Utolsó kommentek

Barkács sztorik, képek

Építőipari és barkács történetek ... mert mindenki ezermester. Egyszer legalábbis. A mekkelekblog kukac gmail pont com címre várom a hasonló sztorikat, képeket, valamint az esetleges kérdéseket, óhajokat-sóhajokat.

Épitési napló

Friss topikok

Címkék

1x1 (3) 3d (3) 600 (1) ablak (8) ács (1) adó (1) ágy (1) ajtó (4) alapozás (1) alkoholista (2) állagmegóvás (1) államosítás (1) állás (1) álláshirdetés (2) állványomlás (1) alufólia (1) alvó (1) amatciems (1) árokásás (1) aszfaltozás (1) asztal (5) átverés (1) autó (5) autópálya (1) avatar (1) baleset (18) barkács (53) barkácsolás (2) beázás (1) bérlakás (1) beruházás (2) beton (1) betonozás (1) bicikli (22) biztonsági (1) bkv (1) bolin (1) bolt (1) boltnyitás (1) bontás (5) burkolás (3) buszmegálló (3) bútor (5) cd (1) csalás (1) csap (2) csempe (1) cserép (4) cseréplift (1) csúszda (2) dekoráció (1) design (3) elektromos (3) ellenőr (1) elmélkedés (36) elszámolás (1) ember (1) energetika (1) engedély (1) épitési (11) épitésvezető (1) építész (2) épitőanyag (1) épületbontás (1) épületdisz (1) épületek (19) épületfelmérés (1) érdekeség (1) érdekesség (198) eresz (1) étdr (1) étterem (3) fa (1) faház (1) fal (1) falazás (2) falfűtés (4) falusi (1) faluújság (2) felelőtlenség (1) festés (1) fikció (14) foci (1) földhivatal (1) főnökösködés (1) fotó (1) fürdőszoba (4) fűtés (11) gányolás (1) garanci (1) garázsajtó (1) gáz (3) gázkazán (2) gipszkarton (1) gólyaláb (2) gumi (1) gyapot (1) gyerek (1) gyorsház (1) háló (1) hálószoba (1) használatbavételi (1) ház (2) házbontás (1) házépités (1) házilag (3) házilagos (3) hév (1) hiány (1) hirdetés (1) (1) hőszigetelés (5) hőszivattyú (2) hotel (2) hülyehirdetés (13) hülyeség (630) hülyesés (1) hurrikán (1) húsvéti (1) hüyeség (1) időjárás (1) igenytelenseg (1) ikea (3) inas (2) ingatlanközvetitő (1) ingtalanadó (1) iroda (2) járda (1) járható (2) játszóház (1) javitás (1) kályha (1) kandalló (1) kapcsoló (1) karácsony (1) kátyú (1) kazán (1) kémény (2) kéményseprő (1) kenőpénz (1) kerités (2) kert (2) készités (1) kijelző (1) kina (1) kínai (1) kindle (1) kivitelezés (2) klima (1) költség (2) komment (1) kőműves (2) koncepció (21) kondenzációs (2) konyha (5) könyv (1) könyvespolc (1) koszorú (1) közlemény (2) közmű (1) közmunka (1) krónika (4) krónikák (1) kWh (1) lábazat (1) lakás (2) lakókocsi (2) lakópark (2) láncfűrész (1) lapát (1) laptop (1) láthatatlan (1) lépcső (6) lettország (1) liu (1) lopás (2) luxus (1) m3 (1) madár (1) margit hid (1) medence (2) média (1) megoldás (1) megtérülés (1) melós (1) melósautó (2) melósbusz (1) mennyezetfűtés (2) méter (1) minimál (1) minta (1) mobilház (1) mosdó (1) mosogató (1) mozi (1) műanyag (1) munkavédelem (1) műszaki (1) napelem (1) napenergia (1) napló (4) nappali (1) ócsa (2) offtopic (3) öko (1) ökofalu (1) olvasói (7) őr (1) ötlet (204) ötletek (1) pad (1) padlás (2) padlófűtés (2) palack (1) pálinka (1) pályázat (1) panel (2) paraszt (1) passzív (1) pellet (1) pénz (1) photoshop (1) pissoir (3) poén (1) pofátlanság (1) posta (1) poszt (1) puffer (1) putri (1) radiátor (2) rádió (1) rendszerlemez (1) renlig (1) részeg (1) retusálás (1) sanyi (2) segédmunkás (2) sörkollektor (1) spórolás (1) statika (1) szék (2) székesfehérvár (1) szél (1) szélkerék (1) szellőztetés (1) szemét (1) szigetelés (1) szocpol (1) szolgálati (1) szomszéd (1) szomszédjog (1) szünet (1) talált (1) talicska (2) tank (1) tégla (1) téglaburkolat (1) telefon (1) templom (2) terasz (1) térkő (1) tervezés (1) teszt (1) tető (2) tévé (1) tizszázalék (1) tojás (1) tojásház (1) touch (1) trafik (2) trágya (1) traktor (1) transit (1) transporter (1) tükör (1) turbós (1) újrahasznositás (1) unatkozó irodista (1) útlezárás (1) üvegmozaik (1) üzemeltetés (1) vállalkozó (3) vályog (1) védőtávolság (1) vegyestüzelés (1) videó (1) video (5) videoton (1) vidi (1) világitás (2) vilidzs (1) villany (2) villanyszerelés (2) wc (29) wv (1) xps (1) zsarolás (1) zuhany (1) Címkefelhő

2012.06.25. 07:32 KömKel

Gondolkodni minek?

Vasárnap reggel Tihanyban ébredtünk, a reggeli mellett gyorsan végignyálaztam telefonon a hireket. 8:54-es keltezéssel kint volt egy hír: kamion felborult az M7-esen, teljes útzár Budapest felé. Fasza.

11-kor elindultunk hazafelé, rádióban mondták, hogy a pályazár még mindig tart. Sikerült is belefutnunk, a szabadbattyányi leterelésnél 1 km-es araszolgatást követően (30 perc) kikerültük a balesetet, és robogtunk tovább.

Este olvasom, hogy még mindig tart a pályazár, mert próbálják talpraállitani a kamiont, és emiatt Szabadbattyántól Balatonaligáig ér a sor. Ez 30 km-es gigadugót jelent, egy gyönyörű napos hétvége után, hazafelé a magyar tengerről...

A pályazárat délután egyszer már feloldották, meg is indult araszolva a forgalom a leállósávban. Aztán az illetékes elvtársak úgy döntöttek, hogy küldjük szopóágra a sok hétvégézőt, és próbáljuk meg a daruzgatást. WTF?

Mégis miért nem lehetett azt a talpraállitást későestére eltolni, amikor MINDEN rohadt vasárnap hatalmas a főváros felé tartó forgalom?

Nem véletlenül indultunk mi el még délelőtt, én a baleset nélküli forgalomban sem vagyok hajlandó vánszorogni... ha belefutok ebbe a 30 km tömény szopásba, hát felkötöm magam. Mondom mindezt úgy, hogy nem fenyeget a hűtőviz felforrásának veszélye, és klíma is van a kocsiban, valamint még nincs síró gyerek a hátsó ülésen.

Kedves székesfehérvári illetékesek!

Köszönjük az áldozatos munkátokat, de komolyan. Csak jó lenne néha kicsit gondolkodni is...

317 komment

Címkék: hülyeség baleset elmélkedés


A bejegyzés trackback címe:

https://mekk-elek.blog.hu/api/trackback/id/tr714609229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Markó utcában van a legtöbb rokikártyás autó 2012.06.25. 15:08:13

Lehet tudni hogy került a belső sávba a kamion? Ugye nem előzött?
A sofőr csak könnyebben sérült. Betegszabi után rögtön vezethet újra, vagy kell neki egy orvosi alkalmassági vizsga? Gondolom a Kreszből nem kell vizsgáznia, ha egyáltalán ő volt a hibás.

abipook 2012.06.25. 15:16:09

@Márk vagyok:

A 7-est és M7-est elkerülni Fehérvártól a 811-esen indulva érdemes szerintem, Szfvár, Lovasberény, Vértesacsa, Alcsútdoboz, Etyek, Biatorbágy az útvonal, onnantól meg ismerős, gondolom én. Igaz, Etyek és Alcsútdoboz között elég gyalázatos minőségű az út, ellenben kicsi a forgalom, lehet haladni.

A Balatontól Székesfehérvárig el lehet kerülni teljesen a 7-est és a 8-ast is, déli partról érkezve Balatonakarattya, Balatonfőkajár, Füle, Polgárdi, Jenő, Nádasdladány, Sárkeszi, Sárszentmihály, Szfvár, északi partról érkezve pedig Balatonfűzfő, Litér, Királyszentistván, Berhida, Ősi, és itt jön Nádasdladány megint.

Ezek hosszabb, lassabb és kevésbé jó minőségű utak, és a végén sajnos be kell keveregni Fehérvárra, ellenben nem szoktak bedugulni. :)

Ez szól egyébként azoknak is, akik ilyen esetre kerülőt választanának, nálam ezek váltak be, mint elfogadható kompromisszumok a főbb utak elkerülésére.

PonDrow 2012.06.25. 15:28:48

Nem tudjuk talpra állítani, mert nincs daru?

Akkor élet és vagyonmentés címén daraboljuk fel akkora darabokra az egészet, hogy feldobáljuk egy üres teherautóra és elviszi a fémgyűjtőknek!

Mert egy kamion ára rakományostul sem ér annyit, mint többtízezer ember elcseszett ideje a dugóban.

(engem nem érintett a dolog, az M1-esen közlekedtem ekkor oda-vissza)
Ezt kéne már megtanulni...

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.06.25. 15:30:15

Az előírások és a szükséges szakmai protokollok szerint zajlott az a műszaki mentés, amelyre egy vasárnap reggel történt kamionbaleset miatt volt szükség az M7-es autópálya 67-es kilométerénél, Székesfehérvárnál - tájékoztatta a Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hétfőn az MTI-t.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2012.06.25. 15:39:40

Amúgy érthetetlen, hogy az autópályamérnökségnek nincs 1 kib...ott daruja! Ami mondjuk nagyjából az autópálya féltávon tárolnak és bárhová max 2 órán belül ott van. Felrántja a vontatmányt kerékre levontatják a leállóba aztán ott játszanak vele. Nem elzárni az autópálya teljes sávot. Azon a kis szakazon mondjuk az is megolható lett volna ha a másik pályán a 2 sáv megy bp felé a lefelé jövő forgalom meg a leállóba. De nagy az isten állatkertje.

elizon pucsnik 2012.06.25. 15:39:57

@PÖFFF!eteg gomba:
ővatosan az alcsúti kerülővel,mert jönnek a vérkommentek...
pardon

LAVÓRVAGÁNY 2012.06.25. 15:44:23

@Silent Bob: Ha tudnád, milyen kevesen élnek (és kérnek) errefelé a pestiekből, megdöbbennél. A sok fővárosi gyökérből nem is lehetne megélni. Ellenben beszédes tény, hogy viselkedés alapján simán ki lehet szúrni (az átlagban sajnos amúgy is nagyon bunkó magyar turisták közül) a Budapestről érkezőket. Ennek rengeteg oka van a köpködésen és a kihaénnem viselkedésen túl is, hadd ne soroljam. Nem véletlen, hogy a legtöbb zimmerferi sem adja ki pestieknek a kérót, ahogy a legtöbb kempingben is a szélső parcellákat kapják. Szerinted miért?

McDobbent 2012.06.25. 15:47:23

LOL de hülye a postoló.... Mit kellett volna tenni? Hagyni a kamiont az oldalán feküdni és rendőrrel terleni a fogalmat a leállósávra? Ekkora farkat még nem éltem.... A felborult kamion mellett jó lett volna araszolni?

Ha így lett volna, most azt olvasnánk mennyibe került az egész napos rendőri őrzés és forgalomirányítás. Meg majd az éjszakai talpra állítás.... A lámpafényénél.... barom.

Jellemző: ha így van, úgy kéne, ha úgy van, így kéne. Mindegy, csak böfögjünk negatívan a virtuális trébe belefele.

Silent Bob 2012.06.25. 15:48:00

@LAVÓRVAGÁNY: Értem, tehát egymásnak adjátok ki a szobákat, meg egymásnál eszitek a hekket főleg. Ravasz, nagyon ravasz.

McDobbent 2012.06.25. 15:51:02

@Kőmíves Kelemen: Ha ilyen tuti okos vagy, miért nem mész a katasztrófa védelemhez dolgozni? Lehet, hogy vannak olyan biztonsági előírások, amiket nem közölnek mindenkivel, csak aki ott dolgozik?

Ne hidd légyszíves, hogy mindenhol hülyék dolgoznka, csak te vagy tuti okos, aki mindenhez ért....

fda 2012.06.25. 15:51:16

Szerintem egy lánctalpas buldózerrel kellett volna arrébb taposni a felborult kamiont - nehogy már a budapesti urak várakozzanak, amikor a póri "vidékről" épp utaznak FEL, vissza Budapestre.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.06.25. 15:51:26

@McDobbent:
Te nagyonhülye... irtam korábbi kommentben, hogy a szabadbattyányi terelésnél két helyen is rendőr irányitott.

Ha ezeket átvezénylik a kamionhoz, és kibasznak pár fényterelő bóját egy fillérrel nem lett volna drágább.

Nyugaton miért tudnak éjjel pl aszfaltozni is? Mert ott van eszük, hogy ne a legnagyobb forgalomban korlátozzanak...

Egyébként egy ideig meg volt nyitva a kamion mellett a leállósáv, csak utána zárták le ismét.

esef 2012.06.25. 15:53:14

@D4D:
ezért mondtam, hogy abban nem mezei zöldség gyümölcs volt ha ennyire menteni kellett...

Silent Bob 2012.06.25. 16:03:46

@KayaIbrahim: Szerencse. Gondolom ha szarul csinálták volna, még ma is ott heverne.

szbszig 2012.06.25. 16:03:47

@D4D: "Te megennéd, amiről tudod, hogy 10 órán keresztül pakolták a 60 fokos aszfalton?"

Miért, szerinted tudni fogod róla? Nem kötik majd az orrodra. :D

McDobbent 2012.06.25. 16:05:04

@Brian: Nem populista vagy, hanem hazug. Uncsi ez a balos uszítás.

abipook 2012.06.25. 16:05:39

@prof.dr.elizon pucsnik:
Ööö... eskü nem tudom, melyik részébe lehetne belekötni, de ha te mondod. :)

McDobbent 2012.06.25. 16:07:52

@Kőmíves Kelemen: Azért te nagyon hülye, mert olyanok is vezetnek mint te, és szarnak a sorra, meg a villogókra, és nincs eszük. Kicsit csesztetik a rádiót, és már bele is rongyolnak a kamionba, rendőrbe, stb.

Azért ilyenek a szbályok, mert a leghülyébbre készítik őket.

Unalmas ez az állandó fikázás. Ha olyan über okos vagy, miért nem te vezeted ezeket a szervezeteket?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.06.25. 16:09:42

@McDobbent:
"Unalmas ez az állandó fikázás. "

Olvasd vissza a kommentjeidet ennek fényében. Jó unatkozást. :]

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2012.06.25. 16:15:20

@McDobbent: Mi abban a balos uszítás, hogy a két nagy kereskedelmi rádió egyike a baloldal, másika a jobboldal pénzmosodája? Ez ismert tény.

gmower (törölt) 2012.06.25. 16:19:04

@Kőmíves Kelemen: Húde nagyon magas lóról tetszik írni, asszem' mindjárt térdre is borulok, ó mindentudó billentyűlovag...

Annyira biztos vagyok benne amúgy, hogy a posztoló minimális kárral járó koccanás esetén sem rakná félre az autóját a legforgalmasabb út közepéről sem, míg a rendőrök ki nem érkeznek... Merthogy a világ őkörülötte forog, és különben is mindenki hülye, csak Ő helikopter.

Egyébként azt én sem értem, hogy miért nem szóltak Chuck Norrisnak, vagy legalább segédjének, Bruce-nak :)

komissarlajos 2012.06.25. 16:25:27

Egyértelmű, hogy Gyurcsány Ferenc a hibás a kamion borulásáért. Csak reménykedhetünk abban, hogy I. (első) Orbán Viktor elhárítja a problémás járművet. 'oszt jónapot!

romlai 2012.06.25. 16:41:07

@Silent Bob: Képzeld, nem csak a pestiek járnak a Balatonra, így nincsenek az emberek rájuk utalva. Nem csak nekik lehet adni a szobát, vagy etetni őket hekkel.
És igen, sajnos lerí az emberekről, hogy honnan jöttek, többek között erről: "Pesten olcsóbb", "Pesten jobb".
Szóval, még ha Rád nem is igaz, akkor is jobb, ha elfogadod azt a tényt, hogy mi az általános vélemény szép fővárosunk utazgató lakóiról.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.25. 16:41:24

Mi lefele mentünk déltájban, akkor már méretes sor volt. Már akkor gyanítottam, hogy délután gondok lesznek, mert még ha be is fejezték volna a mentést, a dugó még akkor is fennmaradt volna utána órákig és a délutáni csúcs csak rontott volna a helyzeten.

Szóval a tanulság az, hogy ha ilyet hall az ember, még akkor is érdemes a 8-as fele indulni, ha "normál" elhárítási időtartammal számol...

Ezzel együtt kiváncsi lennék, hogy tényleg ilyenkor a Zilletékesek a hülyék, vagy van-volt valami racionális oka annak, hogy nem lehetett a forgalmat gyorsan átengedni.

Mert az ilyen lakonikus magyarázatok, mint amit @lokoszt: beidézett, csak azt üzenik az átlagembernek, hogy 1) hülyék vagytok, úgyse értenétek, 2) le vagytok szarva.

makk_ász 2012.06.25. 16:49:15

ilyenkor jönne jól a sorállományú katonaság, biztos szívesen pakolnának kamiont, kaptak volna gyümölcslevet cserébe

D4D 2012.06.25. 16:55:06

@AntiTrans:

Tehát ilyen esetben átpakolják a porcelánvázákat is?

---

Bazz! 12 órán keresztül szarakodtak!!!!!!!!!! Ez is csak ebben a tetű országban lehetséges.

Ha ez a szabályok miatt van, akkor lehet, szarok a szabályok.

pilis 2012.06.25. 16:55:32

Katasztrófavédelmi Hivatal van és nem Katasztrófa elhárítási hivatal. Őrizték is a katasztrófát. De átszervezik és jön a Katasztrófa Előállító Hivatal. Lényeg a vezetők Fideszes Párthűsége, és a szakértelem nem érdekes.

D4D 2012.06.25. 16:57:48

@AntiTrans:

De egyébként nem úgy megy az, hogy "csáááá kell egy daru, idegurulnátok?

- Hát hogy megy? Mert jelen állás szerint szerintem joggal feltételezhetjük, hogy a darut, ami odament:
1 - Reggel ültették a tűzoltók, és meg kellett várni, míg kikel.
2 - Nem találták még fel, és estig kellett várni a prototípusra.
3 - Az átpakolás végeztével a tűzoltók kézzel tolták ki a helyszínre.
4 - Nincs is daru.

TARTYOM 2012.06.25. 17:02:33

Én minden vasárnap este 6 felé dőlök a röhögéstől a sok idióta BP-i emberen akiknek annyi eszük nincs, hogy évek óta minden vasárnap este 5-6-7 felé indulnak haza és 5 órát állnak akarattyánál a dugóban.

TARTYOM 2012.06.25. 17:04:17

Egyébként meg Csopaknál felmész Vp-ben és onnan a 8-ason fehérvárig majd tovább. Ez kb 2 vagy 3km el több csak éppen 3x olyan gyors.

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2012.06.25. 17:04:52

mert a Balaton az kell, más itthon nem is létezik. Lementünk hétvégén Zalalövőre, ott nem volt dugó és a hot-dog is csak 300, a sör is, a vizibicó 1 órára meg egy ezres. Dugó nem volt

D4D 2012.06.25. 17:05:51

@LAVÓRVAGÁNY:

Ha tudnád, milyen kevesen élnek (és kérnek) errefelé a pestiekből, megdöbbennél. A sok fővárosi gyökérből nem is lehetne megélni.

- Azzal az ár és szolgáltatási színvonallal nem lehet megélni sehol, amit a Balatonnál látok.
Odajárok, mert van ingatlanom, de egy kezemen meg tudom számolni a tisztességes vendéglátókat pl Füred és Tihany teljes területén.

Behajtó70 2012.06.25. 17:06:20

Ott voltam---du 4-től 7-ig araszoltunk.

A baleset mellett: kb 40 vidám tűzoltó, iszogatva (védőital), nevetgélve, sétálgatva. Az útra pár láda kiesve a kamion mögött, senkit nem érdekel.

A sok majom, meg ahelyett, hogy haladna, bámészkodik. Rendőr nincs, aki integetne a jószágoknak, hogy haldjunk-haladjunk, ne bámészkodjunk.

Aki ezt így intézte, az a leg primitívebb hozzánemértő segg! Remélem kirúgják a bamba marháját!

D4D 2012.06.25. 17:06:34

@McDobbent:
Mit kellett volna tenni?

- Mondjuk két óra alatt eltakarítani.

D4D 2012.06.25. 17:08:19

@McDobbent:

miért nem mész a katasztrófa védelemhez dolgozni? Lehet, hogy vannak olyan biztonsági előírások, amiket nem közölnek mindenkivel, csak aki ott dolgozik?

- Akkor vegyük át a német előírásokat, mert ott ez nem tartott volna 3 óránál tovább.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.25. 17:08:51

@AntiTrans: "A futó sértetlen volt, ilyenkor ellenőrizni kell a rakományt és átpakolni. Egyéb esetben az államnak rohadtul nincs kedve kártalanítani a céget. valamitn potn a szolgálatparancsnokot rúgják picsán, ha tönkretettek valamit."

Bocs, de ezt nem értem. Komoly, hogy egy felborult kamion miatti elhárítás esetén az államnak bármiféle kártérítési felelőssége lenne? Mire föl?

Ha már kártérítés, akkor szerintem a másikirányú kártérítés merülhet fel. Mert azt nekem ne mondja senki, hogy az a kamion szabályosan közlekedve borult fel...

Egyébként szerintem itt igazából az a fő kérdés, hogy egy ilyen elhárításnál tényleg a forgalom érdekét is figyelembe kellene venni. Az rendben, hogy az életmentés az első, de az itt megvolt gyorsan.

Utána viszont az anyagi károk elhárításánál illetve a kamion felemelésénél azért már súlyozni kellene és a forgalom csúcsidőben való viszonylag zökkenőmentes lebonyolítása szerintem sokkal fontosabb, mint az, hogy azt a roncsot onnan azonnal elvigyék vagy a rakományát pakolgassák...

D4D 2012.06.25. 17:09:57

@fda:

nehogy már a budapesti urak várakozzanak, amikor a póri "vidékről" épp utaznak FEL, vissza Budapestre.

- Felesleges ebből Bp-Vidék megosztást kihozni.

Ennél a balesetnél a szervek inkompetenciája miatt mindenki szopott.

D4D 2012.06.25. 17:11:40

@szbszig:

Miért, szerinted tudni fogod róla? Nem kötik majd az orrodra. :D

- Ezért kellene az ilyen árukat automatice szemétbe hajigálni, nem szedegettetni a tűzoltókkal.

D4D 2012.06.25. 17:15:35

@romlai: Képzeld, nem csak a pestiek járnak a Balatonra,

- De németek se! Szelektálódnak a vállalkozók!

Alikam 2012.06.25. 17:18:03

Valószínűleg inkább a talpraállítást baszták el. Ha elhalasztják
estére, akkor is szopó, ugyanis ha a Balatonon vakarod a seggedet
akkor nyilván tisztában vagy azzal, hogy ilyen napos hétvége
után még este 10-kor is erős a forgalom az M7-esen.

Tehát ha eltolják mondjuk éjfélre, akkor addig a leállósávban
lehet majd araszolni ami majdnem ugyanakkora dugót okozott volna
és akkor a baj meg az lenne, hogy miért nem állították talpra korábban.

Töketlenek voltak ez tény, de ettől függetlenül semmire sem mentél volna
ha eltolják.

Kicsi már az M7, kevés a sáv, bármi van, abból kilométeres dugó lesz, ez van...

D4D 2012.06.25. 17:19:04

@promontor:

Ha már kártérítés, akkor szerintem a másikirányú kártérítés merülhet fel. Mert azt nekem ne mondja senki, hogy az a kamion szabályosan közlekedve borult fel...

- Defektet kapott.

McKinney 2012.06.25. 17:21:21

múltkoris a zemhármason a dobozos sör. órákig pakolták. ez egy ilyen pakolós fajta katasztrófavédelmű orcág

Alikam 2012.06.25. 17:24:22

@csacse: ne reklámozzál más mert odaszokik a prosztó fajtája aztán ott is 500 lesz a hotdog és szophatsz 2 órát a dugóban.

D4D 2012.06.25. 17:24:55

Szabó-Bisztricz Anett közölte: az esetről reggel fél hétkor kaptak bejelentést, és a helyszínre érve mintegy félórás munkával sikerült a kamionba szorult sofőrt kiszabadítaniuk.
- Eddig rendben.

Ezután megpróbálták daru segítségével a több tíz tonnás szerelvényt kerekeire állítani.
- Tehát volt daru. Valószínűleg a daru alkalmas is volt rá, hogy felállítsa a kamiont.

A teljesen megrakott vontatmány oldalfala azonban nem bírta a nagy súlyt, és emiatt az egész kamion a zöldsávba borult,
- Előtte hol volt? Előtte nem volt felborulva?

úgy, hogy benyúlt a belső haladó sávba is.
- Előtte nem nyúlt be?

- Ha a kamion oldalfala nem bírta a terhelést, akkor miért nem az oldalfal szakadt ki, és a rakomány borult le?

Csupa-csupa érdekes kérdés, melyre szerintem a választ hiába várjuk.

király vagyok 2012.06.25. 17:25:58

mig dugóba van srenkbe kiviszed a kéróját dicsak asz mig odabe rinyázik durrantod verdáját is a csira parasztnak

hahaha

Silent Bob 2012.06.25. 17:34:44

@romlai: Értem, tehát az M7-esen azért van mindig dugó, mert a pestiek nem járnak a Balatonra.
A vidékieket pedig igen sokan tartják gumicsizmás parasztoknak, de ettől ez még nem feltétlenül lesz igaz. Remélem érted mire célzok.
Felteszem, kellemetlenül érintene, ha egy közlekedési baleset és dugó kapcsán csak büdös parasztoknak emlegetnének.
További szép napot. :)

ne most 2012.06.25. 17:35:08

Mérhetetlen balfaszkodás. Egy kamion felborul reggel 7-kor és este 21-kor még mindig álló dúgó.
Persze lehet magyarázni oldalfal, meg ideborult, odadölt. Valójában a totális alkalmatlanság.

Az utinform nem segít, hanem átbasz. Az utinformot egyébként túlhaladta az idő. Egy google maps milliószor jobban mutatja a helyzetet. Aki az utinformra hagyatkozik sikeres nem lehet.

Nem lesz itt vége a kommunizmusnak, mig ilyenkor automatikusan le nem mond egy segnyaló igazgató.

Capt. Prix 2012.06.25. 17:35:34

@fda: Azok a póri vidékiek legközelebb dobják vissza a pesti uraknak a pénzét, ha az büdös nekik.

ez kérem döbbenet 2012.06.25. 17:51:19

Mi lenne, ha ebben a kurva országban egyetlen hivatal vagy állami szerv csak egyetlen egyszer is elismené, hogy BOCSI, EZT ELBASZTUK?!

Persze ettől biztos zavar keletkezne az erőben amitől aztán azonnal elpusztulna az univerzum hiszen magyar hivatal nem hibázhat, olyan a világon nincsen, de komolyan mondom, megérné még így is.

Na mit szóltók? Katasztrófavédők, tűzoltók, autópályások, rendőrők, nem szeretnétek mondani valamit, nekünk adófizető honpolgároknak? Na?!

emzse3 2012.06.25. 17:52:57

Ó, ne aggódj, mi péntek délután M1-en jöttünk Győrből Pest felé és két torlódásba is belefutottunk. A következő történt: Mivel az autópálya üzemeltető nyilván tudja, h épp szabadságolás indult az eu-ban tehát rengetegen fognak jönni Bécs felől, ezért erre az időpontra igazította a halaszthatatlan sövény nyírást(!!), minek következtében a mozgóterelés mögött jókora dugó keletkezett, és természetesen az egyik autós menetrendszerűen benézte az álló sort és beleszállt az előtte araszoló autóba, így ott is csinos dugó lett.
Innen is szeretnék tiszta szívből gratulálni az illetékeseknek a körültekintő, megfontolt munkaszervezésért!!!!

Ken Adams79 2012.06.25. 17:54:31

@Noname Cowboy:
Az ilyen darukat szokták éjszaka szállítani, mert elfoglalnak kb 2 sávot...

Az autópálya meg azért volt lezárva, mert HELYSZÍNELTEK... ez van, 1 egyszerű kis karambolnál is 2 óra a helyszínelés...
10- 20 millió ft-s árut, én sem hagynék veszni, még jó hogy nem söpörtek mindent az árokba...

Tényleg át terelhették volna valahogy a forgalmat a szembe sávba,de még az is lehet, hogy a szembe sávba átterelés és annak a biztonságos levezénylése, még több időbe került volna.
Aki meg német- osztrák példával jön, az nem sokat járt külföldön.
Olyan dugókat lehet kifogni akár baleset nélkül is, Hamburg, Frankfurt, Bécs környékén, hogy összeteszed a kezed, ha csak 2-3 órát állsz 1 helyben...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.25. 17:56:15

@D4D: OK. Mondjuk most erőlködhetnék, hogy egy defekt is lehet a sofőr hibája, ha a gumik már túl régiek voltak, de igazából az a része a kommentemnek amúgy is hülyeség volt, mert annyi oka lehet egy balesetnek, amikor nincs igazi-egyértelmű vétkes...

De azt továbbra is tartom, hogy nehogy már állami kártérítési felelősség legyen...

Mr Thompson 2012.06.25. 17:59:50

@D4D: hű, azért ez érdekes sztorivá kezd válni... szóval "Ezután megpróbálták daru segítségével a több tíz tonnás szerelvényt kerekeire állítani. A teljesen megrakott vontatmány oldalfala azonban nem bírta a nagy súlyt, és emiatt az egész kamion a zöldsávba borult," - ezt most lefordítom magyarra: a kamion oldalra borult, a _tűzoltók_ megpróbálták felrántani, de eközben kiszakadt az oldalfal...

Tehát nem a balesetben szakadt ki az oldalfal, hanem a tűzoltók mentése közben!! Nyilván ez magyarázza részben a dicséretes kézi átpakolást... menteni ami menthető...

de aki itt bárki rosszat mer mondani a tűzoltókra, azt azonnal keresztrefeszítik, mert az valamilyen köztudomású tény, hogy tűzoltó sosem téved, sosem ront el műszaki mentést, sosem lesz rosszabb a helyzet, mint amikor a mentés elkezdődött... ugye??

TARTYOM 2012.06.25. 18:04:41

@emzse3: Mert mégis mikor nyírják? Akarmikor csinálják valaki így is úgy is sírni fog

TARTYOM 2012.06.25. 18:07:35

Egyébiránt még jó hogy 15-20 millás árut nem csak letoltak az árokba azért mert a gyöpös pesti haza akar jutni amikor alapból is kurvanagy dugó van ezen az úton egész nyáron.

Anti Anyag (törölt) 2012.06.25. 18:09:00

Vidékiek simán kiélik Bp. fóbiájukat.

Miközben vastagon adóztatják a nyaralókat, merthogy azok úgysem ott szavaznak.

Inkább köszönni kellene annak, aki rátéved valamelyik autópályára megy, mert megy pénzt költeni - hozzátok.

ne most 2012.06.25. 18:09:53

@TARTYOM: Ha dugó van nyírás miatt, akkor nem értenek hozzá. Józsit a főnökunokaöccsét hívják ilyenkor biztosan, aki fodrász, de megnyerte a pályázatot.

ne most 2012.06.25. 18:12:48

@Anti Anyag: Nyilván adóztatja, azért nem kell semmit cserébe nyújtani.

A Balaton nyomorultabb, mint 30éve.

Brian 2012.06.25. 18:16:56

@Mr Thompson: Ne a tűzoltókat kell b@xogatni "A székesfehérvári hivatásos tűzoltóság két egysége - a műveleti szolgálat irányítása mellett - daruval állítja kerekeire a járműszerelvényt." Szóval ahol az asztalt kell verned az a Katasztrófavédelmi Műveleti Szolgálat. Tavaly még mondhattad volna, hogy a tűzoltók elrontották most már nem.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2012.06.25. 18:22:32

@D4D: Na ilyenekre gondolok, csak kevesen értik a magyaromat... :D

Capt. Prix 2012.06.25. 18:30:57

@TARTYOM:

"15-20 millás árut" - ezt mikor álmodtad parasztkám? A biztosítás nevű találmányról nem hallottatok még ott vidéken?

fda 2012.06.25. 18:33:44

@Capt. Prix: Hűha. Tehát Budapesten okosabbak az emberek?
Annyiszor előjött már ez, amit mondasz.

Nem lehet, hogy a sok évtizedes sok-sok rossz döntés eredményeképpen eljutottunk odáig, hogy Mo-on nagyon sok cég azt hiszi, hogy mindenképp Budapesten kell a központjának lenni. Ettől még nem okosabbak a Bp-i emberek, legfeljebb többet szívnak a koncentráltságból adódó zsúfoltság miatt.

Ja, ki mondta, hogy a pénzek keletkezésének területarányosnak KELL lennie? Ha így nézed, egy bankigazgató széke alatti négyzetméter tuti több bevételt termel mint egy halbiológis széke alatti, pedig egyformán lehetnek okosak. Ja, a logikádból az következik, hogy mindenki egye azt, amit a települése megtermel. A "vidéken" volna kaja, a budapestiek meg ehetnék az irodáikat és a kutyaszart :-) Csak ez nem merül fel, mert egy "vidéki" ember nem dicsekszik a nyilvánvaló adottságaival, mint a budapesti, hogy ő tojja a pénzt.

A Markó utcában van a legtöbb rokikártyás autó 2012.06.25. 18:43:08

@csacse: nekem Zalalövőre is az M7-est adta ki az útvonaltervező (Budapesttől). Más pancsikolóhely van-e az országban?

Mr Thompson 2012.06.25. 18:45:42

@Brian: OK, akkor nem a tűzoltók voltak a ludasok, hanem az őket irányító katasztrófavédők. Igazából egyik sem fogja elismerni azt, h bárki is hibázott volna, ez a baj.

Ez vagyok 2012.06.25. 18:51:49

A rohadt anyjukat!
A rádió 4-kor bemondta, hogy egy sáv már járható. Szó sem volt a Szabadbattántól induló pályazárról. Végighallgatva az adókat egy sem mondta. 5 óra alatt értünk haza Kaposvárról. Az autópályán araszolás közben semmilyen tájékoztatást nem kaptunk, rádióból sem. Egyetlenegy rendőrmotoros zúgott el a leállósávon a 2 óra alatt. Egyáltalán semmi nem segítette az autósokat ebben a helyzetben. Egy bazi nagy szívás volt ez az egész. Arról nem is beszélve, mikor megláttuk a szabadbattyáni pályazárat nem hittük el, hogy a szívásra még rá lehet tenni egy lapáttal.
A birkázós dumákat nagyon útálom, de ekkora birkára venni az embereket, egyszerűen hihetetlen.
Már én is azon gondolkodom, húzzak el innen jó messze.

trinidadi tini Dani 2012.06.25. 18:54:33

A kamion az magyar volt vagy külföldi? Ha magyar akkor vidéki vagy pesti? Ha pesti, akkor esetleg melyik vidékről költözött oda? Ha ő már Pesten is született, talán az ősei még vidékiek voltak.
Na most, ha ezen túljutottunk, akkor fogadjuk meg, hogy soha többet nem szólunk hozzá! Irénye a hétszentségit!

magaslabda 2012.06.25. 18:58:59

Ha van okostelefonom, melyik dugófigyelő rendszert érdemes feltelepítenem? Mert a rádiók alkalmatlanok a közlekedési hírek továbbítására a Klubrádió kivételével, de az nem országos, és hétvégén az se szolgáltat olyan minőségi közlhíreket mint a reggeli és a délutáni csúcsban a Mátyássy.

Silent Bob 2012.06.25. 19:01:10

@fda: Ja, szerencse hogy most se ti kezdetek el pestibirkázni, hogy minek megy a sok hülye az M7-esen. Ja de, mégis.

hekitu 2012.06.25. 19:13:52

@fda: A hűtőm tartalmának jelentős része spanyolország, olaszország, lengyelország és egyéb külföldi országok földjeiről származik, mert még szállítással együtt is olcsóbbra jön ki mint amennyiért a nagy magyar, minimálbérre bejelentett, de a legújabb John Deere-rel szántó gazda árulja, miután felvette a 82442. állami támogátását. Na ennyit a magyar vidékről.

TARTYOM 2012.06.25. 19:29:20

@hekitu: Azt vágod, hogy ott is vidékről van nem? Vagy nem tudom, gondolom pesten a betonban és a kutyaszarban lehet már lehet termelni is

Kekeckokec 2012.06.25. 19:55:01

@Ez vagyok:
Kaposvárról millió egy lehetőség van másfelé menni, persze ma, a navigációk korában nyilván nem tanulják a térképolvasást.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.06.25. 20:05:42

Leírom a végső okosságot!: Kerülőút!Ha a pálya mellett be van dugulva a régi 7-es is, akkor még nagyobbat kerülni, ha más nem Zalaegerszeg-Tatabánya felé.Ha ez sem elég, akkor Szombathely-győr, vagy akár Graz-Wien felé kell hazajönni Balatonról Pestre...
:-)))))
Vagy aki nem akar sz*pni, az felkel Hétfő hajnalban és reggelre bent van az irodában.Ennyi. :-) Kb ez a 25 év Balatonrajárás tapasztalata.

karmon manna 2012.06.25. 20:14:11

@geegee: hétfő hajnalban is tud dugó lenni a pályán, és ha nem érkezel elég korán, akkor Budaörstől araszolsz...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.25. 20:20:56

Itt a hivatalos "részletes" magyarázat: index.hu/belfold/2012/06/25/szakmailag_megfelelo_mentes_okozott_oriasdugot/

Elég elnagyolt és persze védi a mundér becsületét.

Amit én nem értek:

1) Az nekem hibának, de legalábbis igen kockázatos dötnésnek tűnik, hogy a teli kamiont megpróbálták felállítani: azt azért illene tudni, mekkora súlyról van szó és azt is, hogy egy ilyen műveletnek mik a kockázatai, pl. hogy egy oldalfal nem arra van méretezve, hogy ezt kibírja.

2) Az belegondolva érthető, hogy a belso sávot semmiképp sem lehetett megnyitni: az balesetveszély szempontjából nem mindegy, hogy a belso sávot egy füves sáv határolja, vagy egy soktonnás vasroncs. Ugyan csak egy félmondat utal rá ("A gépjármű forgalmi akadályt és balesetveszélyt képezett"), de gondolom erre szabály is van. Ergó, amíg ott volt a kamion, addig csak leálló+külső sávos sebességkorlátozós megoldásról lehetett szó, ami mindenképpen dugót generált volna.

3) Azt viszont nem értem, hogy reggel fél héttol hogy tarthatott az útzár délután háromig. A kétsávos megnyitást sokkal korábban meg kellett volna tenni.

4) Amit végképp nem értek, hogy hogyan lehetett este hét fele, azaz a totál balatoni csúcs idején egy újabb teljes útzárat csinálni. Ezzel tényleg várni kellett volna szerintem, ahogy a poszt is javasolja.

2012.06.25. 21:25:43

Ha nem csak írni, hanem olvasni is tudnál, akkor nem veszed a fáradtságot, hogy ezt a bejegyzést megírd.

Bár értem a problémádat, mert baromi rossz lehet egy ilyen sorba belefutni.

De lássuk be, hogy 24 tonna áru kipakolása (ami már nem raklapokon van egymásra halmozva, hanem inkább ömlesztve), az bizony időt vesz igénybe.

Ha pedig voltál olyan előrelátó, hogy olvasod a híreket, akkor vajon miért nem mentél el Csopaknál Veszprém irányába a 8-as útra és Székesfehérvárnál mész rá az M7-esre?

Te egy lúzer vagy.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.06.25. 21:32:58

@agyramegy:
Ha nem csak írni, hanem olvasni is tudnál, akkor nem veszed a fáradtságot, hogy ezt a kommentet megírd.

Nem a balesettel van baj, mert előfordul. A dugó is.
De egy normális országban nem zárják le 12 órára az egész autópályát, amikor full csúcsforgalom várható.
Elkerülhető lett volna, hiszen délután már megnyitották egyszer. Akkor kellett volna "nyitva" hagyni, és mikor lemegy a csúcsforgalom, folytatni a mentést.
Érdemes elolvasni az indexen a szóvivő szerecsenmosdatását, sok mindent elárul... Elbaszták a műszaki mentést, kiszakadt a kamion oldalfala. Egy összetört kocsiban vajon mennyi gyümölcs maradhatott épen? Vagy elvérzett volna a paradicsom, ha ott marad még pár órát?

D4D 2012.06.25. 21:34:07

@promontor:

De azt továbbra is tartom, hogy nehogy már állami kártérítési felelősség legyen...

- Ezt én sem értem.

D4D 2012.06.25. 21:38:33

@TARTYOM:

Egyébiránt még jó hogy 15-20 millás árut nem csak letoltak az árokba azért mert a gyöpös pesti haza akar jutni amikor alapból is kurvanagy dugó van ezen az úton egész nyáron.

Pedig ezt az árut tolólappal kellett volna letolni. Nem fgogod megtudni, kapsz-e belőle, de TE tudatosan:
- Ennél ebből a zöldségből, gyümölcsből, amit 10 órán keresztül napoztattak a forró aszfalton, miután (ki)borult a kocsiból az útra?
- Vennél olyan tévét, ami útközben felborul?

2012.06.25. 22:07:01

@Kőmíves Kelemen: Aha... értem.

Az álláspontod az, hogy a feladatukat elvégző emberek dolgozzanak éjjel, azért mert neked úgy kényelmes, mert leszarod, hogy mi történt a területen.

Tudod, ez a feladatuk. Úgy hívják, hogy katasztrófaelhárítás.

Vajon mi garantálja szerinted, hogy egy felborult teherautónál nem jön el az a pillanat, amikor az üzemanyag tank megadja magát egy rejtett sérülés miatt és akár több száz liter gázolaj folyik ki az úttestre.

Szerintem te lennél az első, aki felháborodva kárognál, hogy miért nem voltak képesek elhárítani a "nyílvánvaló" veszélyt, ami esetleg több ember életét kioltó katsztrófába torkollik.

Továbbra is azt mondom, hogy a buta és önző szemléletedet tartod szem előtt, nem mérlegelve a helyzet lehetséges súlyosságát.

Ha valamihez nem értesz, akkor talán nem kellene véleményt formálni.

De ha mégis megteszed, amihez jogod van, akkor gondold át azt is, hogy mi lehetett a másik oldal motivációja.

A másik oldalét, akik folyamatosan értesítették a lehetséges érintetteket, az általánosan elvárható módon, hogy kerüljék el a területet.

TARTYOM 2012.06.25. 22:08:22

@D4D: Igen mert az egész teljes mértékben ki volt borulva igen.. facepalm

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.25. 22:24:29

@agyramegy: "Vajon mi garantálja szerinted, hogy egy felborult teherautónál nem jön el az a pillanat, amikor az üzemanyag tank megadja magát egy rejtett sérülés miatt és akár több száz liter gázolaj folyik ki az úttestre. "

Ha ez így van, akkor a katasztrófaelhárítók súlyos hibát követtek el azzal, hogy időlegesen mégis feloldották az útzárt.

Egyébként, sok "hőzöngést" le lehetne szerelni részletes tájékoztatással. Nem olyannal, mint ami a Zindexen megjelent és tele van bizonyítatlan kijelentésekkel és a "mi tudjuk, hogy kell" megfellebezhetetlen mentalitásával, hanem a felvetődött kritikák részletes megválaszolásával.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.25. 22:28:11

@agyramegy: Ja igen, ez kimaradt:

"Az álláspontod az, hogy a feladatukat elvégző emberek dolgozzanak éjjel, azért mert neked úgy kényelmes, mert leszarod, hogy mi történt a területen. "

Ez így nagyon hamis. Nem egy autósról van szó, hanem több tízezerről.

2012.06.25. 22:29:34

@promontor: Tudomásom szerint csak a leállósávot nyitották meg, ahol araszoltak az autók.

Az nem egyenértékű a blog írójának elvárásával, hogy lehessen 130-cal repeszteni a pályán, mert éppen szeretne mindenki hazaérni, majd valamikor amikor lecsitult a forgalom, akkor dolgozzanak.

A részletes tájékoztatás megtörtént. Minden órában hallható volt az általam hallgatott rádióban, A főbb weboldalakon ott volt, hogy lezárás van, kerüljék el a területet.

Ennél több szerintem nem szükséges. Erre mondom, hogy az általánosan elvárható módon informálták az érintetteket.

2012.06.25. 22:39:03

@promontor: No, és szóltak, hogy kerüljék el az utat? Igen.

Vajon, akkor a Tihanyból induló delikvensünk miért ment arra, ha egyébként is olvasta, hogy gond van az úton.

Ja és az ÁAK-nak is van SMS-ben lekérhető online információja a lezárásokról. Garantálom, hogy ezt elküldték az érintetteknek, akik ezt a szolgáltatást igénybe vették.

Brian 2012.06.25. 23:50:08

@promontor: Ez új neked ez a "mi tudjuk, hogy kell" mentalitás? Ez a menő ma Magyarországon. A Katasztrófavédelem mitől különbözne? Hogy stílusos legyek ez az Unortodox Katasztrófavédelem. Csak egy kicsit kell még várni, aztán a kamionok maguktól a kerekeikre állnak, a dinnyék meg felszólításra átsétálnak a cserekamionba. Csak jöjjenek már a katasztrófák tárgyalni, hiszen itt ülünk az asztalnál, alig várjuk, hogy ideérjenek! Mert a zembereknek erre van szüksége a pó'gárok jogosan várják el. Bezzeg az e'mú'tnyó'cévben!

D4D 2012.06.25. 23:53:10

@agyramegy:
Tudod, ez a feladatuk. Úgy hívják, hogy katasztrófaelhárítás.
- Ezek most inkább rakodóknak tűntek. Ha a katasztrófaelhárítás lett volna a dolguk, akkor nem lett volna este 30 km-es dugó.

D4D 2012.06.25. 23:55:40

@Brian: :))))))))))))))))))

SvenH. (törölt) 2012.06.26. 00:23:33

mi tortent pontosan hogy tenyleg 8 oran pakoljanak egy kamiont 24 -en ? kiskanallal szedtek ossze a sargadinnyet???

ez van sracok, ilyen a nagyra becsult tuzolto munkaja es a tobbi nagyfeju allami alkalmazott is...
ha maganzok lettek volna akiket premiumba fizetnek tutti 1 oran belul az egesszel vegeztek volna

de hat ha ok a hatosag es az autos az csak egy mellekes rossz, akkor miert is siessenek? miert otleteljenek??? van a protokoll, az ugyvedek megvedenek oszt jo napot :)))

SvenH. (törölt) 2012.06.26. 00:35:31

az emberek megveszik a 3000 -s matricat akkor azt legtobben azert teszik, hogy kevesebb ido alatt leerjenek, na ha ezt nem kepesek teljesiteni a szolgaltato reszerol akkor bizony bizony visszajarna a fele (ugyanis oda - vissza mentek, es a visszaut volt gazos)

talan ha a katasztrofavedelem is a tokoreszesuk miatt kevesebb penzt kap, akkor legkozelebb mar az elso fel oraban a sok zoldseget letoljak kozepre, es ejjel kikuldenenk rakodomunkasokat hogy pakoljak kisteherre es tuntessek el.... csak egy kis gondolkodas hianyzott es rugalmassag...
20e * 1500 = 30 milla azert nagy penz

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.26. 07:42:26

@agyramegy:

1) "Tudomásom szerint csak a leállósávot nyitották meg"

Rosszul tudod, ahogy az a fentebb belinkelt indexes cikkből is kitűnik: a külső sávot is megnyitották.

Amit írsz, egyébként sem válasz: gondolod, hogy az esetleg kifolyó olaj udvariasan megáll a megnyitott sávok előtt?

2) Részletes tájékoztatás alatt azt érttem, hogyha valaki rákárdez, hogy a katasztrófaelhárítás miért tartott több, mint fél napot és nem lehetett volna másképp megoldani, akkor az érvekre érvekkel válaszolnak és nem a "mi jobban tudjuk" mantrával. Érvet Te is csak egyet mondtál (az olajat), de az is sántít.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.26. 07:48:43

@agyramegy: Ezen az alapon még most is dolgozhatnának, fogkefével tisztogatva az összepiszkolódott dobozokat, teljes útzár mellett, elvégre megmondták, hogy menj másfelé, nem?

Az, hogy bemondják, hogy lezárás-dugó-stb van, egy dolog. Az, hogy miért van lezárás és miért tart annyi ideig, az egy másik.

Az utóbbit kritizáltuk.

abdulesmia 2012.06.26. 08:48:22

@SvenH.: "az emberek megveszik a 3000 -s matricat akkor azt legtobben azert teszik, hogy kevesebb ido alatt leerjenek, na ha ezt nem kepesek teljesiteni a szolgaltato reszerol akkor bizony bizony visszajarna a fele (ugyanis oda - vissza mentek, es a visszaut volt gazos)"

a 3ezres matricádért mehetsz még néhány másik autópályán is, nem csak a 7-esen. 1-es vagy 6-os kapásból jó alternatíva ilyen esetben

gmower (törölt) 2012.06.26. 09:38:00

@promontor: "Részletes tájékoztatás alatt azt érttem, hogyha valaki rákárdez, hogy a katasztrófaelhárítás miért"...

Akkor meg az lenne a baj, hogy miért van 1000 kommunikációs munkatárs, és miért keresnek olyan sokat, miért nem pakolják inkább a felborult kamiont...

Amúgy régebben én sokat jártam Pestről Miskolcra M3-M30-ason, hajnalban elég sűrűn volt baleset, átlalában kamion az árokban (elalvás...). Mire délután jöttem visszafele mindig lestem hogy hol tart a mentés (nem, nem lassítottam le 20-ra :D), merthogy gyakorlatilag ez mindig bonyolult ügy, nemnagyon lehet elintézni 1-2 óra alatt. Legtöbbször persze a kamionok jobbra hagyják el az autópályát (vagy kersztülmegy a szembeirányon is, és ott megy le, lásd M30), így áltlában elég a leállót és a külsőt lezárni a darunak (nem kicsik, nameg stabil talaj kell neki), így a forgalom haladhat egy sávon, ami a Hatvan utáni szakaszok gyér forgalmánál nem igazán okozott dugót.

Laikusként valahogy sosem merült fel bennem, hogy a mentőegységek szórakoznának, pöcsölnének, mókáznának, meg ilyesmik, legfeljebb a kamionos munkáltatójára tudtam haragudni, hogy miért kell a szerencsétlen sofőrt addig hajtani, míg ki nem merül egy csendes pályán, és el nem alszik...

Itt van egy-két videó azoknak, akik nem csak fröcsögni tudnak, esetleg szeretnék érteni, hogy mi történik ilyenkor:

www.youtube.com/watch?v=mtuLeajvLpM

www.youtube.com/watch?v=tJfTig18HEY&feature=related

www.youtube.com/watch?v=Ha-BK1_lsRc&feature=related

És a legvégére egy bónusz, találtam egy videófelvételt a posztolóról: :)

www.youtube.com/watch?v=08DIE2Sv0oI&feature=related

SvenH. (törölt) 2012.06.26. 10:56:04

@abdulesmia: eleve azert veszik a matricat az autopalyara hogy HAMARABB erjenek le....
amit irsz a kerulessel kapcsolatban az is idokieses, amugy az M1 vagy M6 fele van autopalya onnan? nincsen? az M8 kezdete meg tele van tuzdelve kisfalvakkal tudod 50es tablak es lesben allo zsaruk...

amugy lehetett volna az is hogy "kihasznalja a matricat" es akkor a rakovetkezo 7 napban naponta 10 orat furikazik random az autopalyakon, de nem hinnem hogy ez lett volna a celja a matrica vasarlasanal :)))

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.26. 13:03:59

@gmower: "Akkor meg az lenne a baj, hogy miért van 1000 kommunikációs munkatárs"

Ne túlozzunk, egy most is van (Szabó-Bisztricz Anett, mint megtudtuk), ez elég lenne, csak nem mellébeszélni kellene, mint ahogy ezúttal történt.

"Laikusként valahogy sosem merült fel bennem, hogy a mentőegységek szórakoznának, pöcsölnének, mókáznának, meg ilyesmik, "

Ez nyilván nincs így, viszont a konkrét esetben konkrét kifogások merültek fel, amelyeket eddig nekem még senki sem cáfolt érvekkel.

A videók szuperek, az utolsó is, majd, Mekkelek eldönti, megsértődjön-e rajt'... ;-)

atila68 (törölt) 2012.06.26. 20:01:09

@Szárnyati Gézа:
Melyiké? Több figyelmet.
Azt tudta, hogy a Tűzoltóság munkáját hatóságilag szabályozza az állam?
Arra kívántam felhívni a figyelmet, hogy sokan a gépjármű anyaméhében elfelejtik, hogy nem mindig a forgalom áramlásának elősegítése az elsődleges.

atila68 (törölt) 2012.06.26. 20:02:00

@P. A.: BINGÓ! Kedves Géza, kérem kapcsolja ki.

emzse3 2012.06.26. 22:27:07

@TARTYOM: Talán nem a turnusváltás péntek délutánját kellet volna választani. Pl a következő kedd délelőtt 10 körül sztem tizedakkora forgalom se lett volna és a sövénynek is megfelelt volna szerény véleményem szerint.
Hát ennyi.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.09. 12:22:01

@Capt. Prix: A pestiek meg egyék azt, amit termeltek?
"Ha a paraszt nem szarik, az úr nem eszik."
süti beállítások módosítása