötött kamarai tagság mellett végezhetne valaki ingatlanközvetítést?

Meg ha mondjuk lenne egy kis felelőssége is az ingatlanügynöknek, pl. kötelező lenne aláírt, teljeskörű tájékoztatást átadni az ingatlan műszaki állapotáról, jogi helyzetéről stb. a vevőnek, és az esetleg meglévő, de nem közölt problémákból fakadó károkért pl. 5 évig korlátlanul felelne?

mákospacal 2012.11.19. 23:29:00

@tff:
OKJ már nincs ha jól tudom.
Egyébként semmi akadálya. De csak akkor ha minden más szakmában is (talán épp a tiedben is ;))
És ha van bejelentés, fizu+jutalék rendszer, telefon és üzemanyag költségtérítés - ezek nem extra dolgok, ezek lennének az alapvetések....egy normális világban.

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.11.19. 23:36:47

@Kőmíves Kelemen:

"Mindenki csinálhat amit akar, aztán mikor perre kerül a sor, akkor bedönti a céget, és lelép..."

Ez mondjuk elég nagy baj... Egyrészt aki bedöntött egy céget, annak utána öt évig nem engednék új vállalkozást indítani, másrészt kötelező felelősségbiztosítást köttetnék a cégekkel a tevékenységükre. Aztán majd a biztosító eldönti, hogy kiből mit néz ki, szakmailag ill. fizetőképességileg.

A végzettséget viszont nem nézném, több okból sem. Felvehet egy cégtulajdonos hozzáértő alkalmazottakat, lehet megfelelő szakmai gyakorlata végzettség nélkül is, ill. fordítva: hiába van valamiről papírja, az még nem garancia arra, hogy valóban ért is hozzá (pl. egy húsz éve végzett informatikus, továbbképzés nélkül).

Sokkal fontosabb lenne valamilyen minősítési rendszer (pl. fogyasztóvédelmi weboldalak, ahol minősíthető az adott cég/iparos tevékenysége), a szankcionálhatóság, a számonkérhetőség. (Persze ezek a dolgok már meghaladják a mostani téma kereteit, bocs az offért).

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.11.26. 15:02:31

@manyuska: Ja, hát köszönni tudni kell, meg ha valaki optikailag/akusztikailag/vagyonilag stb. már első pillantásra nagyon kilóg a közösségből, azt sehol sem szeretnének szomszédnak. Vannak bizonyos kulturális- és életmódtípusok, foglalkozási / megélhetési csoportok, amelyek képviselői nagyvárosi létre predesztináltak, ezt tudomásul kell venni.
"Erős inger taszít, gyenge inger vonz."

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.11.26. 15:08:13

@mákospacal: Ja, hogy nemcsak ingatlan-parazita vagy, hanem liberálbolsevik is? Így már minden mondatod sokkal megérthetőbb.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.12.17. 13:39:23

Nekem van ingatlanos ismerősöm ! :)
Külföldieknek, külföldiektől ad ki bérleményeket (lakás-üzlet-parkoló). Azt mondta próbálta magyarokkal is, de mindig ő járt rosszul.

Többlet tevékenység, de abból a szempontból culáger is, hogy ha csöpög a csap, kitörik az üveg stb. akkor szerez egy szakit, aki elvégzi a javítást, kezeli a biztosítási kárjelentést valamint a végén a főbérlőnek küldi az áfászámlát. Megél belőle.

Nekünk olyan kalandunk volt, hogy albérlőt kerestünk: itt a jutalék 1 havi lakbér volt. Ez jó lett volna, de volt pár lakó akik 1-2-3 hónapot gondolták hosszú távnak... Nem a zingatlanos hibája, bár aki 1 hónapra vette ki, ott komolyan érdekelne, hogy esetleg vmi ismerőse volt esetleg és arra ment rá, hogy minél jobban kicsesszen velünk?

Aztán ugyanezt a lakást hirdettük eladásra később. Az egyik vevő megtekintette a családjával, s később meg is vásárolta. 240ezer Ft jutalékot ki is fizettünk nekik. Telt múlt az idő: idézést kaptunk a bíróságról szerződésszegés ügyén, ugyanis a vásárló édesanyja került be a tulajdoni lapra, nem az, aki a az irodával a megtekintésen ott volt.

Mire ezt kilogikáztuk, és bemutattuk a bíróságon..

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.12.20. 09:59:20

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Ez az ingatlanos ismerősöd a "piréz seggbe piréz lófaszt" elv követője?
süti beállítások módosítása